מחקר פרטי שערך תומאס סי. קורלי במהלך חמש שנים על מיליונרים (והניב בין היתר את ספרו "הרגלים של עשירים") הביא אותו למסקנה שיש שתי דרכים עיקריות להתעשר, ואחת מהן היא הרבה יותר מהירה מהשנייה.

קורלי עקב אחרי מיליונרים שעשו את ההון שלהם בעצמם ומצא כי הם משתייכים לאחת משתי הקטגוריות הללו: הם היו חסכניים פנאטיים או שהם מכרו משהו.

עוד ב-mako כסף:

במהלך כתיבת ספרו ראיין קורלי 233 מיליונרים. 135 מיליונרים מתוכם העידו על כך שחלק ניכר מהתפקיד המקצועי שלהם היה מעורב במכירות. ההון העצמי הנקי של 135 המיליונרים הללו היה 5.7 מיליון דולר בממוצע. 71 אחוזים מתוכם צברו את עושרם לפני גיל 56, או בממוצע, בתוך פחות מ -22 שנה.

למיליונרים שהיו חסכניים קיצוניים היה הון עצמי נקי של קצת יותר מ -3.2 מיליון דולר בממוצע, שנצברו במהלך של 36 שנים בממוצע.

טיילור סוויפט (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
יוצרת או מוכרת? טיילור סוויפט | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

אם עושים חשבון פשוט, מגלים שלמיליונרים שמכרו משהו היה 2.5 מיליון דולר נטו יותר מאשר החסכנים האדוקים, ולקח להם 14 שנים פחות לצבור את ההון הזה. במילים אחרות, אם אתם רוצים לצבור יותר הון בתקופה קצרה יותר, פשוט תמכרו משהו שווה.

זה יכול להיות מוצר, כמו מכונית, גאדג'ט חשמלי, עוף מטוגן, או סופגניות, וזה יכול להיות שירות, כמו עיצוב, ייעוץ משפטי, תכנון פיננסי, או דרך חדשה לעשות משהו. הנה לכם כמה דוגמאות מפורסמות:

וורן באפט מוכר את המומחיות הפיננסית שלו.
היזם אילון מאסק מוכר מכוניות טסלה.
מארק צוקרברג מוכר שירותי פרסום ושיווק בפייסבוק.
לברון ג'יימס מוכר את כישורי הכדורסל שלו.
ג'.ק רולינג מוכרת את ספרי הארי פוטר שלה. 
וטיילור סוויפט מוכרת שירי אהבה.

מה אתם יודעים למכור?

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il