ש', חרדי מבני ברק, חולה במחלת לב קשה, יצא לבית הכנסת ביום כיפור. את הטלפון הסלולרי השאיר פועל למקרה חירום, אם יזדקק לעזרה רפואית, או למקרה שיעבור אירוע לב בבית הכנס. בזמן שש' היה עסוק בתפילת מנחה צלצל לפתע הטלפון.

"אשתי הייתה די מופתעת. הטלפון צלצל כמה פעמים. לא היה שום זיהוי מי המתקשר", סיפר ש' ל-mako. "אשתי לא ידעה מה לעשות. התלבטה אם לענות. אבל הטלפון לא הפסיק לצלצל. היא חשבה שקרה לי משהו, שמודיעים לה על מצב בריאותי. בסוף, אחרי אין ספור צלצולים, היא ענתה לטלפון".

מעברו השני של הקו שאל נציג של חברת החשמל אם היא התלוננה על קריסת עץ או הפסקת חשמל. אשתו של ש' לא הבינה במה מדובר בכלל, וניתקה מיד את השיחה. ש' טוען שכלל לא דיווח לחברת החשמל על תקלה.

עוד ב-mako כסף:

"התחושה שלי ממש לא נעימה מכל מה שקרה. גם אם נניח שהתקשרתי לפני הצום מה שלא קרה מעולם. לא יכלו לחכות אחרי צאת הצום ולהתקשר? מה כל כך בער להם? הם לא יודעים מה זה קדושת הצום ושבבני ברק יש חרדים?", זועם ש'.

תושב נוסף של בני ברק קיבל טלפון מפתיע מהחברה בזמן הצום. "לא ייתכן שחברה החשמל או מי מטעמה יחללו את הצום שהוא הכי קדוש לעם היהודי ויגרמו לאחרים בשגגה לחלל אותו", הוא אומר, "למה לא הנחו שלא להתקשר לאנשים. הם לא יודעים מה זה יום כיפור. תבררו לפני שאתם מתקשרים".

בחברת החשמל לא הבינו כיצד אירעה התקלה המביכה. מהחברה נמסר בתגובה: "חברת החשמל מבקשת להדגיש שאין מדובר במדיניות של החברה וכי החברה פועלת ביום כיפור במתכונת חירום בלבד למקרים של פיקוח נפש. המקרה הספציפי ייבדק. ממידע ראשוני הקיים בידינו התקבלה בחברת החשמל ממד"א על דיווח שהתקבל מלקוח אשר טען כי קיימים חוטים חשופים בשל נפילת עץ. במררה כזה מדובר בסכנת חיים. במידה ובוצעה שיחה ללקוח היא נעשתה במטרה לקבל מיקום מדויק על מנת להרחיק את הסכנה מהר ככול שניתן ולצמצם את החיפושים במהלך החג ואת הסכנה לפגיעה בנפש. כאמור, מדיניות החברה היא ברורה ולא מתבצעות עבודות או שיחות ביום הכיפורים, למעט מקרים של סכנת נפשות. המקרה ייבדק על ידי הנהלת החברה. צר לנו אם מי מלקוחות החברה נפגע ולקחים יופקו בהתאם".

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il