אחרי החלב, ביצים, הסוכר והדגים - יבואנית המזון שסטוביץ הודיע כי תייקר את מוצריה בבעשרות אחוזים, כך פרסמנו הערב (ראשון) ב"תוכנית חיסכון". בין המותגים שיתייקרו: פסטה ברילה ומוצרי מאסטר שף. בנוסף, מחירי הלחם המפוקח יעלו ב-5% בעקבות עליית מחירי הקמח ורכיבי ייצור נוספים. 

מותג הפסטה ברילה צפוי להתייקר ב-13% בממוצע ומוצרי המותג מאסטר שף יעלו ב-7%-18%. עלייה של 10%-20% תחול על מוצרי פומפדור (תה), שוקולד צ'וקוטה ומוצריה של חברת אוטלי, המייצרת חלופות למוצרי חלב משיבולת שועל. גורמים בתחום הייבוא טוענים כי הגורם להתייקרות המוצרים הוא העלייה שחלה במחירי הלוגיסטיגה, עלויות הייצור, ההובלה ועליית שער הדולר.

עוד בנושא - סיקור N12

כמו כן, ממתקי קופה ושוקולדים נוספים צפויים להתייקר, בהם מסטיקים אורביט, סקיטלס ו-M&M. בחלק מהמקרים המחיר יעלה ובמקרים אחרים האריזה תוקן והמחיר ישמר.

לא רק שסטוביץ: יבואנית המזון ומוצרי הצריכה דיפלומט הודיעה גם היא על עליית מחירים נוספת החל מחודש יולי. המותגים שמחיריהם צפויים לעלות הם לוטוס וג'ייקובס.

עליית מחירים גם במוצרים המפוקחים

ועדת המחירים של משרדי הכלכלה והאוצר החליטה להעלות בשיעור של 5% את מחירי הלחם המפוקח בעקבות עליית מחירי הקמח ורכיבי ייצור נוספים. לפי ההחלטה, אלו הם המחירים החדשים: לחם לחם לבן פרוס וארוז יתייקר ב-30 אגורות ויעלה 6 שקלים וארבעים אגורות.

לחם כהה פרוס וארוז יעלה ב-40 אגורות ומחיר החלה המפוקחת יעלה ב-30 אגורות. שר הככלכלה ברקת אמר בשיחות סגורות כי לא יחתום על צו ההעלאה ולא ישמש חותמת גומי.