רשת דינמיקה, הרשת המובילה בישראל למכירת טלפונים, מחשבים, קונסולות גיימינג, מוצרי חשמל מתקדמים וגאדג'טים, סוגרת את הרבעון הראשון לשנת 2021 עם זינוק במכירות לעומת התקופה אשתקד וגידול של 260%.

גידול זה נובע משורת החלטות שהחברה הובילה במהלך תקופת הקורונה, תוך הבנה עסקית של צרכי הלקוחות בתקופה זו ובהתאמה מלאה לשוק בשגרת הקורונה והסגרים המתמשכים. האסטרטגיה שליוותה את צעדיה לאורך כל הדרך היא להציע את המחירים האטרקטיביים ביותר בשוק, בשילוב התאמה מלאה לצרכי הלקוחות והתקופה.

תחת ניהולו של המנכ"ל אלי אדדי (44), דינמיקה הפכה לרשת המובילה בתחום, הנמצאת בצמיחה מתמדת בהכנסות. הוא הוביל מהלכים משמעותיים כמו מיתוג מחדש של החברה, השקת אתר e-commerce, פיתוח פעילות ענפה ופתיחת סניפים באילת, מיזוג עם חברת מובילאב המעניקה שירות תיקון ייחודי עם טכנאי עד הבית וכניסה לשוק העסקי כיבואן הרשמי של אפל וסמסונג. אדדי הצעיד את החברה לעידן הדיגיטל לאחר שהתמודד בצורה טובה עם משבר הקורונה דרך פיתוח מנועי צמיחה חדשים לצד עמידה ברף איכות ושירות ברמה גבוהה.

"כבר בסגר הראשון הצלחנו לזהות את ההתאמות הנדרשות על מנת לצלוח את אתגרי הקורונה, בתוך ימים ספורים הושלמו תהליכים של שנים", מספר אדדי. "חלק גדול מהצרכנים שפגשנו באתר האון ליין שלנו הם כאלה שלראשונה ביצעו רכישה מקוונת, מה שחייב חוויה פשוטה ונגישה. הרחבנו את מגוון המוצרים שלנו בדגש על מוצרים שמתאימים לתקופה, למשל ציוד שתומך בשיחות זום ופתרונות נוספים שהקלו על ההתנהלות והתקשורת בימי הריחוק החברתי".

 "עם סגירת השמיים ועמה, האפשרות לרכוש מוצרים בחו״ל או בדיוטי-פרי, זיהינו זינוק במכירות הסמארטפונים באתר האונליין של דינמיקה בהיקף חריג של פי 20. החיבור למרחב הביתי בקורונה יצר הזדמנויות להיכנס לשווקים חדשים וכיום אנו פועלים כיבואנים רשמיים, בתחום מוצרי החשמל, מחשבים, מסכי טלוויזיה ומכונות קפה, עם דגש על תמחור אטרקטיבי. למרות העושר המוצרי שלנו, אנחנו מאמינים שההעדפה הצרכנית תלויה בחוויה הכוללת ולכן אנחנו משקיעים בחווית קניה רב ערוצית, יוצאת דופן, שכוללת משלוחים מהירים ברמה של מספר שעות ושירות מעולה גם לאחר המכירה", מוסיף אדדי.

אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה (צילום: רמי זינגר)
אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה | צילום: רמי זינגר

 לדבריו, "תהליך המיתוג החדש בדינמיקה אפשר לבצע ״מתיחת פנים״ לנראות הכללית של המותג באמצעות שפה שיווקית עדכנית צעירה וצבעונית. עלינו עם רצף של קמפיינים במטרה להטמיע את ההבנה שדינמיקה היא היבואנית הרשמית של סמסונג ואפל בישראל ולייצר מודעות לעולם הגיימינג והמחשוב".

עולם תיקוני הסמארטפונים

דינמיקה היא מותג חזק בעולם מעבדות התיקונים, ובספטמבר האחרון היא שילבה כוחות והתמזגה עם "מובילאב". "מהלך זה הפך אותנו לרשת תיקוני הסמארטפונים הגדולה בישראל, בפריסה ארצית, הכוללת מערך של מאות טכנאים, והלקוח יכול לבחור אם לתקן את המכשיר בסניפנו או שהטכנאי יגיע אליו", אומר אדדי. "יצרנו שירות ייחודי לתיקונים 'עד הבית', תחת השם 'דינמיקה מובילאב' מתוך כך שזיהינו את הצורך בשירות משלים לפעילות המעבדות בהקלה על הלקוחות והנגשת השירות ב-"last mile" מהמעבדה לבית הלקוח, על אחת כמה וכמה צמח בתקופות הסגרים".

הקורונה יצרה שירותים חדשים כמענה על צרכים שכיום מוצעים כסטנדרט ששם את דינמיקה כרשת היחידה המספקת ללקוחותיה מעטפת כוללת בכל הקשור לעולם הטלפונים החל ממכר, דרך תיקון במעבדה, הכולל גם מסכי אפל מקוריים ועד תיקון בבית הלקוח.

דוגמה נוספת לצורך שעלה מלקוחות היא מצד בני הגיל השלישי שנדרשו לריחוק חברתי ממושך מבני המשפחה - אך אותגרו בפתרונות הטכנולוגיים שהצריכו תפעול מורכב יחסית, למי שאינו מורגל בכך.

"הקשבנו לצורך הזה ויצרנו מענה ייחודי של טאבלט המאפשר קבלה והוצאה של שיחות וידאו בפלטפורמה פשוטה מאד לתפעול שאפשרה ללקוחות בני הגיל השלישי להישאר בקשר רציף", מסביר אדדי.

הזירה התחרותית בשוק הריטייל

בשנתיים האחרונות הובילה דינמיקה את השקות מכשירי הסמסונג בישראל עם מספר המכירות הגבוה ביותר מבין רשתות הריטייל. גם קבוצות הרכישה הרשמיות של סמסונג בשנים האחרונות הן בשיתוף פעולה עם דינמיקה. דינמיקה הציעה את המחירים האטרקטיביים ביותר בהשקות מכשירי הדגל של סמסונג ואפל, כשאתר האון ליין של דינמיקה הפך לנושא הבשורה בגזרת המחיר. זו למעשה הייתה הצהרה כי סמסונג ואפל הינם יבואן רשמי במחיר הטוב בישראל – "קונים רק בדינמיקה". דינמיקה הינה המותג הכי צומח בחיפושים בדיגיטל בשנת 2020 בהשוואה ל-2019.

בנוסף, היא הרשת המובילה במכירות XBOX של מיקרוסופט בשנת 2020, והמובילה במכירות אייפון 12 ו-גלקסי S21, מכשירי הדגל שהושקו לאחרונה, עם גידול של 400% במכירות אל מול ההשקות הקודמות אשתקד.

"רשתות מתחרות שלא השכילו לעשות את האדפטציה הנכונה והמהירה בתקופת הקורונה, נשארו מאחור ונאלצו לא פעם לצמצם סניפים ונקודות מכירה. במקביל, מתחרים אחרים זיהו את הפוטנציאל ומאתגרים את התחרות בניסיון לחקות את המודלים של דינמיקה, מה שמחייב אותנו להיות תמיד שני צעדים קדימה", אומר אדדי. "אנחנו מבינים שה'וואו' של היום הוא הסטנדרט של המחר ורף הציפיות כל הזמן בעליה, לכן ניצלנו את הסגר האחרון למהלך התרחבות מאסיבי ושדרוג של סניפים בכל רחבי הארץ, תוך פיתוח קונספט חדשני של חנויות שטרם נראו בעולם".

"בתחום שלנו, לתפיסתי יש חשיבות רבה למקצוענות ולהיכרות מעמיקה עם השוק, הטכנולוגיות והטרנדים ברמה העולמית, המקצוענות שלנו, היא זו שמאפשרת לנו להוביל ולהיות ביתרון יחסי מול מתחרים", מסכם אדדי.

חנות דינמיקה, חדרה (צילום: מיכל סלע)
חנות דינמיקה, חדרה | צילום: מיכל סלע

עולם הסמארטפונים

למחסור העולמי במעבדים ובשבבים הייתה השפעה ניכרת בשנה החולפת - אפל נאלצה לדחות את השקת אייפון 12 והודיעה על עיכובים בייצור מחשבים ואייפדים. המחסור הורגש גם בהשקות של סדרת גלקסי 21 וסדרת מכשירי ה-A של סמסונג.

החסר הורגש גם בעולמות נוספים כמו אקסבוקס וב-PS5 (סוני פלייסטיישן 5), שם התפתח ממש "שוק שחור". המחסור במלאי כל כך משמעותי מול הביקוש עד שאנשים מוכנים לשלם כל מחיר, העיקר שישיגו את הפלייסטיישן החדש.

במקביל, עלויות ההובלה שהתייקרו, לצד המחסור העולמי במעבדים השפיעו על עליית מחירי הציוד. לצד זה יש אפקט מקזז עם היחלשות הדולר לאורך השנה החולפת כך שבשלב הזה דינמיקה הצליחה לספוג את העלייה מבלי שתתגלגל לצרכן הישראלי.

שיאומי ו-וואווי, שחקניות שהתמקדו בארץ בשוק ה-LOW-MID, נפגעו בעקבות השקת סדרת A של סמסונג. בימים אלה אנו רואים כניסה של שחקנים סיניים נוספים כמו OPPO.

המכשירים שנמכרו הכי הרבה השנה, חושף אדדי, הם מכשירי סדרת A של סמסונג. רוב קוני הסמארטפונים השנה היו בעיקר בגילי 25-40, גיל ההורות, שקונים גם לשימוש עצמי וגם לילדיהם.

סמסונג גלקסי A72 (צילום: אור אליעז, NEXTER)
סמסונג גלקסי A72 | צילום: אור אליעז, NEXTER

מדוע הצרכנים מוכנים לשלם מחיר גבוה על מכשיר חדש?

מחקרים מדברים על זה שהטלפון הנייד הפך להיות סוג של "שלוחה" של הגוף, הוא מלווה אותנו כל היום ומהווה תשתית מרכזית בהתנהלות האישית, המשפחתית והמקצועית שלנו.

אנחנו קונים, מנווטים, משחקים, מתקשרים, סוחרים, מתעדים, מבלים, לומדים, מנהלים קשרים חברתיים, משלמים, חונים ומתעדכנים באמצעות הנייד וזה רק חלק קטן מהשימושים.

הקורונה האיצה גם את תחום הבריאות וה-Wellness, טרנד שהחל עוד לפני פרוץ המגפה והתעצם מאד במהלכה, בין השאר באמצעות מוצרים לבישים. מוצרים אלה, בשילוב טכנולוגיות ואפליקציות, מסייעים לנו בשמירה על אורח חיים נכון ובריא ומאפשרים ניטור של מדדים כמו קצב נשימה, אק"ג, סטורציה, קלוריות ומעקב אחר תזונה, כושר ואפילו בקרה על שטיפת ידיים שהייתה קריטית בתקופת הפנדמיה.

יש לציין, כי ישראל היא מדינה שמאמצת טכנולוגיה בצורה מהירה ביחס לעולם. לנו הישראלים שאוהבים להישאר מעודכנים, חשוב להתחדש במכשיר המעודכן ביותר גם אם יש לנו את הדגם הקודם.

חידושים נוספים

שעון esim הוא למעשה מכשיר סלולר לכל דבר המאפשר לנו להישאר מחוברים גם כאשר אנחנו ללא הטלפון הנייד. למשל, אם אני יוצא לרוץ עם אוזניות האיירפודס ושעון ה-apple watch esim שלי, אני יכול להמשיך ולשמוע את המוסיקה שאני אוהב באמצעות שירות סטרימינג, לקבל ולהוציא שיחות והודעות ולעקוב אחר פעילות הספורט שאני מבצע.

 גם בעולם המוסיקה והאודיו יש רצף של השקות ושינויים בהרגלי הצריכה. היצרניות המובילות בעולם, אפל וסמסונג, מנסות לתת פתרון מלא ללקוח, הכולל גם מגוון סוגי אוזניות המתאימות לפעילויות השונות שאנו מבצעים עם הטלפון.

 לדוגמה, אוזניות איירפודס מקס – אנשים מוכנים לשלם הרבה בשביל איכות הסאונד.

אוזניות אלחוטיות (צילום: shutterstock By Zigres)
צילום: shutterstock By Zigres

התכניות של דינמיקה לשנה הקרובה

דינמיקה תמשיך להשקיע בחנויות פיזיות במטרה להעניק חווית קנייה יוצאת דופן שמאפשרת התנסות ושיטוט. השנה מתוכננות להיפתח חנויות קונספט נוספות עם המותגים הטובים בעולם, חלקן במיקומים חדשים.

"אני מאמין שהחיבור בין החנויות לערוצים הדיגיטליים הוא זה שמאפשר חווית לקוח רב ערוצית ולכן נמשיך לפתח את ערוצי הדיגיטל במטרה ליצור אומני-צ'אנל מלא וחלק", אומר אדדי. "הגמישות של דינמיקה ויכולתנו להסתגל במהירות, להגיב לצרכים מצד אחד אבל גם לקבוע סטנדרטים ולייצר ביקושים חדשים ב-time to market מינימלי מאידך, הם עוגנים אסטרטגיים שמייצרים חוסן ומאפשרים רלוונטיות וצמיחה".