בימים אלה נקודת המוצא של כל מחפשי העבודה צריכה להיות אחת - שוק העבודה (כמו העולם כולו) השתנה מקצה לקצה מאז שהקורונה נכנסה אל חיינו. כאשר מדובר במחפשי עבודה בעלי ניסיון, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה, בעולם שלפני הקורונה היו מספיקים קורות חיים מהודקים, כאלה שמבליטים את מוסדות ההשכלה והניסיון התעסוקתי שהם צברו, אך היום גם מאפיינים אלה השתנו.

בעידן בו סביבת העבודה הפכה דיגיטלית לגמרי, חברות רבות, גם הנחשקות ביותר בשוק, ויתרו על המשרדים הפיזיים לטובת עבודה מהבית. סביבת העבודה הדיגיטלית מתחילה כבר משלב הריאיון, בו המועמדים צריכים ללמוד איך לייצר קשר אישי עוד לפני שבכלל פגשו את המגייס פנים אל פנים, מחפשי העבודה צריכים להתחיל ולפתח מיומנויות שבעבר הם לא היו שמים אליהם לב. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים העוסקים במקצועות כמו פיתוח, הנדסה וניהול מוצר ורגילים שהתוצרים שלהם מספיקים כדי להעיד על הכישורים שלהם ו״לסגור עבורם את העסקה״.

ראיון עבודה מקוון  (צילום: fizkes, shutterstock)
שתי נשים בשיחת וידאו | צילום: fizkes, shutterstock

 הנה רשימה של 4 דברים ששווה לעבוד עליהם בחיפוש העבודה הקרוב שלכם:

סטוריטלינג  

לא חייבים להיות בוגרים של הפקולטה למדעי הרוח בשביל להבין שסיפורים הם המדיום שאנחנו מבינים הכי טוב. מספרים ונתונים יבשים ישרתו אתכם נהדר בדו״חות אבל כדי לגרום לאנשים להכיר את היכולות שלכם טוב יותר, אתם חייבים לדעת איך לספר סיפור. הדרך בה תתארו את ההתמודדות שלכם עם בעיה, תשפיע על מידת ההקשבה של הצד השני. ברגע שתהפכו את ההתמודדות לסיפור משכנע, הצד השני כבר יהיה לגמרי שלכם.

 למדו לדבר בפני קהל 

כן, דווקא עכשיו כשהקהל שלכם נמצא בצד השני של הזום, היכולות הרטוריות שלכם חשובות יותר מאי פעם. חשוב לשים לב לדרך בה אתם יושבים מול המצלמה, ליצור קשר עין עם האדם שבצד השני של המסך ולדעת לספר על עצמכם בצורה שלא תשמע מונוטונית ו״משעממת״ אלא תעביר את הניואנסים המיוחדים של מי שאתם.

ראיון עבודה בזום (צילום: shutterstock By fizkes)
צילום: shutterstock By fizkes

נוכחות ברשת

אל תזלזלו בכוח שיש לאתרים כמו Linkedin בכל הנוגע לעבודה הבאה שלכם. מגייסים רבים נכנסים אליהם כדי ללמוד עוד על עליכם, להסתכל על פרויקטים בהם הייתם מעורבים או ׳רק׳ בשביל למצוא קשרים משותפים. השקיעו בפרופיל המקצועי שלכם, הכניסו כמה שיותר פרויקטים שאתם גאים בהם והתחברו לאנשים איתם עבדתם בעבר שישמחו להמליץ עליכם. בנוסף, שימו לב לנוכחות שלכם בשאר הרשתות, במידה והפרופילים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם פתוחים לכלל הגולשים (Public), בדקו שאין שם תמונות מביכות או פוסטים שנויים במחלוקת שעלולים לגרום למגייסים לגבש עליכם דעה שלילית עוד לפני שתדברו בפעם הראשונה.

 חפשו עבודה במקומות הנכונים

עבור מועמדים בעלי ניסיון בתחומים כמו תכנות, פיתוח, ניהול מוצר ואפילו כלכלה ומשפטים, קיימים אתרי חיפוש עבודה כמו Talink.Me שמקשרים בין מועמדים בעלי ניסיון במגוון תחומים לבין משרות מתאימות בחברות אטרקטיביות. באתר קיים מנגנון חיפוש דיסקרטי שמבצע עבורכם מעין בדיקה של השטח לפני שהוא פונה למעסיק הפוטנציאלי, כך שתוכלו להרגיש בטוחים לחפש את המשרה הבאה שלכם, גם אם אתם עובדים כרגע.