הצפיפות הבלתי נסבלת ברכבות הבוקר ממשיכה לתת אותותיה – והביאה הבוקר להתעלפות נוסעת ברכבת בקו נהריה-תל אביב, כתוצאה מהדוחק. הנוסעת איבדה את הכרתה סמוך להרצליה וטופלה על ידי חובש צבאי שנסע בקרון.



בסרטונים שצילם אחד הנוסעים הקבועים ברכבת ניתן לראות את התפוסה המוגזמת בקרונות – בעיקר בימי ראשון, אך לא רק – כשזו מביאה גם להעדר מקומות עמידה. באחרונה, חזרו שוב הדיווחים על הותרת נוסעים על הרציפים – בעיקר בתחנת בית יהושע – מפאת מיצוי כל מקומות העמידה בקרונות.

מראות אלה רווחו ברכבת לפני כעשור – לפני שהרכבת השלימה את תוכנית ההצטיידות האחרונה שלה. על מנת שלא לחזור על המקרים, ולנוכח הגידול הדו-ספרתי הנמשך בהיקף הנוסעים ברכבת ישראל, הוחלט לגבש מול משרד הביטחון הסדר הסעות באוטובוסים עבור החיילים בימי ראשון, במימון משותף של רכבת ישראל.

לפי הערכות עבר, כ-36% מנוסעי הרכבת בימי ראשון הם חיילים – מה שמזניק את העומסים בין 6 ל-10 בבוקר ב-142% בהשוואה לשאר ימי השבוע. ואולם, מחאת הורי חיילים נגד הפניית ילדיהם להסעות באוטובוסים לבסיסים הביאה להתקפלות שר התחבורה, ישראל כ"ץ, והאיסור על חיילים לעלות על רכבות בימי ראשון – בוטל. כיום רק מיעוטם עושה שימוש בהסעות החלופיות.

העומסים הגוברים ברכבת נותנים את ביטויים גם במדד הדיוק הרכבתי. מבדיקת TheMarker עלה באחרונה כי לאחר ארבע שנים רצופות של עלייה במדד הדיוק - ב-2016 נרשמה ירידה ראשונה במדד זה מ-95.3% ל-94.3%. במחצית השנייה של 2016 השיעור הממוצע היה 93%, ואילו דצמבר הסתיים בשיעור הדיוק הנמוך זה שנתיים - 88.7% בלבד. כלומר, כל רכבת שמינית מאחרת ביותר מ-5 דקות בהשוואה ללו"ז.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

התעלפות ונוסעים שנותרו ברציף: כך נראית שערוריית הצפיפות ברכבת

חידת סנאפצ'ט: איך חברה מפסידה יכולה להיות שווה כל כך הרבה כסף?