האם בקרוב נחויב להתקין מערכת שתמנע את השימוש בטלפון הנייד בעת נסיעה ברכב? בכירים במשרד התחבורה בודקים אפשרות לחייב את הנהגים להתקין מערכות שימנעו מהם עיסוק בסלולר בזמן הנהיגה.

על פי הפרסום בגלי צה"ל אחוז תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה מהיסח דעת בזמן נהיגה עולה מדי שנה. מטבע הדברים, הוא קשור במידה רבה לכך שמכשירי הטלפון הניידים הופכים להיות מתקדמים, מהירים ומעניינים יותר ושהם לצידנו גם בנהיגה.

עד כה משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נלחמו בתופעה באמצעות הסברה אבל כעת מתבצעת עבודת מטה שבסופה ייקבע האם לשלב מערכות טכנולוגיות ברכבים שלא תסתמך על שיתוף פעולה מצד הנהג.

ישנם כבר מספר חברות הפועלות בתחום ומפתחות את המכשירים שהרעיון שעומד מאחוריהן דומה: המערכת מכניסה את הטלפון למצב מוגבל בעת הנהיגה כך שלא ניתן לעשות שימוש ביישומים מסוכנים - כדוגמת וואטספ, סמס ומיילים. במקביל, אפליקציות אחרות וחיוניות (כגון שיחות נכנסות ויוצאות, מוזיקה וניווט) עדיין נשארות זמינות.

אבל, לפני שתרצו לברר ולעשות השוואות מחירים, גורמים במשרד התחבורה מבקשים לצנן מעט את ההתלהבות ואומרים כי הבדיקה נמצאת בשלבים ראשוניים בלבד.

גורם במשרד התחבורה אמר בשיחה עם mako כי בין ההיבטים שיבחנו גורמי המשרד, תהיה גם התייחסות לעלות הטכנולוגיות החדשות. לדבריו, "הרצון הוא להציל חיים וצריך להביא משהו שיהיה אפשרי לציבור. במידה ונבין כי מדובר בעליות גבוהות משרד התחבורה ישקול פתרונות יצירתיים אחרים שיאפשרו הנגשה של הטכנולוגיה לכלל הציבור".

מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, התארחה בחודש שעבר בוועידת התחבורה של המחר וסיפרה לדרור גלוברמן כי משרד התחבורה החל לפעול לשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיות, שיציעו את הפתרונות שיצילו חיים בכביש.

"יש כמה קולות קוראים שהוצאנו ואני מתכוונת לאפשר לכמה שיותר אנשים וחברות טכנולוגיות לקחת חלק בקופה הציבורית, כמובן אם הם מביאים את הטכנולוגיה הנדרשת והפתרון הנדרש".

ממשרד התחבורה נמסר: "המהלך נמצא בימים אלה בהליכי עבודה, עם התקדמות הנושא נעדכן על כך את הציבור הרחב".