על רקע משבר הקורונה, אתר האופנה הבריטי הפופולרי NEXT נסגר הערב (26 במרץ) עד להודעה חדשה. כאשר נכנסים כעת לאתר מופיעה שקופית, בה נכתב כי לא יקבלו יותר הזמנות חדשות ברשת.

החברה מסבירה כי הם קשובים לעובדיהם בתחום האופנה והמשלוחים, והם מבינים שבתקופה הקשה הזאת הם מעוניינים וצריכים להיות בביתם. אי לכך, הם סוגרים את מחסני ההלבשה ואת דרכי ההפצה של נקסט עד להודעה חדשה.

החברה מבהירה שהזמנות שנעשו ועדיין לא נשלחו עד הערב, יישלחו ללקוחות בהקדם האפשרי. מחר צפוי לחזור האתר והלקוחות הקבועים יוכלו להיכנס לחשבון שלהם.

View this post on Instagram

We’d like to take the opportunity to thank all of our staff who continue to be incredibly supportive of NEXT and we would also like to let customers know that we do appreciate their loyal support. Our online business remains open, with all home deliveries and returns now free. We are making every effort to deliver any uncollected parcels in store to the main billing address on your account. This will happen automatically and for FREE and there's no need for you to contact NEXT to arrange this. Any unsuccessful deliveries to the main billing address will be automatically returned to NEXT and you will be refunded. Again, there's no need to contact NEXT to arrange this. If you have bought something from our store that needs to be returned, we ask you to hold on to the item with the receipt until the store reopens. We will honour any late returns within 14 days from the point at which stores reopen. When the time is right we will look forward to welcoming you back into our stores.

A post shared by Next (@nextofficial) on

משבר הקורונה פוגע קשות בעסקים בארץ ובמדינות רבות בעולם, לנוכח ההגבלות המחמירות. כך לאחרונה הודיעה מקדונדל'ס בישראל על סגירת כל סניפיה למעט חמישה, ורשת זארה סגרה את כל חנויותיה בספרד.