חברת שטראוס הודיעה הבוקר (חמישי) על עליות מחירים: החברה תעדכן את המחירים לקמעונאים של מרבית מוצריה. בין המוצרים שיתייקרו - מוצרי חלב, סלטים, חטיפים מתוקים ומלוחים, ודבש ומוצריו. בשטראוס הודיעו כי מוצרי קפה עלית, גבינות קוטג' וסימפוניה, וחלק ממוצרי השוקולד יישארו במחירם הנוכחי. גורמים ברשתות השיווק מוסרים כי עדיין לא קיבלו משטראוס את המחירון המעודכן. ההודעה מגיעה על רקע אישור ההתייקרויות לתנובה

ההתייקרות תגיע עד לשיעור של 9%, אך השיעור הממוצע יהיה כ-3% לכלל מוצרי החברה. לטענת החברה המהלך, שייכנס לתוקפו ב-19.12, נובע בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות.

אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל: "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. לצד זאת אנו סבורים שביצוע עדכון מחירים מידתי הינו תנאי לשמירה על איזון בין צרכי הציבור, עובדי החברה, ספקיה, לקוחותיה ורבבות המשקיעים הציבוריים".

בין המותגים שמאחוריהם עומדת שטראוס ישנם משקאות יטבתה, חטיפי תפוצ'יפס, דוריטוס צ'יטוס ובמבה שוש, מוצרי הדבש של יד מרדכי, יוגורט דנונה-אקטיבה ופרו, חלב alpro, הסלטים המוכנים של אחלה, מעדני מילקי, מסטיקים של מאסט, מוצרי שיבולת שועל של קוואקר, לורפק ועוד.  

בין המוצרים שיתייקרו:

  • שוקו - 8.26 - 8.65
  • שמנת מתוקה 5.11 - 5.35
  • שמנת לבישול 5.72 - 5.99
  • דבש טהור 38.2 - 39.73
  • רוטב פומודורו לפסטה 8.35 - 9.10
  • שוקולד פרה 4.27 - 4.5
  • בלונדי אגוזי לוז 5.43 - 5.73
  • כיף כיף מקלות 3.56 - 3.76
  • שקית מיני כיף כיף 14.3 - 15.09
  • עוגיות חיוכים 12.81 - 13.71
  • עד חצות 7.79 - 8.34
  • טחינה 7.41 - 7.78
  • גבינת סקי 6.82 - 7.14
  • גמדים 7.9 - 8.27
  • רביעיית מעדן אלפרו 13.05 - 14.22
  • תפוצ׳יפס שמנת בצל 7.99 - 8.74

מחיריהם של מוצרים מסוימים לא יעלו בגל ההתייקרות הנוכחי, כך למשל חטיף השוקולד מקופלת, תפוצ׳יפס בטעם טבעי, קפה טורקי, חומוס אחלה קוטג' ועוד.

הרווח התפעולי של שטראוס ברבעון האחרון הסתכם בכ-111 מיליון שקלים, ירידה של כ-63.3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה עדכנה את הערכת הפגיעה ברווח הנקי לשנת 2022 בשל אירוע הריקול והשבתת המפעל לטווח של 290-310 מיליון שקלים.

בשבועות האחרונים מתנהל מאבק בין רשתות השיווק לספקיות והיבואניות ביחס לעליות המחירים. שופרסל, הרשת הגדולה ביותר, מונעת את עליות המחירים ובשל כך לא מקבלת אספקה של מגוון מוצרים. לאחרונה הודיעה תנובה, המתחרה הגדולה יותר של שטראוס, על עליות מחירים בשיעורים גבוהים.

בתחילה נאבקו רשתות השיווק בהעלאה, חלקן ספגו אותה וחלקן ויתרו על מוצרי תנובה. אך השבוע הודיעו בשופרסל כי בשל מחסור משמעותי במוצרים - יאפשרו את העלאת המחירים של תנובה על חלק מהמוצרים. במקביל, הוציאו מהמלאי מוצרים אחרים של תנובה, שבהם יש לה מתחרים רבים יותר. ההערכה היא כי ההתקפלות החלקית פתחה את הדרך לעליית המחירים של שטראוס, ואולי בהמשך של חברות נוספות.