כביש במרכז הארץ, השבוע שעבר. נהג בשנות העשרים לחייו טס באחד היישובים במהירות של 200 קמ"ש והמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש.

במקרה אחר נהג נסע בתוך באר שבע במהירות של 194 קמ"ש והמהירות המותרת היא 50 קמ"ש בלבד. והיו גם נהגים שנתפסו במהירויות של 204, 206 ואפילו 220 קמ"ש ושברו שיאים ארציים בנהיגה במהירה מופרזת בתחום ערים.

"יש יותר מתחושה שבתקופת הקורונה הנהגים בישראל הרשו לעצמם ל'טוס' על הכבישים שרובם היו ריקים. ההרגל הזה לצערי גלש גם לחודשים האחרונים שלאחר הסגרים. אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים בעיקר קטלניות היא נהיגה מופרזת שבה נהג לרוב מאבד שליטה על כלי הרכב ולא משנה אם הוא חדש או ישן", הסביר קצין משטרה, "הגברנו את האכיפה בכבישים העירוניים והבין עירוניים כדי שהנהגים יבינו שבלי שום קשר לקורונה הם צריכים לנהוג בזהירות ולא להשתולל ולסכן חיי הולך רגל ונהגים. יש נהגים חלקם צעירים שחושבים שהם נהגי מרוצים בתחרות 'פורמולה 1' וברגע אחד מאבדים את חייהם וחיי הולכי רגל ונהגים".

נתוני אגף התנועה לשנת 2020 מאששים את העובדה שהישראלים טסו על הכבישים: 480 אלף דו"חות בגין מהירות נרשמו לנהגים.

לעומת זאת מתחילת השנה (2021) ועד לחודש אוגוסט, לאחר שהחיים חזרו למסלול רגיל, מספר הדו"חות שנרשמו עומד על כ-193 אלף בלבד.

"אין ספק שבשנת הקורונה אנשים היו מאוד לחוצים ונהגו במהירות גבוהה מאוד בסגרים ובין הסגרים", הסביר גורם באגף התנועה, "אנחנו מתגברים את רמת האכיפה בכבישים במטרה לצמצם את התאונות הקטלניות והקשות ולגרום לנהגים להבין שצריך לנהוג על פי החוק".

השוטרים נתקלו גם בתופעות של מרוצי מכוניות בתוך ערים בעיקר בשעות הערב ואפילו בבתי קברות.

על פי נתוני אגף התנועה במשטרת ישראל בעיר ראשון לציון יש את מספר הנהגים הכי מהירים שנתפסו על ידי שוטרי התנועה בפער גדול מאוד משאר הערים בישראל.

באגף התנועה מדגישים, כי עבירת מהירות מופרזת מסכנת חיים ומגדילה משמעותית את הסיכון לתאונה קשה או קטלנית.

"חשוב להדגיש ככול שהמהירות גבוהה יותר, במקרה של בלימת חירום הרכב יעבור מרחק גדול יותר עד לעצירה מוחלטת. במקרה של פגיעה ברכב, הולך רגל או חפץ אחר התוצאה עלולה להיות קטלנית", הדגישו באגף התנועה.