מחזה נדיר נראה אתמול (ג'), כאשר כל המנכ"לים של אתרי התוכן המובילים בישראל התכנסו במסגרת פאנל של ארטימדיה, לצד חברות רכש המדיה המובילות. על הפרק: הקמת רשת פרסום אחת שמבוססת על אלגוריתמים שקובעים את המחיר לפרסום. המלחמה היא על נתח גדול יותר משוק שמוערך ב-200 מיליון שקל בשנה, שכיון 66 אחוז ממנו מופנים ליוטיוב ולפייסבוק.

"בכל מדינה נורמלית לא הייתה לאתרי התוכן ברירה אלא להתחבר ולהקים רשת פרסום כדי לתת תשובה נורמלית לשחקנים הבינלאומיים, שלא כפופים לרגולציה ותמיד גונבים את השוק מתחת לשחקנים המקומיים", אמר אורי רוזן, מנכ"ל mako "זה קרה בארה"ב, זה קרה באנגליה, זה קרה בצרפת. הגיע הזמן שזה ייקרה גם בישראל".

"היה פה מצב לא רצוי. זה שארטימדיה באה עם טכנלוגיה מצד אחד ועם כסף מצד שני ויכולה להפוך את השוק ליותר משוכלל ויותר תחרותי", הוסיף אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! News.

אבי בן טל, מנכ"ל ynet, רואה את היתרון למפרסמים: "הפרסום הפרוגרמטי מאפשר למפרסמים להשתמש במדיה בצורה נכונה יותר וחכמה יותר. זו תופעה שהולכת ומתפשטת בעולם והיא תחדור גם לישראל. אני בטוח שהיא תעשה טוב לכולם".

"לפני שארטימדיה הגיעה לתעשייה, הדגש היה על טכנולוגיה בלבד. כאשר התוכן נדחק הצידה", הסביר ד"ר עופר מילר, מנכ"ל ארטימדיה. "ארטימדיה מבינה שהטכנולוגיה היא רק פלטפרומה, כאשר התוכן הוא המוצר. הקישור בין כל אתרי התוכן לטכנולוגיה, נותן משהו דומה לגוגל, רק עם תוכן בתוכו".