מיכל רז-חיימוביץ', גלובס, מדווחת:

חגיגת קניות בסין. ענקית הקמעונאות עליבאבא מודיעה הבוקר (א') על היקף מכירות של 25.3 מיליארד דולר במהלך יום הרווקים הסיני שצוין אתמול, 11.11, במסגרתו הוענקו הנחות על אלפי פריטים באתר – מוצרי אלקטרוניקה, עבור בביגוד, תכשיטים, צעצועים, ציוד מחנאות ועוד. ההנחות עמדו על כ-50%.

יום הרווקים הסיני התחיל בשנת 2009, אז השתתפו 27 סוחרים בלבד באירוע מכירות מקוון, שהפך לגימיק שמגלגל כאמור סכומי-עתק. בהמצאה מסחרית שהפכה למסורת של קניות מקוונות עם השנים.

ביום הרווקיןם הסיני בשנה שעברה היקף המכירות של ענקית המסחר עמד על 17.8 מיליארד דולר, ומכאן שטרפת הקניות השנה סימנה גידול של 39% ביחס לשנה הקודמת. נתון מעניין הוא שיותר מ-90% מהקניות בוצעו דרך הסמארטפון – לעומת 80% אשתקד.

נתונים נוספים שמפרסמת הבוקר ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא הוא שבמכירה השתתפו יותר מ-140 אלף מותגים וסוחרים, כשמספר העסקאות (העברות כספיות) עמד על 1.48 מיליארד – גידול של 41% ביחס לשנת 2016. בשעות השיא בוצעו 256 אלף פעולות של העברות כספיות בכל שנייה. נתון אחר לפי הדיווחים הוא שמדי שנייה נרשמו 325 אלף הזמנות.

בזירה הגלובלית עלי באבא מפרסמת הבוקר כי השתתפו 60 אלף מותגים וסוחרים בינלאומיים ששיווקו את מרכולתם לצרכן הסיני, וכי בכלל המכירות השתתפו 225 מדיניות כולל סין.

יום חג לסוחרים: 167 סוחרים זקפו לזכותם מכירות בהיקף של 15.1 מיליון דולר כל אחד, 17 סוחרים הגיעו למכירות בהיקף של 75.4 מיליון (בהיקף מכירות) לכל אחד, ו-6 סוחרים מכרו בהיקף של 150.9 מיליון כל אחד.

המדינות מהן הגיעו הסוחרים שמכרו הכי הרבה לצרכנים הסינים היו יפן, ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה ודרום קוריאה.