פרסום ראשון: חברת השליחויות וולט תשלם לאוצר המדינה 8 מיליון וחצי שקלים בגין פגיעה בתחרות, כך במסגרת הסכם שאליו הגיעה עם רשות התחרות. החריגה שלה הייתה בהפעלת האפשרות "רק בוולט" באפליקציה באזור תל אביב עד לפני שנה. חשיפת המסעדות באותה הקטגוריה במיקום גבוה בפלטפורמה העלה חשש לפגיעה בתחרות. בעקבות זאת, הסכימה החברה לשלם את הסכום האמור.

בתחקיר שפרסמנו במהדורה המרכזית, העיד אחד המסעדנים שעובד עם וולט: "אני כרגע עובד איתם בבלעדיות". הוא הסביר מה יקרה אם יעבוד עם עוד חברות שליחויות: "יהיו לזה משמעויות, יש מצב יעלו לי את האחוזים, או שאני ארד בדירוג של החיפושים וייכנסו לי פחות הזמנות"

בעבר פרסמנו על כך שחברת השליחויות דורשת מהמסעדות שהמחיר יהיה זהה לזה שבאפליקציה שלהם ולא יותר נמוך. המסעדן אילן זגדון שהגיש נגדם תלונה לרשות התחרות העיד: "במסעדה וולט אוסרת להוריד את המחיר או להשאיר אותו נמוך, היא מחייב אותו להעלות מחיר גם במסעדה על פי החוזה – ומי שנדפק זה אנחנו הצרכנים".

 

בסוף שנת 2021 התייחסה הממונה על התחרות מיכל כהן בוועדת הכלכלה למאבק במונופולים: "אנחנו עובדים בימים אלה על תיקים רבים, לא על כולם אפשר לפרט, בוודאי לא בנוגע לתיקים שנמצאים באכיפה פלילית. אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, בודקים את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו. הדברים מתפתחים עם הזמן. אני שומעת את הביקורת הרבה שנמתחת על הרשות, והיא במידה רבה עושה עוול. מדובר בעובדים מהטובים בתחומם, שקמים כל בוקר ורואים את הצרכן לנגד עיניהם ובאים לרשות לעשות את תפקידם. אין לנו פתרונות קסם".

מוולט נמסר בתגובה: "בתחילת הפעילות בישראל 2019 הושקה באפליקציה קרוסלה, אחת מתוך עשרות, שכללה מסעדות שהציעו משלוחים רק דרך וולט, בעיקר כי עד אז הן כלל לא הציעו משלוחים. הקרוסלה נועדה לקידום השירות בתחילת הפעילות - והיא אינה קיימת באפליקציה כשנה. הגענו להסכמות עם רשות התחרות בנושא ואין בהן כל טענה לפגיעה בתחרות בפועל או לנזק שנגרם לציבור".