פערים של עד 38% נמצאו בבדיקת משלוחי מנות מוכנים הנמכרים ברשתות השיווק, שערכה המועצה לצרכנות לקראת פורים.

המועצה בנתה סל מוצרים למשלוח מנות שכולל מגוון של חטיפים מלוחים ומתוקים, וגילתה פערי מחירים גבוהים בין הרשתות השונות בעבור אותם המוצרים. ברשת יוחננוף מחיר הסל היה הנמוך ביותר - 91.3 שקל, לעומת 126.4 שקל ברשת היקרה ביותר - מגה בעיר. המחיר הממוצע לסל לפורים הוא 111.5 שקל.

עם זאת, לרוב הצרכנים המחיר הנמוך ביותר לא יהיה זמין, מכיוון שיוחננוף היא רשת קטנה הכוללת 9 סניפים בלבד ברחבי הארץ. הרשת שהגיעה למקום השני מבחינת המחיר הנמוך היא רמי לוי, שם אפשר יהיה למצוא את אותו הסל ב–99.6 שקל, הפרש של כמעט 8 שקלים ממחיר הסל של יוחננוף.

בדיקה נוספת שערכה המועצה היא של מארזי חטיפים. "אם נשווה את המחיר לפי הכמות, נגלה שלא תמיד משתלם לרכוש את המארז, אך כדאי לזכור כי לרוב לא נרצה לשים במשלוח אריזה גדולה של החטיף", אומרים במועצה. "היתרון של מארזים אלה הוא בכך שהם מכילים כמה אריזות קטנות של החטיף (למשל, 25 גרם) וכך ניתן להוסיף למשלוח את החטיף בגודל צנוע ובאריזתו המקורית".

בבדיקה זו התגלה כי הפערים בין מארזי הרשתות השונות יכול להגיע ל–7 שקלים. כך לדוגמה, מחיר מארז של שישה חטיפים של ביסלי ברביקיו 35 גרם ביינות ביתן הוא 9.42 שקלים, ברמי לוי - 9.48 שקלים, ו–14.9 שקל ברשתות ויקטורי ושוק העיר. מחירי מארז עשרה חטיפי במבה במשקל 25 גרם ברשתות מגה ושוק העיר הם 17.35 שקל ו–17.23 שקל בהתאמה, לעומת כמעט 7 שקלים פחות (9.87–9.93 שקלים) ביינות ביתן, מחסני השוק ורמי לוי.

האפשרות השלישית שנבדקה היא הפתרון של רכישת מארזים מוכנים בגדלים שונים. גם שם התגלו פערים גדולים בין הרשתות. מחיר מארז קטן 91 גרם של "ליצן כרמית" הוא 7.68 שקלים במחסני להב, ומטפס עד לגובה של 11.85 שקל בשופרסל שלי - פער של 4 שקלים. במשלוחים הגדולים הפער נהפך למשמעותי, כך שמחירו של מארז גדול של עלית 897 גרם הוא 49.9 שקל במחסני השוק ובשוק העיר, ומגיע עד ל–72 שקל בשופרסל שלי - הבדל של 22 שקל למשלוח מנות אחד.

בדיקת המועצה לצרכנות נערכה ביום חמישי האחרון בכ–500 נקודות שיווק  וב-9 רשתות השיווק הגדולות. כל המחירים נלקחו ממאגר הנתונים האינטרנטי באמצעות אפליקציית פרייסז.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker