"ככל שנשים פרצו יותר מחסומים חוקיים וחומריים, כך הפכו דימויי היופי הנשי הסובבים אותנו לקפדניים, תובעניים ואכזריים יותר", קבעה הסופרת הפמיניסטית נעמי וולף ברב המכר "מיתוס היופי". יש בכך משהו: סכיני גילוח, נעלי עבודה, פטיש וגרזן קיימים כבר שנים, אך מוצרי הטיפוח, על שלל הנוזלים, הקרמים, השפתונים והבשמים הם משהו חדש יחסית. אם פעם עמדה בפני אישה שרצתה לרחוץ את פניה אפשרות אחת או שתיים, היום מדובר במשוואה עם עשרות נעלמים.

עוד ב-mako כסף:

תוכלו כמובן לחלוק על הקביעות הללו, אך קודם לכן תצטרכו להתמודד עם הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם הסכום שמוציא משק בית על מוצרי טיפוח עולה בהדרגה בשנים האחרונות. ב-2006 הוציא בממוצע משק בית בישראל 8,916 שקלים על מוצרי טיפוח ותרופות. ב-2014 המספר הזה עמד על 11,863 שקלים. אם מתאימים את המספרים לתנאים הכלכליים של 2006 מדובר למעשה ב-12,551 שקלים. כלומר, עליה של 3,536 שקלים בשמונה שנים, שהם בעצם תוספת של 442 שקלים בכל שנה.

אם נוציא מהמשוואה את התרופות, נראה ש-1.6 אחוזים מכלל ההוצאות של משק הבית מופנות לקוסמטיקה, כש-1.1 אחוזים מופנים למוצרי טיפוח וחצי אחוז נוסף לטיפולים שונים. יותר מההוצאות על סיגריות, תכשיטים, שעונים ושירותים משפטיים. אז כמה זה יוצא? החישוב הוא פשוט – על פי הבדיקה האחרונה מוציא משק בית ישראל 14,501 שקל בממוצע בחודש. כך שההוצאה החודשית הממוצעת על טיפוח עומדת על 232 שקל בחודש ו-2,784 שקל בשנה. מה הייתן יכולות לעשות עם הכסף זה?

>> מה הייתם יכולים לקנות בכסף שהוצאתם על כבלים?