מי שנסע בצהרי יום שלישי שעבר בסמוך למחלף אולגה שבכביש החוף, נתקל במחזה מזעזע: מעקה הבטיחות, שאמור היה למזער את הפגיעה של רכב הטנדר שבדיוק סטה אל השוליים, שיפד את הטנדר והרג את הנוסע שישב לצד הנהג. התאונה הקטלנית נחקרת עדיין על ידי חוקרי משטרת התנועה, אולם תחקיר "גלובס" מגלה כי קיימת אפשרות שהכתובת הייתה כבר על הקיר.
מסמכים שהגיעו לידינו מצביעים על כך שכבר לפני שנה וחצי הזמינה "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ) סקר ליקויים מקיף כדי למפות ולאמוד את כל הליקויים הקיימים במעקות הבטיחות בישראל. החברה שנבחרה לבצע את הבדיקות היא "ארם מהנדסים", שהגישה למע"צ דו"ח ובו אלפי ליקויים. חלק מהליקויים מתארים התקנה רשלנית של פלטות המעקות, עמודים תומכים חסרים, ברגים רופפים ועוד. על פי הדו"ח, בדיוק בנקודה שבה אירעה התאונה, מקטע באורך 89 מטרים, נמצא כי ישנם ברגים, אומים ואביזרים אחרים החסרים במעקה. באותו אזור ממש, כמה מאות מטרים מדרום ומצפון, נמצאו ליקויים נוספים: מגלשים לא תקינים, עמודים חסרים, ומעקות נמוכים.
יצוין כי עד שלא תסתיים בדיקת המשטרה לא ניתן יהיה לדעת האם הליקויים שנמצאו בדו"ח הם שהובילו לחומרת התאונה, או שהיה זה שילוב נדיר של מספר נסיבות, כפי שמאמינים גורמים במע"צ. ולמרות זאת, העובדה כי מאות מעקות בטיחות בישראל עלולים בעת תאונה לשמש כמלכודת מוות צריכה להדליק כמה נורות אדומות. לצידן, ישנן שאלות נוקבות שצריכות להישאל: מדוע מע"צ לא יידעה את הציבור על דו"ח הליקויים? מדוע לא פעלו בחברה במהירות לתיקון כל הליקויים, שכן עברה מאז חיבור הדו"ח כשנה וחצי?
גורמים במע"צ מסבירים כי בסופו של דבר הכל עניין של כסף. תיקון כל הליקויים עולה 1.5 מיליארד שקל, בעוד שבשנת 2008 מע"צ לא תוקצבה עבור העניין אפילו בשקל שחוק, ואילו עבור שנת 2009 הנושא זכה לתקצוב של כ=73 מיליון שקל. לכאורה במע"צ יכולים לשנות סדרי עדיפויות, מציינים הגורמים, אולם על סדר היום עומדים שורה של נושאים שכל אחד מהם עוסק בדיני נפשות גם כן.
מהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ)נמסר בתגובה: "הפרטים לפיהם סקר הבטיחות הצביע מראש על ליקויים במקום התאונה, אינם נכונים ומטעים. החברה הלאומית לדרכים פועלת לתיקון ליקויים בכבישים ושיפור התשתיות הבטיחותיות, על פי תכנית עבודה רב-שנתית ובכפוף למגבלות התקציב. בשנת 2008 לא היו בידי החברה מקורות כספיים לתיקון מעקות. בשנת 2009, יושקעו כ-70 מיליון שקל בהקמת, תיקון ושדרוג מעקות בטיחות".
מפקד משטרת התנועה הארצית, ראובן אדרי, מסר כי הוא מכיר את דו"ח הליקויים של מע"צ.