בקשה יוצאת דופן של 111 נוסעים שתבעו פיצויים של מיליון שקלים מחברת התעופה Wizz Air: עקלו את מטוסי החברה כדי שנוכל לקבל את המגיע לנו.

הנוסעים, המיוצגים על ידי עורך הדין אשר רוטבאום, תבעו את החברה לאחר שלטענתם חברת התעופה לא דאגה להם לשירותי לינה, הסעה ואוכל. את בקשתם נימקו בכך של-Wizz Air יש היסטוריה של אי ציות לפסיקת בתי המשפט. רוטבאום הסתמך על מקרים שפורסמו ב-mako בהם נוסעים תבעו את החברה ונפסקו להם פיצויים של אלפי שקלים, אך לא קיבלו את כספם גם לאחר שפנו להוצאה לפועל. הסיבה לכך פשוטה: לחברת התעופה אין כלל חשבונות ונכסים בישראל.

לפני מספר חודשים הגיבה החברה לדברים והבהירה שהיא מטפלת בתלונות: "בשל גל השביתות והאתגרים המשפיעים על עולם התעופה, מתמודדת החברה ומטפלת בעדיפות גבוהה בגל תלונות שהצטברו לאחרונה. אף שאינם בשליטתה, מבקשת החברה להתנצל בפני לקוחותיה מאי הנוחות והשיבושים".

עו"ד אשר רוטבאום (צילום: מירב פלברג, יחצ)
עו"ד אשר רוטבאום | צילום: מירב פלברג, יחצ

בקשת הנוסעים לשעבוד זמני על מטוסי וויז אייר חריגה, אך רוטבאום אומר כי יש צורך להגן על האינטרסים שלהם. "הדרך היחידה שהנוסעים האלה יקבלו את כספם היא אם נעקל את המטוסים", אמר.

שופט בבית משפט השלום ברחובות דחה את בקשת הנוסעים ואמר כי שווי המטוסים גבוה בהרבה מסכום הפיצוי המבוקש. השופט ישראל פת הוסיף בהחלטתו כי החברה אינה חדלת  פרעון ולכן אין סיבה להוציא עיקול זמני על מטוסיה, שכן מימוש העיקול יפגע באינטרסים הכלכליים של החברה.

רוטבאום אומר שהוא שוקל לערער על ההחלטה. ״מדובר במצב אבסורדי בו חברת התעופה לא מקיימת פסקי דין באופן שיטתי ומצד שני ממשיכה לטוס באין מפריע״

מחברת Wizz Air לא התקבלה תגובה עדכנית לדברים עד לפרסום הידיעה.