בשונה מעולם הספורט בו הביטוי ״אדום בעיניים״ יכול להתייחס אל הקבוצה שאתם אוהדים, בעולם ההשקעות לצבע האדום יש משמעות אחת בלבד והיא אינה חיובית. צניחה במניות של חברות ברחבי העולם ואיתה גם הפסדים כספיים עצומים למוסדות וחשוב מכך - לכל אחד ואחת מאיתנו. אולי תופתעו אבל גם בזמני משבר גלובלי ואולי דווקא בהם, יש אפיקי השקעה שרק הולכים ופורחים ומציעים למשקיעים בהם לא רק הזדמנות כלכלית אלא גם תחזית אופטימית בעתיד הנראה לעין.

לפי התחזיות הנוכחיות, תחום השקעות ההמונים צפוי לגדול השנה בכ-34 אחוז ברחבי העולם. אם בשנה שעברה (2019) עמדו הרווחים בתחום על כ-7 מיליארד דולרים, ההכנסות הצפויות לשנת 2022 עומדות על 11 מיליארד.

״אפשר לראות בתחום השקעות ההמונים את האלטרנטיבה הצעירה והבועטת של הבורסה״, אומרת מור יוגב - סמנכ״לית השיווק של חברת פיפלביז. פיפלביז קיבלה לראשונה אישור לפעול מרשות ניירות ערך והיא השחקנית המובילה כיום. לפי פיפלביז, בהשוואה למרץ 2019, ההשקעות בחודש מרץ האחרון עלו ב-23 אחוז (מ-597 ל-735) וכמות המשקעים עלתה גם היא ב-26 אחוז (מ-474 ל-597). בכלל, בתוך שנה אחת בלבד עלה סך ההשקעות בפלטפורמה של פיפלביז ב-14 אחוז. השקעות המונים מסתמן כדבר הגדול הבא בעולם ההשקעות.

יתכן כי אחת הסיבות הבולטות לעליות העקביות בנתונים היא השקעה באחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר של המשק הישראלי - תחום ההייטק שנמצא בפריחה בדגש על סטארט-אפים ומיזמים בתחום הרפואה שהפכו ל-It Word שכולם מדברים עליה ורוצים להשקיע בו בימי הקורונה. אחד הסטארט-אפים הבולטים שנמצאים כרגע בשלב גיוס הוא BreatheVision, חברה ישראלית (כמו כל החברות בפלטפורמה) שפיתחה טכנולוגיה מצילת חיים לניטור נשימתי.בזכות פיתוח מיוחד המשלב טכנולוגיות מתחום הרפואה, IOT ו-Machine Learning, אפשר למנוע התדרדרות נשימה של חולים רבים באמצעות שני חיישנים קטנים המוצמדים לחולה.

BreatheVision
פטנט לניטור נשימתי | צילום: depositphotos

לפרטים נוספים על השקעה בBreatheVision>

אתם חושבים נכון, מדובר באחד התסמינים המסוכנים ביותר לאנשים החולים בקורונה, מסיבה זו בדיוק מתחילה עכשיו החברה פיילוט לטיפול בחולי קורונה בשלושה בתי חולים בישראל וזאת אחרי שכבר הספיקה לגייס כ-3 מיליון שקלים מכ-700 משקיעים. ״אנשים חשופים לחדשות כל הזמן. לא עובר שבוע בלי שאנחנו קוראים על חברה ישראלית נוספת שעובדת על פיתוח משנה חיים בתחום הרפואה בכלל והקורונה בפרט״, אומרת יוגב, ״עכשיו יש לאנשים הזדמנות להשתמש בהשקעת ההמונים, להשקיע מאות שקלים בודדים ולתרום לפיתוח טכנולוגיות ופיתוחים חדשניים שצוברים תאוצה ויכולים להיות ׳גיים צ׳יינג׳ר׳ (Game Changer) שישפיע על העתיד של כולנו".

ולא רק בתחומי הרפואה יש צמיחה בעקבות משבר הקורונה, שוק הקנאביס האכיל העולמי צפוי להגיע עד שנת 2025 להקיף חסר תקדים של 13.65 מילארים דולרים, כאשר רק בארצות הברית עצמה הוא יעמוד על 8.8 מיליארד. מדובר בתחום שחווה גדילה של 30 אחוז רק בשנה האחרונה, מגמה שרק צפויה להתחזק.

בפיפלביז מאפשרים לכם להשקיע בסטארט-אפ Cannibble אשר מפתח, מייצר ומשווק מוצרי מזון מועשרים בקנאביס והוא הבעלים של המותג הבינלאומי - The Pelicann. בקאניבל גייסו כבר כ-4 מיליון שקלים מכ-1,100 משקיעים ועכשיו הם חוזרים לסבב גיוס נוסף. קאניבל הצליחו להפוך עצמם למובילים בשוק מוצרי המזון המועשרים בקנאביס ויש להם חוזי הפצה בארצות הברית, כולל אחד עם חברת אמזון.

Cannibble
מוצרי מזון עשירים בקנאביס | צילום: depositphotos

לפרטים נוספים על ההשקעה ב- Cannibble>

למעשה, בימים כל כך משוגעים מבחינה כלכלית (ולא רק) תחום השקעות ההמונים מהווה מנוע צמיחה משמעותי למשק. באנגליה למשל הוכחו פלטפורמות להשקעת המונים כמצמיחות את המשק בכ-3 אחוזים וזה עוד כאשר התחום נמצא בראשיתו. ויש בכך גם היגיון בריא, בעוד החברות אשר מונפקות בבורסות העולם מושפעות ממה שקורה כרגע בשווקים ונחלשות בהתאם למשברים, הסטארט-אפים של השקעת ההמונים נמצאים בשלבי גיוס ופיתוח ומציעים מוצרים שיהפכו בעתיד לחלק מהחיים של כולנו. השקעה בסטארט-אפ רפואי בסכום נמוך היום, יכולה להפוך בעתיד הנראה לעין לאקזיט הגדול הבא.