View this post on Instagram

A post shared by Ti Ill (@otwo86) on

כשמדברים על פולקסווגן, רובנו נחשוב קודם כל על החיפושית המיתולוגית או על הגולף הסולידית – אבל המוצר הכי נמכר של קונצרן הרכב הגרמני הוא בכלל נקניקיית קאריוורסט (currywurst).

כמעט חמישים שנה חלפו מאז שנת 1973, אז החלה פולקסווגן לייצר נקניקיות במפעל שלה בוולפסבורג. במרוצת השנים הפכה הנקניקייה לחלק מהתרבות והמסורת הארגונית – ואף זכתה למספר קטלוגי משלה. במקור היא אמנם נוצרה לקפיטריה של עובדי החברה, אך עם הזמן החלה פולקסווגן לשווק אותה גם באיצטדיונים וברשתות מזון ברחבי המדינה.

מבין שבע מיליון הנקניקיות המיוצרות בשנה, רק 40% מיועדות לעובדים; היתר משווקות ל-11 מדינות שונות. לפי הדיווחים, מדי יום מיוצרות 18,000 עד 20,000 יחידות של הנקניקייה נושאת הפרסים – וזה לא נגמר כאן: לפולקסווגן יש גם קטשופ ממותג הנמכר בכ-600,000 יחידות מדי שנה.

View this post on Instagram

A post shared by jpbjpbjpb1988 (@jpbjpbjpb1988) on

אז מה סוד הקסם? המתכון נותר סוד מסחרי אך ישנם דברים שכן ניתן לספר. בתחילת דרכן נוצרו הנקניקיות מבשר בקר ובשר חזיר שמקורם בחווה בבעלות החברה; כיום, למרות התרחבות הייצור, פולקסווגן מקפידה לרכוש את חומרי הגלם מחוואים מקומיים.

יש הטוענים כי הסוד להצלחה הוא דווקא אחוז השומן הנמוך: בקר הוצא מרשימת המרכיבים בשנות ה-90, והחזיר מכיל רק 20% שומן, בהשוואה ל-35% או יותר הנהוגים בנקניקיות אחרות. לתערובת נוספים מלח, פלפל, קארי וג'ינג'ר. התוצאה היא נקניקייה באורך 13 או 25 סנטימטרים.