סוף השנה הוא הזדמנות לבדיקת מצב גם בשוק הפרסום. והבדיקה הזו מראה שהדיגיטל מבצר את מעמדו כיעד מועדף עבור מנהלי השיווק.

על  סקר המפרסמים של קהילת מנהלי שיווק מצייצים בשיתוף חברת הסקרים Segmanta, שבו השתתפו כ-900 אנשי שיווק ופרסום, מגלה שכ-59% מאנשי השיווק שענו על הסקר, השקיעו בשנה החולפת את הנתח הגדול ביותר מתקציב הפרסום שלהם בדיגיטל. כ- 15.1% עשו זאת בטלוויזיה וכ-8.4% העידו שאת הנתח הגדול ביותר מתקציב הפרסום בשנה החולפת השקיעו בקידום תוכן ממומן, הנכלל גם הוא בקטגוריית פרסום בדיגיטל.

מבין סך כל הנשאלים, כ-81.5% פרסמו בשנת 2020 במדיות הדיגיטליות. כ-36.9% השתמשו בקידום תוכן ממומן ו- 26% השקיעו את התקציב במשפיעני רשת. כמו כן, כ-22.8% מהנשאלים הפנו חלק מהתקציב לפרסום בקהילות. בנוסף, כ- 22.8% השתמשו בפרסום בטלוויזיה וכ- 15.6% השקיעו את תקציב הפרסום בפרינט.

ב- 2021, מסתמנת תחזית דומה. בתשובה לשאלה "באיזו מדיה תשקיעו את תקציב הפרסום הגדול יותר ב2021?" ענו אנשי השיווק, כי 76.6% יפנו את תקציב הפרסום למדיות דיגיטליות. כ-18.1% מהנשאלים העידו על כוונתם להשקיע בפרסום בטלוויזיה.

האתר המוביל בבחירת המפרסמים הוא mako. כך, 48.6% מהנשאלים העידו שפרסמו באתר בשנה החולפת (29.6% ב-mako ו-19% ב-N12, זרועה החדשות של mako, שנכנסה לפעילות מוגברת בשוק רק השנה). כ- 33% מבין הנשאלים פרסמו באתר ynet, מבית ידיעות אחרונות. 17.8% מהנשאלים פרסמו בוואלה. באשר לתקשורת הכלכלית אתר גלובס מוביל את העדפת אנשי השיווק עם 16.1% מהקולות צמוד אליו אתר TheMarker עם 15.1%. אתר כלכליסט עם 14.5% מקולות הנשאלים.

ומה לגבי 2021? בתשובה לשאלה באילו אתרים בכוונתם לפרסם בשנת 2021, לפי הסקר. 33.7% מהנשאלים השיבו שבכוונתם לפרסם במאקו וכ-23.3% ב-N12. כ-35.2% העידו שבכוונתם לפרסם באתר ynet.

הסכם השלום עם דובאי שארע בספטמבר השנה, יצר על הנייר הזדמנויות עסקיות רבות לשיתוף פעולה. בתשובה לשאלה האם בכוונתם להתחיל עסקים עם דובאי או מדינות אחרות מהאמירויות, כ-55% השיבו תשובה שלילית ורק 17.4% העידו על כוונתם לעשות זאת. כ-27.4% ממנהלי השיווק השיבו שעוד לא יודעים.

הסקר התקיים במהלך חודש דצמבר בקרב חברי בקהילת מנהלי שיווק מצייצים. מבין העונים, 32.8% מנהלי שיווק מתעשיות מגוונות בכל הענפים והתחומים במשק, מתוכם כ-14% מתחום מוצרי הצריכה ו – 10.9% מתחום התקשורת. מבין המשיבים היו גם עובדי תעשיות מזון, קמעונאות, בריאות, עמותות, פיננסים, גופי ממשלה, חברות אופנה ומוסדות לימוד.

טל ספיבק, שותף מנהל בקהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים, "מגיפת הקורונה יצרה מציאות עולמית שונה, שגררה גם דפוסי צריכה עדכניים לחלוטין. הצרכנים אימצו את המציאות החדשה ודילגו לצרכנות שנת 2025.  המפרסמים היו צריכים לעצור לרגע ולבחון מסלול מחדש. רובם עדכנו את המסרים השיווקיים ואת הקמפיינים והתאימו מוצרים ותשתיות לעולם החדש. כאשר מעמיקים בתוצאות הסקר שאנו מקיימים כבר שלוש שנים, ניתן לראות שקריאת הכיוון ממשיכה להיות ברורה והמעבר ממשיך לפרסום במדיה הדיגיטלית".