תגידו, להיתקע בלי כסף - יותר מעצבן או יותר מבאס? האמת, אנחנו מרגישים שזה מקרה קלאסי של גם וגם. מצד אחד - ממש מכעיס לגלות ששכחתם את הארנק בבית בדיוק כשמגיע החשבון והחבר׳ה חושבים שאתם קמצנים; מן הצד השני- לעשות קניות און-ליין כשאין לך כרטיס אשראי או כשאתם בני נוער לבקש כל פעם טובה מההורים? מבאס. אז למרות שעדיין לא גילינו את הדרך בה מגדלים כסף על העצים (ניסינו לשתול בגינה ביטקווין, זה לא עבד), מצאנו פתרון חדשני שישפר את החיים לחלק נכבד מכם. לא משנה אם אתם בני נוער ללא כרטיס אשראי או שהבנקים וחברות האשראי לא מאפשרים לכם להוציא כרטיס אשראי, או שאתם טסים לחו"ל, חברת דואר ישראל הנפיקה כרטיס נטען חדש אותו ניתן לטעון בשקלים, אירו וליש"ט.

מהיום אתם יכולים להשאיר את הארנק בשקט בבית ולהסתדר בלי חשבון בנק או כרטיס אשראי. בחברת דואר ישראל מרחיבים את פעילות הכרטיסים הנטענים ללקוחות כל הבנקים ומציגים, לראשונה בישראל, כרטיס נטען (pre-paid) רב מטבעי ללקוחות כל הבנקים, אותו ניתן לטעון בסכום של עד 20 אלף שקל ובעזרתו תוכלו לשלם בישראל ובמדינות אירופה - בשקלים, אירו ובליש"ט. מדובר בכרטיס נטען חדש, מבית מאסטרקארד העולמית, המצטרף לכרטיס השקלי החד פעמי ולכרטיס הדולרי של בנק הדואר, ללא צורך בחשבון בנק או בכרטיס אשראי. את הכרטיס ניתן לרכוש ו/או להטעין בכל סניפי דואר ישראל. אין לכם כוח ללכת לסניף? אין בעיה, ניתן להזמין באתר החברה (www.israelpost.co.il) ולקבל עם שליח חינם עד הבית. מחיר הכרטיס הינו 45 שקל לחמש שנים.

קניות אונליין (אילוסטרציה: By Dafna A.meron)
להסתדר בלי חשבון בנק או כרטיס אשראי | אילוסטרציה: By Dafna A.meron

הכרטיס הנטען החדש מתאים לכולם. יש לכם בני נוער בבית או שאתם בעצמכם בני נוער? בטוח שמתם לב שעיקר הקניות שלהם מבוצעות בכרטיס האשראי. מסקר שנערך לאחרונה עבור חברת דואר ישראל עולה שמרבית בני הנוער בישראל קונים בעצמם באינטרנט כבר מגיל 14. חלקם משתמשים בכרטיסי האשראי של הוריהם כשהם נמצאים לידם והשאר? אתם כבר מבינים לבד. התופעה כל כך נפוצה עד ש-92 אחוז מבני הנוער בגילאי 18-14 העידו שהם קונים באינטרנט לפחות פעם בחודש. אם תהיתם הסכום הממוצע לקנייה עומד על 127 שקל.

מה הם קונים? הכל, בדיוק כמונו המבוגרים - בגדים, סמארטפונים, גאדג'טים או סתם אביזרי קישוט לחדר. גם האתרים בהם הם אוהבים לקנות דומים מאוד לאלה בהם אנחנו קונים וניתן למצוא ברשימה את ebay, עלי אקספרס, עדיקא, גרופון ויד 2. מתוצאות סקר שערך מכון 'שילובI2R' עבור דואר ישראל אפשר ללמוד כי 41 אחוז מבני הנוער משתמשים בחשבון הפייפאל של ההורים שלהם (שמקושר כמובן לכרטיס האשראי); רק 18 אחוז מבני הנוער ציינו כי הם משתמשים בכרטיס נטען. למה לא לעשות קצת סדר?

במקום לתת לילדים גישה חופשית לכרטיס האשראי/הפייפאל שלכם או להיצמד אליהם בכל פעם שהם רוצים לקנות חולצה באינטרנט, אתם יכולים לקנות עבורם כרטיס נטען של דואר ישראל ולטעון אותו בדיוק בסכום אותו אתם מוכנים שיוציאו בכל חודש. אבי בלו, מנהל בנק הדואר שיתף אותנו באסטרטגיה שמאחורי הכרטיס החדש: "בשנים האחרונות הפך תחום הסחר המקוון למנוע צמיחה עסקי עבורנו. מסקר שערכנו רק לאחרונה עלה כי מרבית בני הנוער קונים באינטרנט כבר מגיל 14 כאשר מרביתם משלמים בכרטיסי האשראי של ההורים. הכרטיס הנטען החדש של בנק הדואר הוא הפתרון המושלם עבור בני הנוער והוריהם לרכישות בטוחות ברשת במקביל לשליטה בהוצאות".

נערה (צילום: Shutterstock)
מרבית בני הנוער קונים באינטרנט כבר מגיל 14 | צילום: Shutterstock

בנק הדואר מציע את הפתרון המשתלם ביותר גם עבור הנוסעים לחו"ל. תקופת החגים ולאחר מכן תקופת הקיץ מאופיינות בביקושים גבוהים להמרות מט"ח לפני הנסיעה לחו"ל. דואר ישראל מציעה לכם המרת מט"ח בהנחה של 3 אגורות ליחידת מטבע לרוכשים מעל 500 אירו, דולר או ליש"ט עד 12/4/2018. מעבר לכך, הכרטיס הנטען יבטיח לכם שקט נפשי במקרה שתאבדו אותו במהלך הטיול – הכסף שלכם בטוח. בנוסף, תתאפשר לכם טעינה חוזרת בקלות ובנוחות גם אם אתם עדיין לא בארץ ונגמר לכם הכסף לקניות.

קבוצת אוכלוסיה נוספת וגדולה מאוד שתהנה מהכרטיס החדש היא כמיליון ישראלים שהבנקים וחברות כרטיסי האשראי מסרבים לפתוח להם חשבון בנק או לתת להם כרטיס אשראי, ועכשיו יכולים למצוא פתרון אמיתי בשירות החדש של דואר ישראל. הכרטיס הנטען החדש מספק להם פתרון לקניות גם בארץ וגם באירופה. למי שאין ברשותו כרטיס אשראי ונוסע למדינות צפון אמריקה, מציעים בדואר ישראל גם את הכרטיס הנטען הדולרי שהנפיקו בחברה בשיתוף חברת ויזה העולמית.