בני זוג מצפון הארץ יקבלו פיצוי של 6,000 שקל מחברת המעליות, לאחר שנתקעו במעלית בבניין המגורים שלהם.

לפני כשנה חזרו השניים לביתם בשעות הצהריים, ונכנסו למעלית כדי לעלות לדירתם שנמצאת בקומה החמישית. "בשלב מסוים המעלית נעצרה ושמענו חבטה חזקה מאוד", שחזרו בני הזוג בתביעה שהגישו נגד חברת המעליות, "דלת המעלית החלה להיפתח ולהיסגר שוב ושוב, כשהיא תקועה בין הקומות".

לדברי בני הזוג הם נבהלו מאוד, ואף חששו לחייהם. "אשתי הייתה בחודש שמיני, ויחד איתנו היה הבן הפעוט שלנו, בן שנה ושמונה חודשים", סיפר הבעל, "צלצלנו בפעמון החירום של המעלית, אבל המעלית עלתה כמה סנטימטרים ואז ננעלה, ואי אפשר היה לצאת ממנה". השניים סיפרו שחשו חום ומחנק כבדים, ובנם הקטן נתקף חרדה והחל לבכות.

"שכנים ניסו לפתוח את הדלת המעלית אבל לא הצליחו", סיפרו בני הזוג, "הם ניסו להסדיר את פעולת המעלית בחשמל אבל זה לא עזר. גם המוקד של חברת המעליות של הבניין לא ענה". בסופו של דבר השכנים הזעיקו את מכבי האש, שכעבור כחצי שעה חילצו את המשפחה מהמעלית.

בני הזוג החליטו להגיש תביעה נגד חברת המעליות לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת. "מדובר ברשלנות של חברת המעליות, שכן המעלית לא תקינה, והחברה לא נתנה לנו מענה מהיר", הם טענו בכתב התביעה, "הבן שלנו סובל עד היום מטראומה, ומאז אנחנו לא עולים במעלית".

_OBJ

חברת המעליות הגישה כתב הגנה ובו טענה שאינה אחראית למחדל, שכן על השכנים ובני הזוג היה לפנות לחברת הניהול של הבניין כדי שתזמין את טכנאי החברה, שהיה מגיע במהירות לטפל בתקלה. לדברי החברה, החלטת הדיירים לנסות לחלץ בעצמם את התובעים הייתה מוטעית, שכן הם הרעו את המצב ולא התקשרו בעצמם למוקד החירום.

השופט העמית יובל שדמי פסק שחברת המעליות אחראית לתקלה ולנזקים שנגרמו לבני הזוג, "אני קובע ששהות במעלית תקועה ביום חם, בנסיבות אותן תארו התובעים, מבטאות עוגמת נפש הראויה לפיצוי", הסביר, וקבע בפסק דינו כי החברה תשלם לבני הזוג פיצוי של 6,000 שקל.