לפי תלונות של נוסעים שהגיעו למוקד הארגון "15 דקות" במחצית הראשונה של שנת 2018 חושפים את קווי התחבורה הציבורית הגרועים בישראל: בראש הרשימה - קו 33 של חברת דן המחבר בין בני-ברק לתל-אביב. במקום המפוקפק השני נמצא קו 1, קו הדגל של משרד התחבורה המחבר בין פתח-תקווה לבת-ים, ובמקום השלישי ניצב קו 149 של חברת מטרופולין המחבר בין כפר-סבא לתל-אביב.

הדוח מבוסס על תלונות הנוסעים שמגיעות למוקד הארגון שעוסק בשיפור התחבורה הציבורית בישראל. מועד פרסום הדוח אינו מקרי - היום הכנסת תציין את יום התחבורה הציבורית והדוח יוגש ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל. בעוד שבכנסת יעסקו היום הפוליטיקאים בלהציג לציבור את "ההישגים" בתחום התחבורה הציבורית, הנתונים מדברים בעד עצמם - על אף הפקקים הכבדים 70% מהאוכלוסייה מעדיפים להגיע לעבודה ברכבים פרטיים, ואלה שבכל זאת בוחרים באוטובוס או ברכבת עושים זאת מחוסר ברירה, פשוט כי אין ברשותם מכונית.

כמעט 90% ממשתמשי התחבורה הציבורית בישראל נוסעים באוטובוסים שמאופיינים כפי שמוצג בדוח ברמת שירות לקויה. מהדוח עולה כי הנוסעים מתלוננים בעיקר על "איחורים רבים, נסיעות שאינן מבוצעות על פי תנאי הרישיון ועל צפיפות בלתי נסבלת והשארת נוסעים בתחנה כתוצאה מכך".