"לא בכל יום נולד גוף פיננסי חדש בישראל" - כך אמר היום (ג') רון פאינרו, מנכ"ל max (לאומי קארד לשעבר), שהשיקה הבוקר את החברה הפיננסית החדשה תחת שם זה בעקבות השלמת ההפרדה מ בנק לאומי (2,394 -0.13%) .

ההשקה נערכה בתל אביב כשבוע לאחר השלמת העסקה למכירת מאקס לקרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס תמורת 2.5 מיליארד שקל. באירוע נכחו בין השאר יו"ר לאומי קארד ירון בלוך, המנכ"לים לשעבר של לאומי קארד תמר יסעור (כיום ראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית בלאומי) ודני כהן (כיום ראש החטיבה הבנקאית בלאומי), חברי הנהלת לאומי קארד ונציגי השותפים החדשים.

פאינרו הודה למנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, ולראש חטיבת האסטרטגיה והרגולציה, חנן פרידמן, שהוביל את תהליך המכירה מטעם לאומי. הוא הסביר כי מאקס לא תהיה רק חברת כרטיסי אשראי, ותשמש גוף פיננסי עצמאי שיציע שירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים.

פאינרו ציין כי מאקס מתכוונת להקים סוכנות ביטוח כבר השנה ובמסגרתה תציע מוצרי ביטוח וחיסכון ללקוחות פרטיים, וגם תרחיב את פעילותה מול העסקים הקטנים.

כשנשאל פאינרו מדוע הצרכנים הפרטיים שלקוחות לאומי קארד משלמים ריביות גבוהות יותר, הוא ניסה להתחמק, והשיב כי מדובר בשינוי תמהיל הסיכון של התיק.

ורדית גונדטר, סמנכ"לית שיווק ולקוחות פרטיים, ציינה באירוע כי בהתאם לנתונים שבידיהם, יש מגמה ברורה של היפרדות הישראלים ממזומן. לדבריה, המגמה נובעת בשל החוק לצמצום שימוש במזומן, שנכנס לתוקף בינואר האחרון. בעקבות החוק ניתן לראות קפיצה של 15% ברכישות באשראי בסכומים העולים על 10,000 שקל, וכן קפיצה של 48% בשימוש באשראי בעסקות בסכומים הנמוכים מ-25 שקל.

גונדטר הוסיפה כי ב-2018-2015 הם זיהו עלייה עקבית בשימוש בכרטיסי אשראי בתחבורה הציבורית (עלייה של 534%), במוניות (262%), ברכבת (126%), בחניה (63%) וברכבת ישראל (33%).

מגמה נוספת שעליה הצביעה גונדטר היא גידול במספר הרכישות באינטרנט. היא ציינה כי ב-2018 הגיעו לישראל 72 מיליון חבילות מחו"ל, ובתוך כך שיעור הגידול בכמות העסקות בחברות המובילות ב-2018-2015 עלה משמעותית. כך, השימוש באתר בוקינג עלה ב-964%, בנטפליקס ב-3513%, בעלי אקספרס ב-598% ובאמזון ב-186%.

מבחינת הצרכנים, הערך המוסף העיקרי שתציע החברה החדשה הוא הרחבת תוכנית הפינוקים, כאשר על פי נתוני החברה, בשנה החולפת הוזמנו כמיליון פינוקים. לדברי גונדטר, "מניתוח מאפייני הרכישות של לקוחותינו בשנה החולפת, נראה גידול של 52% בקניות באונליין ושל 36% בעסקות בחו"ל. עוד עולה מהנתונים כי 76% מלקוחותינו מבלים לעיתים קרובות בבתי קפה ומסעדות".

בהתאם לכך, החברה תוסיף לפינוקים הקיימים קטגוריות חדשות, כמו "פינוקים מסביב לעולם", שתכלול מגוון רחב של אטרקציות ומוזיאונים ב-12 ערים מובילות באירופה (כגון יורודיסני, מגדל אייפל, מוזיאון ואן גוך וסיור בקאמפ נואו); "פינוקים טעימים" בבתי עסק מתחום המזון; והטבות בביצוע רכישות אונליין, ובראשן החזר של 30 שקל על קנייה ב-70 שקל ויותר באתרים פופולריים כמו אסוס, עליאקספרס, איביי ובוקינג.

כרטיסי האשראי הקיימים של לאומי קארד ימשיכו לפעול כרגיל, ורק כאשר תוקף הכרטיס יפוג, עתיד להישלח ללקוחות כרטיס עם המיתוג החדש. לפי הצהרת החברה, כל שיתופי הפעולה של max עם המועדונים השונים ממשיכים כרגיל.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:

פגיעה בתחרות ובצרכנים: הפטור המטריד שנתן מנדלבליט למוזס
מאגר תמר: לנו יישארו רק פירורים