רשות ההגבלים העסקיים אישרה היום לחברת ארטימדיה, שהקימה פלטפורמה לפרסום בווידיאו באינטרנט, להתקשר עם אתרי התוכן בישראל, אך הטילה מגבלות שונות על פעילות ארטימדיה. כפי שפורסם ב-TheMarker, המגבלות הוטלו בכדי למנוע חסימת שוק עתידית לחברות שעשויות להתחרות בארטימידה.

ארטימדיה מאפשרת למפרסמים להעלות פרסומות ווידיאו מפולחים בהתאם לקהלים שונים. החברה הציגה יכולות טכנולוגיות שאמורות לאפשר לאתרים הישראלים להציג שירות השווה בערכו לפעולת הענקיות הבינלאומיות - יוטיוב ופייסבוק - שמובילות את תחום הפרסום.

לפי רשות ההגבלים העסקיים, הבדיקה התקיימה מנקודת הראות של המפרסמים. התגלה כי פרסום באמצעות סרטוני וידאו באינטרנט הוא שוק מובחן בפני עצמו ואינו תחליפי לאמצעי פרסום אחרים, בפרט מפרסום בטלוויזיה, בשל פערי המחירים, שוני בקהלים הרלוונטיים והבדלים באפשרויות הטכנולוגיות של האינטרנט המאפשרות, בין היתר, מיקוד של המסר לצופים ספציפיים. ברשות גם סבורים כי שירות הפרסום בווידיאו ביוטיוב או בפייסבוק מהווה תחלופה חלקית בלבד בגלל הבדלים בסוג הקהלים ובמידת הקשב של הגושלים. כלומר, ארטימדיה היא שחקן כמעט יחיד כיום בשוק הפרסום בווידיאו באתרים הישראלים.

לפי רשות ההגבלים, החששות העיקריים מאופי הפעילות של ארטימדיה הם הפעלת כוח שוק כלפי המפרסמים באמצעות הפחתה של היצע "שטחי הפרסום" באתרים או העלאת המחיר, ומפני חסימת פעילותם של מתחרים בעתיד. לאור זאת, הוענק לארטימדיה פטור בתנאים המגבילים התערבות מלאכותית של ארטימדיה במחיר או בהיצע שטחי פרסום. בנוסף, נקבעו תנאים אשר יאפשרו בעתיד לגופים דומים לארטימדיה להתקשר עם האתרים ולרכוש חלק משטחי הפרסום שלהם. עוד נקבע תנאי המגביל העברת מידע מסחרי מארטימדיה לאתרים. 

גל תורג'מן, המשנה למנכ"ל ארטימדיה, מסר כי "זהו יום חג לקהילת המפרסמים, הפרסומאים ושחקני התוכן הישראלים. אנו שמחים שרשות ההגבלים העסקיים מכירה בחשיבותה של ארטימדיה במתן אלטרנטיבה ראויה לאתרים הבינ"ל, כמו גם בערך הענקי שהפלטפורמה מספקת לשוק הפרסום המקומי".