לכבוד יום הדואר הבינלאומי החל ביום שבת הקרוב, מפרסם דואר ישראל שורה של נתונים על הפעילות של החברה.

יום הדואר הבינלאומי חל בתשעה באוקטובר, לציון יום היווסדו של איגוד הדואר העולמי UPU בשנת 1874  בברן, שוויץ. מטרתו היא להעלות מודעות לתפקיד הדואר בחיי היומיום של אנשים ועסקים.

 יום הדואר מצוין בכ-150 מדינות בעולם, כאשר ברחבי העולם פזורים למעלה מ- 660,000 סניפי דואר. מגמה עולמית שנוגעת לדואר בכל רחבי העולם מתייחסת תחום הדואר והמכתבים הנמצא בירידה בעוד שתחום החבילות צומח בעשרות אחוזים מדי שנה, עדיין בשנת 2020 נמסרו בעולם כ-400 מיליארד מכתבים. 

שירותי דואר סופקו על ידי השלטונות בארץ מאז המאה ה-19, אך מאז תחום הדואר  עבר שינויים רבים ומשמעותיים.

חברת דואר ישראל היא כיום חברת הלוגיסטיקה וגוף הריטייל הגדול בישראל, עם למעלה מ-1,300 נקודות שירות מדן ועד אילת, המספקת כיום שירותי דואר וחבילות אוניברסליים לכלל הציבור, לצד שירותים פיננסיים באמצעות בנק הדואר ומערך הסניפים.

החברה מונה כיום כ-5,000 עובדים, כ-600 סניפים ברחבי הארץ וכ-700 מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים. בדואר ישראל עובדים כ-1,500 דוורים וכ-350 שליחים, כאשר הדוור הצעיר ביותר בן 19 והדוור המבוגר ביותר בן 64. בדואר ישראל ישנה שליחה אחת, שעובדת באזור הדרום וכן קצינת בטיחות בתעבורה.

בכל שתיים וחצי שניות בממוצע מטופל לקוח בדואר ישראל: ב- 2020 נערכו כ- 30 מיליון ביקורים בדואר ישראל.  חברה עומדת בימים אלה לפני הפרטה של 20%.

חברת דואר ישראל מהווה שחקן משמעותי בתחום הסחר המקוון במדינת ישראל ודרכה עוברים 90% מהיקף הסחר הבינלאומי. החברה פועלת מול הפלטפורמות הסחר המקוונות המובילות בעולם. בהן: אמזון, עלי אקספרס, SHEIN, eBay, Next, ASOS ועוד.

עם ישראל הוא עם החבילות כאשר ב-2020 נמסרו בכל שניה שתי חבילות: בישראל נמסרו כ-50  מיליון חבילות, במשקל 14,800 טון, לעומת כ-18.4 מיליון חבילות בשנת 2010 וכ-68 מיליון חבילות בשנת 2019.

במקביל ניכרת צמיחה גם  בתחום הסחר המקוון בישראל. היקף הקניות בסחר המקוון בישראל עמד על 14.5 מליארד שקל בשנת 2020, והצפי לשנת 2024 עומד על 24.3 מיליארד שקל.

בסחר מקוון הגלובלי בוצעו בשנת 2020  קניות בסך 4.2 טריליון דולר לא כולל מזון, כאשר הצפי ל- 2023  הוא 6.54 טריליון דולר.

כחלק מהניסיון לקידום השירות השיקה החברה לפני כשנה את שירות "תור בקליק" – שנועד לצמצם את זמן ההמתנה בתור בסניפים תוך הזמנת תור מראש והגעה מתוכננת ליחידות הדואר. הזמנת התור מראש סייעה לצמצום משך ההמתנה הממוצעת בתור לשמונה דקות.