סטארט-אפ הקאנביס StickIt, המפתח "מקלוני קנאביס" (Cannabis Sticks) להכנסה לתוך סיגריה, השלים גיוס בסך 4.13 מיליון שקלים דרך פלטפורמת השקעות ההמונים הישראלית- fundit. סבב הגיוס הושלם באמצעות 600 משקיעים והוא מהווה מעל ל- 680% מהיעד הראשוני. במהלך השבוע הקרוב StickIt צפויה להתחיל בגיוס משקיעים כשירים (בעלי הון גבוה).

במסגרת קמפיין הגיוס, כל משקיע שביצע השקעה במניות החברה יקבל מניות לפי שווי חברה של 22,150,100 שקלים. מחיר המניה הוא 35 שקלים. סכום המינימום להשקעה היה 910 שקלים תמורתם קיבל המשקיע 26 מניות. עבור 30 אלף שקלים קיבלו המשקיעים 857 מניות.

משקיע שהשקיע 50 אלף שקלים או יותר, יקבל אופציה לרכוש מניות למשך 18 חודשים או עד ההנפקה באותה הכמות שהשקיע בסיבוב הזה, מחיר המימוש של האופציה הוא 40.5 שקלים בלבד.

מהחברה נמסר, כי הגיוס ישמש את הסטארט-אפ להתחלת ייצור המוצר באירופה כבר בשבועות הקרובים, כולל הקמת חממת ייצור בהולנד. כמו כן, StickIt מנהלת מו"מ מתקדם להקמת זרוע הפצה בארה"ב, בשותפות עם תאגיד מקליפורניה, בהתאם לקבלת האישורים הנדרשים.

בתחילת שנת 2021, הסטארט-אפ חתם על הסכם הפצה לשיווק המוצר בספרד בשיתוף רשת להפצת סי.בי.די, ב-5,000 נקודות מכירה ו-20 אתרי מסחר. הסכם זה מצטרף להסכמים קיימים נוספים באנגליה ובשוויץ. ל- StickIt חוזי הפצה סגורים עם מעל ל- 30,000 נקודות מכירה.

בישראל השימוש בקנאביס עדיין אסור, למעט קנאביס רפואי, ולכן פעילות הסטארט אפ מכוונת בשלב זה לאירופה ואחר כך לארה"ב.

אשר הולצר, נשיא StickIt. (צילום: אלון זסלנסקי,  יח"צ)
אשר הולצר, נשיא StickIt | צילום: אלון זסלנסקי, יח"צ

חוסכים "גלגול"

StickIt, שהוקם בשנת 2019, פיתחה מקלון קאנביס המזכיר קיסם שיניים, מה שמאפשר להכניס אותו בקלות לכל סיגריה. המקלון מורכב מתמצית מקור של רכיבי קנאביס - ולא מנגזרות שמנים - והוא נשרף באותה המהירות כמו הסיגריה וחוסך את הצורך המסורבל של הגלגול.

הטכנולוגיה של StickIt, שנמצאת בהליך רישום להגנת פטנט בינלאומית, מאפשרת שמירה על מחיר אטרקטיבי לצרכן, חווית משתמש עקבית באיכות גבוהה ואפשרות לשינוי פונקציונליות (שיכוך כאבים, אנרגיה, פוקוס, שיפור שינה ועוד), טעמים (וויסקי, שוקולד, מסטיק ועוד), ומינון מדויק של חומרים האקטיביים (10, 20 ו-30 מיליגרם). במדינות שונות ישנן הוראות חוק שונות, המתייחסות לריכוזי חומרים פעילים (קנבינואידים). היתרון של מוצר StickIt, הוא עקביות המינונים, התאמה של ריכוז החומרים לרגולציה המקומית, והוספת אלמנטים כמו ריחות וטעמים, לפי שיקולים מסחריים, תרבותיים ושיווקיים במדינת היעד.

אלי בן-הרוש, מנכ"ל StickIt: "בהמשך לגיוס המוצלח שהתאפשר הודות לתמיכה של מאות משקיעים ישראלים, אנו עם הפנים גם להצלחה עולמית. קיבלנו ביקושים עצומים להשקעות בחברה. הטכנולוגיה שפיתחנו ליצור מקלון הקנאביס הינה מהשורה הראשונה בעולם, תוביל את תעשיית ההייטק בתחום ותגרום למשקיעים נוספים להצטרף אלינו. אנו נהיה קדמת הטכנולוגיה של תעשיית הקנאביס העולמית".

חברת StickIt נוסדה בשנת 2019 על ידי ד"ר אשר הולצר, נשיא החברה, שייסד בעברו חברות כגון InspireMD, BioSig, UroGen, TheraCoat ו-אדר.