קריאייטיב יצירתי ומהודק יכול ליצור פרסומות מנצחות שיטיסו את המותג או המוצר למרחקים. מצד שני, כשמדובר במותג שעדיין לא ביסס את עצמו בשוק והוא משחרר לעולם קמפיין אפוי למחצה זה יכול להסתיים בסיוט רב עבור יחסי הציבור שלו, ומצב מכירות מדשדש. הפרסומות הבינלאומיות האלה גרמו ליוצרים שלהם לא מעט מבוכה, ובצדק.

קנדל ג'נר אקטיביסטית - על בפפסי קולה (2017)

אחת הפרסומות האחרונות שהוציאה חברת פפסי ב-2017 ניסתה לדחוף לגרון שלנו לא רק את המשקה אלא גם קורטוב של אקטיביזם מזויף ורדוד. בפרסומת קנדל ג'נר הכול יכולה מרגיעה את המחאה בכך שהיא מעבירה לשוטר פחית פפסי. אקטיביסטים חברתיים (מהזן האותנטי) גינו בתוקף את הפרסומת על כך שהיא הפכה את המתחים הבין גזעיים ואת האכזריות המשטרתית לעניין טריוויאלי ורדוד, ופפסי בתגובה גנזה אותה מיד.

החטיף סקיטלס: חבל טבורי ארוך מדי (2017)


המחווה של החטיף סקיטלס ליום האם מצטרפת למסורת של חברות שמשחררות פרסומות ביזאריות. הדימוי של אדם בוגר שצורך סקיטלס בהזנה דרך חבל הטבור שמחובר עדיין בינו לבין אימו הקשישה, מעורר אי נוחות, בלשון המעטה. אחרי סיבוב קצר באוויר, החברה הורידה אותו. 

אבקת  QIAOBI: יום כביסה לשחורים (2016)


זו אולי הפרסומת הגזענית ביותר שיצא לנו לראות, ואי אפשר להבין איך פרסומת שכזו שוחררה לעולם ב-2016. לאחר שגבר שחור שורק לעברה, הצעירה בפרסומת הסינית תוחבת לפיו טבלית אבקת כביסה ודוחפת אותו לתוך מכונת כביסה. ברגע שהמכונה מסיימת, עולה מתוכה גבר אסיאתי לבנבן מחייך וקורץ. החיוך הרחב על פניה מגלה לנו שהוא הרבה יותר לטעמה. החברה נאלצה לפרסם התנצלות לאחר מחאה בינלאומית.

חברת מזרנים עושה צחוק מאסון מגדלי התאומים (2016)


איזו דרך טובה יותר למשוך קהל לחנות המזרנים חסרת האופי שלך מאשר עם מודעת הניאון שלך העושה שימוש במספר הטיפולוגי 9/11? זה מה שעשתה בדיוק חברת מזרנים טקסנית שניסתה לקדם את מכירות המזרנים שלה בפרסומת עם הסלוגן "מכירת מגדלי התאומים". בהמשך הפרסומת שתי ערמות של מזרנים כשעל אחד מהם מתנוסס דגלה של ארה"ב נופלות על העובדים ובסוף המנהלת מבטיחה לצופים ש"לעולם לא נשכח ". החנות נסגרה לשבוע בעקבות הסערה, ובהמשך נפתחה מחדש.

GoDaddy: הגור המכור (2015)


זו לא הפעם הראשונה שמופנית ביקורת חריפה לחברת GoDaddy בשל הפרסומות הוולגריות שלה, אבל המתקפה הגדולה ביותר נגדה היא לא בשל חפצון של נשים אלא בשל שימוש ציני שנעשה בגור כלבים. גור הגולדן רטריבר נופל מתוך משאית ועושה מסע ארוך הביתה לבעלים שלו, ששמחה ומופתעת לראותו כי היא מכרה אותו באינטרנט ב-,godaddy חברת אחסון האתרים הגדולה בעולם. ארגוני זכויות בעלי חיים גינו את הפרסומת, משום שלעיתים קרובות בעלי חיים שנמכרו באינטרנט עברו הזנחה והתעללות. GoDaddy בסופו של דבר ביטלה את שידור הפרסומת בזמן הסופרבול.

חברת הביטוח Nationwide: ילד מת (2015)

לפעמים הכול זה עניין של טיימינג, כי הפרסומת של Nationwide מפנה תשומת לב לנושא חשוב: בטיחות ילדים במרחב הביתי. בפרסומת הנוכחית, ילד מקונן על כך שיש לא מעט דברים שהוא לעולם לא יספיק לעשות: לרכוב על אופניים, לנשק בחורה, לטייל בעולם, להתחתן, בגלל שהוא מת בתאונת בית מסתורית. אבל הצופים האמריקאיים לא רוצים לראות ילדים מתים בהפסקת הפרסומות בזמן הסופרבול וחברת הביטוח האמריקאית נאלצה לשחרר הודעת הבהרה שהפרסומת נועדה למשוך תשומת לב לבטיחות הילד, ולא למכירת ביטוח.

יונדאי: אפילו להתאבד אי אפשר (2013)


ניסיון התאבדות הוא כנראה ניסיון לא מוצלח במיוחד למכור מכוניות. בפרסומת נראה אדם שמנסה להרוג את עצמו עם פחמן חד חמצני שנפלט מהמכונית שלו. הוא כמובן לא מצליח כי מדובר במכונית ix35 עם מנוע מימן שלא מזהמת את האוויר. לאחר תגובה חריפה מהקהל, יונדאי התנצלה והתנערה מאחריות בכך שאמרה שהפרסומת לא אושרה על ידה (למרות שהיא נוצרה על ידי סוכנות הפרסום של החברה).

המשקה Mountain Dew  במסדר זיהוי גזעני ואלים (2013)


פרי יצירתו של הראפר טיילר דה קריאייטור הוציא הרבה שלדים מהארון. חוקר לוחץ על אישה חבולה להצביע על התוקף שלה במסדר זיהוי שמורכב כולו מגברים שחורים ועז. העז מתגרה באישה ומאיימת עליה שמי שמלשין למשטרה, מסיים עם תפרים. הביקורת על הפרסומת הייתה שהיא תורמת לחיזוק הסטריאוטיפים הגזעיים ולקידום אלימות נגד נשים, והיא כמובן הורדה במהירות.

פופצ'יפס: וידאודייטינג (2012)


אשטון קוצ'ר מופיע כראג' הרווק ההודי, מפיק בבוליווד ש"מחפש את הדבר הכי טעים על פני כדור הארץ". פופצ'יפס יצאו כאן מאוד סטריאוטיפים עם האיפור והמבטא של קוצ'ר, ונאלצו להתנצל בפני הצופים.

גרופון: כיף טיבט (2011)


המחאה של הטיבטים על דיכויים על ידי הממשלה הסינית זוכה להתייחסות של גרופון בפרסומת ששודרה בסופרבול. די מהר הרגישות החברתית מתחלפת באמת הקפיטליסטית כאשר השחקן טימוטי האטון משבח את מנת הקארי דגים שמוגשת במסעדה טיבטית, אשר אותה אפשר להשיג בחצי מחיר בעזרת גרופון. האטון זכה ללא מעט לעג וגינוי על הופעתו בפרסומת הזו.

חיתולי LUVS: תחרות קקי (2011)


אחד המוחות היצירתיים בחברת לובס חשב שזה יהיה מקסים ליצור קריקטורות של תינוקות שמפוצצים בקקי את החיתולים שלהם, להתחרות על זה ולקבל ניקוד מהשופטים. הצופים לא ממש חשבו שזה חמוד, ו-115,000 אנשים הצביעו על הפרסומת כפרסומת הכי גרועה בארה"ב לשנת 2011.

בורגר קינג: וופר טקסיקן (2009)


חברת בורגר קינג לא צברה אהדה במקסיקו כשהעלתה את הפרסומת הזו, בה נראה קאובוי אמריקאי גבוה עם מתאבק מקסיקני נמוך במיוחד עטוף בדגל מקסיקו. כאשר המוצר אותו ניסתה למכור הוא "הטעם של טקסס עם קצת מקסיקני פיקנטי". הפרסומת הורדה לאחר שהרשויות במקסיקו התלוננו שהיא לא מכבדת את האומה ואת הדגל שלהם.

eMobile: הנשיא שלנו קוף (2008)


בפרסומת היפנית לחברת הסלולר eMobile, שהופצה אגב רק ביפן, נראה קוף בקמפיין פוליטי המשלהב את הקהל שנושא שלטים הקוראים לשינוי. הפרסומת צברה ביקורת קשה מצד הצופים שראו בקוף חיקוי גזעני לנשיא אובמה בקמפיין הנשיאות שלו בארה"ב. החברה התנצלה, וטענה שמדובר ב"סוגיית פערים בין-תרבותיים".

ג'יני סיילס: פנדות סיניות (2008)


פרסומת גזענית נוספת ששודרה בזמן הסופרבול עשתה שימוש בקריקטורות של פנדות עם מבטא סיני נלעג, המנסות להציל את עסקי הרהיטים שלהם, כך שהם לא יצטרכו לחזור לגן החיות. לא מפתיע שהפרסומת גררה תגובות חריפות נגד סטריאוטיפים שליליים.

מוטרין: וותרו על המנשא לתינוק (2008)


ניסיון לשכנע אימהות לוותר על המנשא לתינוק כדי להימנע מכאב הכעיסה אימהות אמריקאיות רבות שהשמיצו אותה במדיה החברתית משום שהן סברו שהפרסומת מזלזלת בקשר שלהן עם התינוק.

סניקרס: נשיקה בין מוסכניקים (2007)


לאחר ששני מכונאים טרפו בלהט את הסניקרס שהם חלקו יחד ובטעות התנשקו, הם מנסים להוכיח את הגבריות שלהם, ותולשים את שיער החזה. הפרסומת ששודרה בזמן הסופרבול לא מצאה חן בעיניי ארגוני זכויות להט"בים שהאשימו את סניקרס בהומופוביה.

מילר לייט: החפצה וסקסיזם במשקה אחד (2003)


לחברות בירה יש נטייה להשתמש באופן מחפיץ ובזוי במין הנשי. בפרסומת הזו, שתי נשים מתווכחות על הנושא: למה בירת מילר לייט היא כה נהדרת ותוך כדי קורעות את הבגדים אחת של השנייה, מתפלשות בבוץ, ובסוף אפילו מתנשקות. כל זה מתברר כפנטזיה של שני גברים בבר. למרות התלונות, חברת מילר לא הורידה את הפרסומת.

הולידיי אין: בוב ג'ונסון (1997)


 

החתיכה הלוהטת שהגיעה למפגש מחזור של התיכון מתבררת כבוב לשעבר. הולידיי אין השתמשה בטרנסג'נדר כדי לקדם חידושים במלון. רבים מהזכיינים טענו שהפרסומת היא בדיוק מה שהמותג צריך כדי לפנות לאנשים צעירים, אבל החברה החליטה בסוף להוריד אותה.

Dirt Devil: מוציאים את פרד אסטר מהקבר כדי לנקות (1997)


המראה של פרד אסטר, כוכב הקולנוע האיקוני, מסתחרר עם שואב האבק Dirt Devil כעשור לאחר מותו, עורר מחלוקת רבה. אף שהפרסומת אושרה על ידי אלמנתו של אסטר רבים, כולל בתו של הכוכב, גינו את הפרסומת שעשתה באסטר שימוש עבור לכלוך.

מנטוס: פרש מייקר (1992)

הפרסומת של מנטוס נראית היום כל כך מיושנת. USA Today הצביעו עליה כאחד הקמפיינים הגרועים ביותר בשנה זו, אבל מנטוס צחקו כל הדרך לבנק.

סיזלר: בופה של קלישאות (1991)


היום זה נראה לנו כמו פרודיה על הדבר עצמו אבל הפרסומת של סיזלר שארזה בכמה דקות את מיטב הקלישאות האמריקאיות התייחסה לעצמה מאוד ברצינות.

אפל: למינגס (1985)


מאז 1985 אפל השתפרה לא רק במוצרים שלה אלא גם בקמפיינים. לאחר הפרסומת ההיסטורית ברוח ג'ורג' אורוול שנה לפני כן, אפל קיוותה לשחזר את ההצלחה עם אנשי עסקים גברים ונשים שמובלים בעיניים קשורות לצוק (משתמשי יבמ, מן הסתם) כאשר החלופה היחידה שעומדת בפניהם היא מקינטוש אופיס. לא רק שהצופים לא אהבו את האמירה של אפל, המוצר היה מוכן לשיווק רק שנתיים לאחר מכן ב-1987.