ענבר סאסי ואמה לא ישכחו הרבה זמן את מה שאירע להן בעת שנסעו ברכבת מנתב"ג להרצליה. השתיים חזרו לפנות בוקר מחופשה בת שבוע בפריז, נחתו בשדה התעופה ושם עלו על רכבת בדרכן להרצליה ומשם לרעננה.

"כשהגענו לתחנת הרצליה ובאנו לרדת, הדלתות נפתחות, אמי יורדת מהמדרגה ואז אנחנו רואות את המסילה. לא את הרציף, את מסילת הרכבת!", כתבה סאסי בדף הפייסבוק שלה. "התרחקנו אחורה כל הנוסעים הסתכלו ולא הבינו מה קורה ואנחנו לא יכולות לרדת לתחנת שלנו כי לא היה לאן לרדת".

סאסי ואימה שלא יכלו לרדת מהרכבת המשיכו איתה עד לנתניה. "כשירדנו בתחנת נתניה, דיברנו עם השומרים שם אבל באמצע הלילה אין עם מי לדבר", היא מספרת. "השומרים רק שומרים והם אומרים לנו לחכות שעה וחצי לרכבת חזרה להרצליה. חיכינו לבד כשהיה קר וחשוך. לא ציפינו להעביר את הלילה שלנו בתחנת רכבת בנתניה".

לדבריה, בדרכם חזרה על הרכבת "הכחולה" (רכבת ארוכה) אחד העובדים גילה להם שרכבת זו ארוכה יותר מהרציף וזה קורה כל הזמן שנוסעים מוצאים עצמם יורדים למסילה. אחד העובדים אף אמר לה: "זה רכבת ישראל מנסה לחסוך כסף וזה מחדל בטיחותי".

"כשהגענו לתחנת הרצליה דיברנו עם מנהל התחנה והוא אמר שהוא מודע לעניין  והוא מנסה לטפל בתקלה ואמר שהיו נוסעים שנפלו למסילות", מספרת סאסי. "הוא אמר לנו שאין לו כרגע איך לעזור לנו ושנפנה לשירות לקוחות. למה אף אחד לא עושה משהו אם כולם מודעים לזה וזה משהו כל כך מסכן חיים?", היא כותבת.

סאסי, פנתה לשירות לקוחות של הרכבת  ולאחר בדיקה מעמיקה קיבלה תשובה  מהנציגה שאין מה לעשות ושברכבת בה נסעו הייתה כריזה של הפקח בעניין הירידה מהקרונות.

סאסי, זעמה תגובת נציגת השירות שלכאורה בחרה להאמין לפקח ולא לה. "במילים אחרות הנציגה אמרה שאני משקרת ושאין מה לעשות עם זה. שעתיים היינו תקועות  בלילה בתחנה, כשאנחנו גמורות מעייפות. אנשים כמעט נהרגו בגלל המחדל הזה ולרכבת ישראל ? ממש לא אכפת", קבלה סאסי.

אחת הגולשות  הגיבה לפוסט של סאסי וסיפרה כי מקרה דומה אירע להוריה לפני כמה שנים  כאשר הכרוז אמר לנוסעים להתקדם כמה קרונות קדימה כדי לצאת אבל מן הסתם מלא אנשים לא הספיקו כי היו עם מזוודות.

"נאלצנו לרדת בתחנה הבאה ולחכות לרכבת חזור. בזבוז של זמן. מאז אף אחד לא עשה עם זה כלום. אני לא מבינה למה משתמשים ברכבת הכחולה הישנה הזאת. ממש מכעיס ומזלזל בנוסעים"

נציג שירות הלקוחות און ליין של רכבת ישראל הגיב לפוסט, וציין כי הנושא ידוע ונמצא בטיפול אבל לאחר בדיקת המקרה מול הפקח אכן הייתה כריזה ברכבת וכמחווה סאסי ואמה יקבלו זוג כרטיסים לנסיעה בין נתב"ג להרצליה.

תגובת רכבת ישראל: "בתחנת הרצליה מתבצעות כעת עבודות להארכת רציפי התחנה, מ-200 ל-300 מטרים, זאת לצד הקמת רציפים חדשים לקליטת הרכבות מתחנות רעננה וקווים נוספים".

"במהלך תקופת העבודות, ברכבות הלילה בלבד המופעלות על ידי תשעה קרונות, יש צורך לעיתים לעבור לקרונות הראשונים על מנת לרדת בבטחה ברציף. צוותי הרכבת מונחים לכרוז בהתאם לנוסעים".

"רציפי רכבת ישראל נבנו בזמנו כך שיתאימו לסטנדרט רכבות שכולל קטר וארבעה קרונות. עם הזמן הצליחה רכבת ישראל להאריך את הרכבות גם עד שבעה קרונות ויותר, כדי להיענות לביקוש ולהקל על צפיפות".

במקביל החל פרוייקט הארכת רציפים בתחנות השונות, שיארך עוד זמן ובתומו יותאמו רוב הרציפים לרכבות ארוכות יותר מאשר תוכננו להן.בכל מקרה, פקחי הרכבות כורזים בתחנות בהן רציפים סטנדרטיים, על הצורך להתקדם לקרונות הראשונים בעת היציאה".

"כמובן שאנו מתנצלים על עוגמת הנפש ונמשיך לעשות כל שניתן כדי להעניק ללקוחותינו את השרות המיטבי."