מסעדה סיטארה שבמתחם סי אנד סאן היוקרתי בתל אביב, תפצה סועדת ב-26,800 שקל, כך פסק אתמול (ראשון) בית המשפט לתביעות קטנות בעיר. המקום הגיש לאישה, א', שאלרגית לאגוזי מלך ובוטנים, מנת פסטה פטוצ'יני עם פסטו, שהכיל אגוזים. כתוצאה מכך, אושפזה א' בבית החולים.

המקרה התרחש לפני כשנה. מכתב התביעה עולה כי א' הגיעה יחד עם בן זוגה למסעדה, הודיעה למלצר על האלרגיה שלה וביקשה מנה מהתפריט שאינה מכילה את המרכיבים הללו. "עברתי עם המלצר על כל המנות כדי לוודא שאינם מכילים אגוזי מלך או בוטנים. הזמנו מטבלים. כשראיתי שיש עליהם פסטו שמכיל אגוזי מלך התלוננתי בפני המלצר שיחזיר את המנה למטבח. הוא עשה בירור והתברר שבמנה יש אגוזי מלך", כפי שציינה.

לאחר מכן הזמינה א' את מנת הפסטה ונאמר לה שהיא אינה מכילה אגוזי מלך. "זמן קצר לאחר שהתחלתי לאכול את המנה חשתי ברע. קראנו למלצר שפנה לטבח והתברר שהמנה הכילה אגוזי מלך. המלצר לא ידע על כך בכלל", הסבירה א' בכתב התביעה.

מצבה הידרדר במהירות, היא החלה לחוש גירודים ומחנק בגרון. "בן הזוג שלי הסיע אותי בבהילות לבית החולים איכילוב, שם קיבלתי טיפול רפואי דחוף ונשארתי כל הלילה", טענה א', שתבעה בכתב התביעה  מהחברה המנהלת את המסעדה ומחברת הביטוח שלה, פיצוי של 36,400 אלף שקל, על המחדלים ועוגמת הנפש שנגרמה לה.

חברת הניהול של המסעדה וחברת הביטוח הגישו כתב הגנה שבו ביקשו לדחות את התביעה על הסף בנימוק שמדובר בתביעת שווא. "יש לנו ניסיון של 20 שנה בתחום המסעדנות, הצוותים מיומנים ויודעים להזהיר את הלקוחות על אלרגניים, כפי שקרה עם התובעת שהוזהרה פעמים רבות שהמטבח אינו סטרילי מאגוזים ובסופו של דבר יצאה מנה עם כמות מינורית של פסטו", נטען בכתב ההגנה. עוד נטען, כי המלצר הזהיר את א' שהמטבח אינו סטרילי מאגוזים, וכי כל מנה יכולה להכילם וחרף זאת, היא הזמינה את המנה.

השופט שדן בתביעה החליט לקבלה וחייב את הנתבעים לפצות את א' בסכום של 26,800 שקל. הוא דחה את טענות ההגנה וציין כי א' עשתה ככל הניתן על מנת לברר שהמנה לא מכילה אגוזים ועל עובדי המסעדה היה להזהירה. "אני מאמין שהמלצר עשה ככל יכולתו לבדוק ולהתאים מנה שאינה מכילה פסטו, אך ככל הנראה מי מעובדי המטבח לא פעל כראוי", הדגיש השופט בפסק הדין. עוד ציין כי ראוי שמסעדה תשקיע משאבים גדולים יותר במניעת הרעלת לקוחותיה, ותדריך אותם על סיכוני המנות.