לקוח של בנק פועלי אגודת ישראל (פאג"י) שקיבל בטעות אלפי שקלים לחשבון הבנק שלו לא יחזיר אגורה לבנק. בנוסף, ישלם לו הבנק הוצאות משפט של 3,500 שקל.

לפני 11 שנה הופקד בטעות לחשבון הבנק של תושב ירושלים צ'ק על סכום של 5,473 שקלים, במקום לחשבון של חברת "מבטחים". שלוש שנים עברו עד שהבנק גילה את הטעות. אז פנו נציגיו ללקוח ודרשו לקבל את הכסף בחזרה. מנגד זה טען שלא מדובר בבעיה שלו. הטעות היא של הבנק, והבנק צריך לשלם.

שלוש שנים נוספות עברו עד שהבנק, שכיום משמש שלוחה של הבנק הבינלאומי, הגיד תביעה נגד הלקוח בבית המשפט המחוזי בירושלים. בכתב התביעה הודה הבנק בטעותו, אבל דרש מהלקוח להחזיר את הכסף בתוספת ריבית והצמדה.

להגנתו טען הלקוח כי אין זה סביר שהוא יישא באחריות לנזק שגרם הבנק. "הבנק נרדם במשמרתו ולא עשה דבר בעניין זה עוד מספר שנים. רק בשנת 2013 הוא הגיש נגדי תביעה", טען הלקוח.

נציגת הבנק העידה בבית המשפט, כי מדובר בטעות אנוש של אחת הפקידות וכי היא לא הייתה אמורה לקבל את הצ'ק שהופקד לחשבונו של הלקוח, בגלל שהוא היה למוטב בלבד, דבר שמנוגד להוראות בנק ישראל. לדבריה, חברת "מבטחים", שהצ'ק לא הופקד בטעות בחשבונה, קיבלה פיצוי מהבנק בעוד שהלקוח שהרוויח מהטעות מסרב להחזיר את הכסף.

הרשם הבכיר, בנימין בן סימון שדן בתביעה החליט לדחותה. "אני סבור כי כאשר בנק מחליט לנהל הליך משפטי כנגד נתבע וזאת כאשר ידוע לו שיש לנתבע סיבות רציניות להאמין שהבנק זנח את תביעתו ומקום שנגרם לתובע  נזק ראייתי כה רב עקב השתהות הבנק - הרי שמדובר בצעד שהינו חסר תום לב מבחינת הבנק. אין מקום שהנתבע ישיב סכום ששולם מחמת טעות של הבנק בעוד שהוא עצמו יינזק", נימק הרשם בן סימון.

הוא חייב את הבנק לשלם ללקוח הוצאות משפט של 3,500 שקל.