"התפיסה הרווחת כיום בהקשר ליכולת נהיגה אוטונומית הינה נאיבית ומאפשרת נסיעות פשוטות באזורים בלתי מורכבים. האתגר הגדול כעת הוא לאפשר לרכב לנוע באזורים מורכבים ובערים סואנות כגון ירושלים ,ת"א או רומא", כך אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד-שותף ויו"ר מובילאיי, במסגרת כנס תחליפי דלקים, 2016. אשר נערך על ידי התכנית הלאומית לתחליפי דלקים שבמשרד ראש הממשלה יחד עם חברת בלומברג Bloomberg Fuel Choices Summit, אתמול בת"א.

שעשוע סיפר בכנס כי מובילאיי מפתחת טכנולוגיה מתקדמת אשר מתמודדת עם סוגיה זו. טכנולוגיה זו הנקראת "מדיניות נהיגה" (Driving Policy) היא בעצם דרך קבלת ההחלטות שבה רכב מתמזג לתוך התנועה. "בטכנולוגיה זו  בעצם מלמדים את הרכב לחשוב באופן אנושי על ידי לימוד רפטטיבי של סיטואציות שונות המצולמות על ידנו ומוזנות לתוך מחשב הרכב", הסביר שעשוע.

עוד הוסיף שעשוע כי בתוך זמן קצר ידרשו רגולטורים ברחבי העולם לקבוע סטנדרטיזציה ותקנות הנוגעות לנהיגה ברכב האוטונומי. אולם המידע המצוי בידם מועט מידי ואינו מספק לצורך קביעת סטנדרטיזציה.

"הטכנולוגיה החדשה שאנו מפתחים בשילוב עם יכולות המיפוי שלנו ה REM –, אותן אנו מפתחים בשנה אחרונה, יעניקו לרגולטורים את המידע הנדרש", סיכם.

בנוסף, השתתפה מובילאיי בפסטיבל city motion המתקיים היום בסמוך לכנס בתל אביב והקימה עמדה אינטראקטיבית המאפשרת התנסות ולמידה על מערכות למניעת תאונות הדרכים המתקדמות של החברה. במסגרת הפעילות, הפתוחה לציבור הרחב, התקיימה תחרות מרוץ מכוניות, במסגרתה הזוכה שנהג במהירות אך בבטיחות מרבית יזכה במדליה מבית מובילאיי.