המאמצים לעודד הגעה ירוקה לעבודה, ולהפחית את מספר כלי הרכב שנכנסים למטרופולין גוש דן - רושמים הישג (צנוע) נוסף. 70 מתוך 120 עובדי חברת הסייבר ארגוס הסכימו לוותר על המנוי שלהם לחניון במרכז תל אביב למשך שנה לפחות - זאת, בתמורה לקורקינט או לאופניים חשמליים שהחברה תרכוש עבורם, ושיסיעו אותם לעבודה בבקרים במקום הרכב הפרטי.
 
על פניו מדובר במהלך שעשוי לחסוך כסף עבור כל חברה - אך אלה לא ממהרות לאמץ אותו. בארגוס טוענים כי מדובר ב"פתרון ערכי ולא כלכלי" - והודיעו לעובדים שמוכנים לוותר על מקום החנייה שהוקצה להם, ושאינם זקוקים לאמצעי חלופי, כי יוכלו לתרום את עלות ההטבה לכל עמותה שיבחרו בה.

"אנחנו מאפשרים 4 פעמים בחודש חניה חד פעמית - אם למישהו יש צורך אישי להגיע עם רכב, או כפתרון בימי החורף. אנשים שגרים רחוק ויכולים להגיע עם רכבת - הם קהל יעד קלאסי לכך", אומר יוני היילברון, סמנכ"ל השיווק של ארגוס.


הצעה זאת של החברה מצטרפת לשורה של חברות היי-טק שהכריזו בשנה האחרונה על שינויים בהרגלי התנועה של העובדים שלהן, בין אם על ידי זניחת רכבי החברה שחולקו בצורה נדיבה בשנים קודמות - בעיקר על ידי תמרוץ נסיעה משותפת (קארפול), או על ידי מימון הסעות מתחנות הרכבת (שאטלים).

בחברות כמו מיקרוסופט ופלייטיקה הממוקמות במתחם ההיי-טק הפקוק של הרצליה פיתוח יש אוטובוסים מאספים ממקומות מרכזיים פעמיים ביום, וגם מיי-הריטג' מסיעה את עובדיה לאור יהודה. גם צ'ק-פוינט מציעה הסעות מאורגנות מתחנות הרכבת, ומתקנים המבטיחים נוחות מירבית לעובדים הבוחרים להגיע עם אופניים לעבודה - כמו חניון מקורה, משאבה, מטען לאופניים חשמליים ומקלחות.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
מחדל התוכנה בביטוח לאומי: מטפלים סיעודיים עלולים לאבד מאות מיליונים
קרטל הקבלנים: ה"המלצות" היו קריאה לחרם

mako כסף - כל מה שצריך לדעת