ניב מרינברג (31), תושב תל אביב, ניהל ביום שלישי לפני שבוע שיחה טלפונית מהסוג שבגללו מאבדים כיוון. "עליתי על הרכבת בתחנת מרכז השמונה בחיפה. השעה הייתה 22:25, במהלך הנסיעה התכתבתי בפלאפון, הייתי בשיחה רצינית ולא שמתי לב כל כך למה שקורה סביבי. אחרי זמן מה הבחנתי שאנחנו עומדים בתחנה כבר כמה דקות. עברו עוד עשר דקות נוספות עד שהבנתי שמשהו מוזר קורה ואני כבר רבע שעה באותה התחנה. הלכתי לחלון וראיתי שזו תחנת עתלית. החלטתי לצאת מהרכבת, הלכתי לדלת ולחצתי על הכפתור והדלת לא נפתחה! אז עברתי לקרון הבא וגם שם הדלת לא נפתחת", כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק.

לאחר שעבר שלושה קרונות בהן הדלת סירבה להיפתח,  ניב הבין שמשהו מוזר קורה והבחין לראשונה שהוא נמצא לבד על הרכבת. בעודו מנסה למצוא פקח (או נפש חיה) הרכבת החלה לזוז - לכיוון שממנו באה. ניב ניסה להגיע לקטר כדי למצוא את הנהג ולהסביר לו שלא הספיק לרדת אבל שהגיע לשם גילה שהקטר אינו מהווה המשך ישיר לקרונות ואין אפשרות להגיע אליו או לדבר עם מישהו.


"החלטתי להפסיק לעבור בין צחוק סרקסטי לצחוק מביך או בין בהלה לשלווה. המזגן מקפיא בשלב הזה, האור היה מעומעם, השעה 22:50 ואין לי מושג לאן נוסעים. בתור התחלה פרצתי לארון של הכריזה ושאלתי במערכת אם יש מלבדי עוד מישהו על הרכבת בתקווה שאולי הנהג יבחין שמישהו על הקרונות נוסעים.. משלא נעניתי חיפשתי ארון אחר להתחבר לשקע חשמלי מכיוון שלא הייתה לי בטרייה והרכבת הייתה מהסוג הישן שלא מאפשר לנוסעים חיבור לחשמל", כתב.

ניב חיפש בגוגל "מוקד חירום רכבת" וצלצל למוקדנית שאיישה באותו לילה את העמדה. לאחר שהציעה לו לגשת לנהג ולהודיע לו שהוא שם ולאחר שהבינה שאין באפשרותו של ניב ליצור קשר עם הקטר היא הבטיחה שתחזור אליו. אחרי עשר דקות בהן הרכבת ממשיכה לנסוע לכיוון ההפוך ניב מצלצל אליה שוב. הפעם העבירה אותו המוקדנית למנהל המוקד.

מנהל המוקד ניסה להרגיע את ניב: " אל תדאג! הקרונות מחוברים, הקטר גורר אחריו את הרכבת". אלא שאז הוא החל לעצור סדרה של רכבות. אף אחת מהן לא הייתה הרכבת עליה היה ניב. אחרי שהמנהל עצר שתי רכבות דרך מכשיר הקשר ללא הצלחה וניב נותר על הרכבת הנוסעת המנהל הבין כי הוא על רכבת שנוסעת למוסך.

"בזמן שהמנהל איתי על הקו הפקח יורד מהקטר ושואל אותי 'למה לא ירדתי בעתלית?' עניתי לו שהתחבאתי מתחת לשולחן ואני נורא קטן. הוא כעס עליי ממש שהתחבאתי וחשב שזה באמת מה שעשיתי. עניתי לו לא הרכבתי אוזניות, לא ישנתי ואפילו לא הייתי בשירותים. סתם ישבתי במושב לבד והתכתבתי ובעצם הוא לא שם לב אליי", סיפר ניב.

כאשר ירד ניב ירד באמצע הדרך חזרה לתחנת המוצא שלו השעה הייתה כבר 23:15. כששאל את המנהל איך הוא אמור להגיע הביתה המנהל הציע לו לחכות חצי שעה נוספת לרכבת של 23:47 לתל אביב ומשם תממן לו הרכבת מונית הביתה.

רק כאשר ניב הבהיר שהוא אינו מוכן לחכות חצי שעה נוספת לרכבת, הסכים המנהל לשלוח אליו מונית שתיקח אותו מחיפה ועד לביתו.

מרכבת ישראל נמסר: רכבת ישראל תבדוק לעומק מדוע לא אותר הנוסע על ידי צוות הרכבת בתחנה הסופית וכיצד טופל האירוע בכללותו. עם תום הבדיקה יועברו הממצאים ללקוח וכן יוסדרו הנהלים למנוע חזרה על חוויה מצערת זו. רכבת ישראל מתנצלת על אי הנעימות.

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il