פלטפורמת התרומות JGive מדווחת על זינוק בסכום התרומות – דווקא במשבר הקורונה. מתחילת המשבר ב-15.3 ועד למועד פרסום הכתבה גויסו באתר יותר מ-22 מיליון שקלים, לעומת 12 מיליון שקלים בלבד בתקופה המקבילה בשנת 2019. 40% מסך התרומות – כ-8.5 מיליון שקלים – נתרמו במתחם הייעודי באתר לנפגעי הקורונה, "חזקים ביחד".

 

כך, ממוצע התרומה מה-15.3 ועד היום עמד על 330 שקלים, לעומת 215 שקלים בלבד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בהתאם גדל מספר התרומות מ-57 אלף ל-66.5 אלף, ומספר הקמפיינים זינק מ-147 ל-243. 

לפי נתוני האתר, העמותות השכיחות ביותר להן תרמו היו עמותות בתחום הרווחה והנזקקים. מיד אחריהן ניצבו עמותות בתחום הבריאות, ובמקום השלישי - עמותות שעוסקות בציונות על פי הגדרתן. מרבית התורמים הם בקבוצת הגיל 25-44. 71% מהם הם ממחוז תל אביב, 11% ממחוז מרכז, 7.5% מירושלים, 3.5% ממחוז חיפה, 3.5% ממחוז דרום ו-2.5% ממחוז צפון.

JGive הוא מיזם של קרן עשור, עמותה ללא מטרות רווח שהוקמה בשנת 2014 במטרה לעודד נתינה בארץ ובעולם היהודי כולו. פעילות הקרן – לצד עיקר פעילות הפלטפורמה האינטרנטית – נעשית במימון פילנתרופים שמבקשים לעודד נתינה. "בתחילת משבר הקורונה חששנו מאוד שפעילות העמותות תצטמצם עד כדי הפסקה טוטאלית שלא ברור אם הן תתאוששנה ממנה", אמר אורי בן שלמה, מייסד ומנכ"ל JGive.

"העמותות הן אלו שדואגות לתחומים שהמדינה לא מטפלת בהם, ומי שנפגע ראשון הוא כמו תמיד החלש והנזקק. לכן פתחנו מתחם ייעודי לנפגעי הקורונה תחת הכותרת 'חזקים ביחד', בו עמותות פתחו קמפיינים", הוסיף. "אני מתפעל מכמות העזרה וההתגייסות של עם ישראל בתקופות משבר, ואפילו בתקופה הזו של משבר כלכלי וחוסר וודאות. הנתונים מדברים בעד עצמם".