תאונה זה אירוע לא סימפטי שמלווה בלחץ, עצבים ובעיקר בחוסר אונים וחוסר ידע של מה עלינו לעשות, וכתוצאה נוצרים מקרים בהם אנחנו מפספסים דברים שיקלו מאוד את המשך הטיפול בתהליך. נהג נגדי שמסרב לשתף פעולה, חיפוש עדים ברשתות החברתיות והתנהלות מתישה מול גורמי האכיפה עקב חוסר מידע, הם רק חלק מתופעות הלוואי שיכולות לקרות במצבים כאלה. אבל אל תתנו לעובדה הזו להבהיל אתכם - בחמישה צעדים פשוטים תוכלו לעשות לעצמכם חיים קלים ברגע לא סימפטי זה. אחרי שתבצעו אותם חברת הביטוח תכנס לתמונה, והיא כמובן כבר תדע מה לעשות. כך תהפכו את השד לנסבל. 

(הפירוט המלא מתחת לתמונה)

החלפת פרטים
דבר ראשון, לאחר שבדקתם שכולם בסדר, שתיתם רגע מים והורדתם קצת את הלחץ, שימו אפוד זוהר כקבוע בחוק והחליפו פרטים עם כל מי שהיה מעורב באירוע. זה לא חשוב באשמת מי אתם סבורים שהתרחשה התאונה, כל המעורבים צריכים להחליף פרטים אחד עם השני. מספרי טלפון, מספר הרכב, סוג הרכב, שם מלא, תעודת זהות, מספר רישיון, שם ומספר פוליסת הביטוח, אלו הם הפרטים אשר חשוב שיהיו לכם על מנת שתוכלו להמשיך את הליך הטיפול באירוע מול חברות הביטוח או המשטרה במידת הצורך. חשוב שלא תמנעו להעביר גם את הפרטים שלכם. לכו תדעו שלא ינצלו זאת לרעתכם במידה ולא תמסרו. אם הנהג השני מסרב למסור פרטים תתעדו כל מה שניתן גם ללא עזרתו. במקרה זה, כל המרבה הרי זה משובח.

>> מגיע לכם הביטוח המשתלם ביותר - להשוואת מחירים היכנסו לאתר Wobi

תיעוד של מה שקרה

תנסו לדמיין מה היו עושים לפני עידן הסמארטפונים. התיעוד היה קשה בהרבה וכך גם היכולות להוכיח מה קרה. נצלו את העובדה שיש לכם מצלמה במכשיר הנייד ואם לא לכם אז לסובבים אתכם. צלמו כל דבר שנראה לכם רלוונטי ויוכל לתרום בהמשך: האנשים המעורבים, כלי הרכב, מקום התאונה והסביבה. גם ככה אנחנו מצלמים היום כל דבר, אין טעם לעצור במקרים כמו אלה. במידה ויש לכם דף ועט הקדישו גם כמה דקות כדי לרשום פרטים חשובים: לאיפה נסעתם, מתי, איפה התרחש האירוע וכו'. ככל שיהיו לכם יותר תמונות ופרטים, כך יהיה יותר קל להוכיח מה קרה בהמשך ולזרז את הליך הטיפול מול הביטוח שלכם ושל הנהג השני.

לקחת פרטים של עדים שהיו במקום התאונה
שימו לב לעניין הזה, הרבה אנשים מדלגים עליו ואחרי זה מצטערים על כך מאוד. כל אדם שהיה עד לאירוע הוא אדם שיכול מאוד להקל עליכם את בירור המקרה בהמשך. לא פעם קרה שעל אף החלפת הפרטים עם הנהג השני, הוא התגלה כאדם שמסרב לקחת אחריות ובמקרה כזה תמיד טוב שיהיה מישהו שאינו היה מעורב באירוע ויוכל לתת תצהיר אובייקטיבי על שהתרחש. כמו כן, אם לנהג השני אין ביטוח כנדרש הרבה פעמים ההליך נתקע ואף נסגר מחוסר ראיות ובמקרה זה כל עד הוא קריטי. כאשר אתם מחליפים פרטים ומצלמים את התאונה, הקדישו כמה דקות בשביל לבקש פרטים מאנשים אחרים שהיו בסביבה. תמיד יש אנשים טובים באמצע הדרך.

לא חותמים

במקרה זה אנו ממליצים לכם מה לא לעשות. הרבה פעמים הנהג השני, שהיה מעורב בתאונה, ויש לו קצת יותר ניסיון מכם, יכול לבקש שתחתמו על טפסים שונים. אל תחתמו על כלום. כל חתימה שלכם יכולה לגרום לצרות בהמשך הדרך. למשל, ייתכן ותתבקשו לחתום במקום על כך שהתאונה הייתה באשמתכם או לחילופין על כך שהיא לא הייתה באשמת הנהג האחר. גם אם הדברים מתנהלים ברוח טובה ואתם סומכים על האדם שמולכם, אל תחתמו אל שום דבר שלא בנוכחות עורך הדין שלכם או נציג מחברת הביטוח.

אישה כותבת (צילום: Bruno Passigatti, Istock)
לא לחתום סתם | צילום: Bruno Passigatti, Istock

מדווחים לביטוח להמשך תהליך
אחרי שלקחתם את כל הפרטים שצריך, הגיע הזמן להפעיל את חברת הביטוח. בכל זאת, בשביל זה הם שם. התקשרו ועדכנו את החברה שלכם על שהתרחש מיד עם סיום האירוע. מכאן הם כבר יקחו את המושכות וידעו לייעץ ולהכווין אתכם בכל מה שצריך לעשות. ככל שתקפידו יותר על השלבים המקדימים, כך ההתנהלות מול חברת הביטוח, גם שלכם וגם של המעורבים הנוספים, תהיה קלה ונוחה בהרבה. מרגע זה הדאגות שלכם ירדו ויעברו לטיפול של אלה שמבינים בכך, עזרו להם לעזור לכם.

מאותו הרגע שהעברתם את כל מה שצריך לחברת הביטוח אתם צריכים לדעת שמי שמטפל בכם הם אנשים שאתם סומכים עליהם ושילוו אתכם בצורה הטובה ביותר. במידה ואתם לקוחות של Wobi היא תהייה שם בשבילכם גם ברגעים אלה. לכן, גם בבחירת חברת הביטוח חשוב להקדיש דקה מחשבה. וכאן, בניגוד לסטיגמה המפחידה, יש אופציה מאוד פשוטה שתעזור לכם לבחור איזו חברה זו תהיה. ב-Wobi למשל, אתר המשווה ביטוחי רכב שונים, תוכלו לבחור ביטוח שמתאים לצרכים שלכם במחיר הנמוך ביותר ותוך 30 שניות בלבד, כך שתהליך בחירת חברת הביטוח יכול להיות הדבר הפשוט ביותר שתעשו. כמובן שנאחל לכם נסיעה בטוחה ונטולת דאגות.

>> מגיע לכם הביטוח המשתלם ביותר - להשוואת מחירים היכנסו לאתר Wobi