חברת החשמל ניתקה בטעות קו חשמל לביתו של לקוח למשך שלוש שעות בגלל שהניחה שלא שילם חשבון חשמל ותפצה אותו בסכום של 1,500 שקל. כך פסק באחרונה בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

י', איש עסקים תושב ירושלים, קיבל לפני כחצי שנה פנייה מנציג של חברת החשמל לפיו לא שילם את החשבון של חודש אוגוסט 2016. י' הסביר לנציג החברה שהוא פרע את החוב מזמן ואף שלח לו קבלה בגין התשלום.

אלא ששבוע לאחר מכן נותק החשמל בדירתו של י'. "הבת שלי התקשרה שניתקו לנו את החשמל. הייתי בפגישה עסקית בתל אביב. נאלצתי לקטוע אותה כדי לחזור הביתה", הסביר י'.

י' התקשר לחברת החשמל והעמיד את נציגי החברה על טעותם שכן הוא שילם את החוב. בחברה לא התווכחו, אבל שלוש שעות ארוכות עברו עד שחזרם הזרם לבית.

י' הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נגד החברה בסכום של 25 אלף שקל בגין עוגמת נפש שנגרמה לו ולמשפחתו. לטענתו, הוא לא קיבל שום התראה על ניתוק בגין אי תשלום חוב וכי למעשה שילם את החוב חודשים לפני כן.

חברת החשמל הודתה בכתב ההגנה כי אכן קיבלה את עותק מחשבונית התשלום ששלח אליהם י' אבל עקב תקלה טכנית במסלקת הדואר התשלום שלו לא שויך לחשבון שלו ובשל כך גם לא הוצאה לו התראה.

השופט מוחמד חאג' יחיא שדן בתביעה החליט לקבל אותה באופן חלקי. השופט קבע בפסק הדין,  כי החברה התרשלה והפרה את חובתה כלפי י' וחרגה מסטנדרט ההתנהגות הסביר.

"לא ברור מדוע לא הסירה הנתבעת (חברת החשמל) את אימת הניתוק  מאספקת חשמל מעל ביתו של התובע ולו עד מיצוי בירור טענתו בדבר התשלום שביצע... אין להכביר מילים לעניין חוסר הנוחות והטרדה שיכולים להיווצר עקב כך", ציין השופט.