ליאור בונפיס, נשיא פיליפס ישראל: תקשורת אפקטיבית
"תקשורת אפקטיבית זה בעיניי המפתח לטיפוח סביבת עבודה חיובית המעודדת שיתופי פעולה וחיונית להובלת שגשוג ארגוני. על ידי מתן עדיפות לטיפוח אסטרטגיות תקשורת יעילות אפשר לבנות אמון, לקדם עבודת צוות ולהבטיח בהירות בתוך הצוות או הארגון, מה שמוביל בסופו של דבר להגברת הפרודוקטיביות וההצלחה. הקשבה פעילה, הכלה ועידוד שיח, שקיפות לגבי מטרות וציפיות, טיפוח סביבה של תקשורת פתוחה וכנה ומדיניות דלת פתוחה יובילו לשיתוף פעולה פורה בכל שכבות הארגון".
ירון גלבוע מנכ"ל טורבוג'ן: נאמנות היא הסוד להצלחה
"אני דורש מעובדים או הקרובים לי אמינות ולויאליות, שהן הבסיס לכל היחסים הבינאישיים והארגוניים באשר הם".
דיוויד גורדון, מנכ"ל אלטמן בריאות: אמפתיה, התמדה ותשוקה לתחום
"אחד הדברים המרכזיים שמגדירים מנהל טוב, לצד עמידה ביעדים והובלת הישגים, זה שהוא משדר לעובדים אמפתיה, התמדה ותשוקה לתחום. מנהל שיודע לקיים סביבת עבודה חיובית יוצר השראה וחיבור של העובדים ברמה המקצועית והאישית. כמו כן, בזכות תכונות אופי אלה מנהלים ואנשי מפתח בארגונים וחברות מפתחים יכולת טובה יותר בהתמודדות וניהול אתגרים לטווח הארוך".
רות שהם, מנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה: שותפות, שקיפות ושיתופי פעולה
"המנטרה שלי היא שותפות, שקיפות ושיתופי פעולה – אלה המפתחות להשגת יעדים ופריצות דרך. כל פריצת דרך גדולה ומשמעותית קורית באמצעות הישגים קטנים".
אביב פפר מנכ"ל שטראוס מים ישראל: המנהל הוא מנהיג
"להוביל ולהנהיג זו בחירה! מנהל טוב הוא מנהיג, וככזה עליו לקבל החלטות באומץ, לעורר השראה ולאפשר לצוות שלו את החופש לחשוב ולהצליח. לצד זה, אנשים בבסיס שלהם רוצים להרגיש משמעותיים ושהם חלק ממשהו גדול יותר. לכן, ברגע שמנהל מציב את מגדלור הייעוד והחזון של הארגון, את המצפן הערכי ומאמין בדרך – יש לו את הכלים להתמודד עם כל אתגר, לבנות צוות מחויב, שפועל מתוך הקשר רחב, מה שיאפשר להגשים כל חלום ולכבוש כל פסגה”.
נועה אשר, מנכ"לית מרכז החדשנות של NTT בישראל: אל תפסיקו לזוז
"אני מאמינה שמנהל צריך להניע את הצוות כל הזמן לעבר רעיונות חדשים, וזה קורה כשיש תנועה. כמנהלים, אסור לנו להגיע למצב שבו בחברה או בארגון יש קיפאון, זה לא בריא לא לעובדים ולא לחברה. גם אם יש יעדים שלא נצליח להגשים, חשוב לייצר בנק מטרות אופרטיבי שמעודד חשיבה יצירתית ועשייה חיובית".
ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל: להסתכל על התמונה הגדולה
"בסופו של יום צריך תמיד להסתכל על התמונה הגדולה ולכוון את קבלת ההחלטות בצורה נכונה ושקולה ולאו דווקא פופולרית. תמיד להסתכל איך כל הזמן אפשר להתחדש ולהתגמש, אבל לא על חשבון הליבה והמרכז שסביבו אנחנו מתמקדים".
יוסי גרייבר, מייסד ומנכ"ל משותף JLM יזמות: לחשוף את הסוד
"תובנה ניהולית שלמדתי מפיטר תיל, מייסד פייפאל – הוא נוהג לשאול מועמדים בראיונות עבודה 'על איזו אמת חשובה מעט מאוד אנשים מסכימים איתך?' זו שאלה קשה, כי היא דורשת גם יכולת להטיל ספק באמיתות שכולם מסכימים עליהן, וגם את האומץ להביע דעות לא פופולריות. תשובה טובה ונוקבת לשאלה הזאת היא בעצם סוד שרק אתה יודע, וסוד כזה יכול להוביל לפריצת דרך יחידה במינה".
חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב: תתאהבו בבעיה
"בעולם עבודה משתנה, כאשר חוסר הוודאות גדל, שרשרת הערך משתנה והאתגרים הופכים להיות מורכבים – כל חברה מחדדת מחדש את הצעת הערך שלה. הצעת ערך נבנית מבעיה לפתרון, והטיפ שלי הוא להתאהב בבעיה ולא בפתרון! לדעת לשהות בבעיה, לחקור אותה ואז להניע לפתרונות. לפעמים בדרך לפתרון הבעיה אנחנו מגלים בעיות נוספות, והן יכולות להפוך לפתרון החדשני הבא שלנו".
צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון צרכנות הוט: אווירה חיובית
"הצלחה של מנהל לא באה לביטוי רק בהישגים ותוצאות חיוביות – היא מתחילה באנרגיות טובות. אחד הגורמים המשפיעים על עבודתם והצלחתם של עובדים הוא אווירה חיובית שמדרבנת למצוינת. לצד זאת, הדרך להישגים משמעותיים מגיעה דווקא מתוך הכישלון, שהוא השיעור הכי חשוב ללמידה וצבירת ניסיון. פרמטר מרכזי נוסף להצלחה של מנהל הוא תמיד להסתכל ולבחון את הדברים במבט מלמעלה ובמבט קרוב, עד הפרטים הקטנים".
שגיב ביטון, מנכ"ל חברת אקסיו: כסף לא יוצר הצלחה, החופש להרוויח אותו – כן
"הסיבה המרכזית ביותר שעסקים קטנים ובינוניים נסגרים היא לא בגלל המוצר, לא בגלל השיווק ולא בגלל קשיי ניהול ועובדים. לא. הסיבה שעסקים נסגרים, בראש ובראשונה, היא בגלל קשיים תזרימיים שגורמים לבעל העסק, פעמים רבות, לחוש עם הגב לקיר. כמי שעומד בראש חברה שמעניקה שירותי אשראי חוץ בנקאי לעסקים קטנים ובינוניים, פעמים רבות אני מזכיר לעצמי ולבעלי העסקים שהכסף שאנחנו מלווים להם הוא לא הפתרון עצמו, אלא רק האוויר שהם צריכים כדי להגיע להצלחה".
נועם שוורץ, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת אקטיבפנס: לנהל את הרגשות
"כדי להתמודד עם רכבת ההרים שהיא ניהול חברה בצמיחה, צריך בראש ובראשונה לנהל את הרגשות ומצבי הרוח של עצמך. לא לתת לכישלונות והצלחות רגעיות לטשטש את הפוקוס על היעדים האמיתיים, ולזכור שהצלחה היא חץ כלפי מעלה שמורכב מאינספור נקודות שמפוזרות בצורה כמעט כאוטית".
אודליה משה אוסטרובסקי מנכ"לית מס"ב: קבלת החלטות בתנאי אי ודאות
"חלק משמעותי בתפקידינו כמנהלים הוא קבלת החלטות וקביעת עדיפויות. לא פעם נאלצים לקבל החלטה גורלית וחשובה בתנאי אי וודאות. זוהי יכולת שניתן לפתח ולתרגל אותה. אם יש לכם את כל הנתונים בזמן קבלת ההחלטה סימן שאתם מקבלים את ההחלטה מאוחר מידי".
שלמה דושי, מנכ"ל שיתופים: לעקוף את המוח
"מונח הלקוח מעולם הקראטה – לפעול אינסטינקטיבית ורפלקסיבית על סמך ההרגשה, ללא שיפוט של המוח. יש לכך הרבה יתרונות, אבל זה דורש תרגול ומיומנות גבוהה. 'לעקוף את המוח' - זה אחד האתגרים בעולם מורכב ועמוס בנתונים כמו העולם החברתי והאנליטי של קולקטיב אימפקט. זהו כלי פרדוקסלי שמשמש אותי בעולמות הניהול ואני מקווה שלעתים אני מצליח ליישם אותו".
חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200: ללמוד את תחום הבינה המלאכותית
"האצת השימוש בכלי בינה מלאכותית משפיעה כבר כעת על ארגונים ועסקים שונים. עבור מנהלים ומנהלות זהו אתגר חדש ומשמעותי. חשוב ללמוד את התחום לעומק ולתכנן בקפידה את השימוש בכלים אלו תוך התאמת התרבות הארגונית ויצירת כללי אתיקה ברורים. מצד אחד, זוהי הזדמנות לשיפור ביצועים והגדלת תפוקות, אך יש גם למפות את הסיכונים בשימוש שגוי או בהישענות יתר על כלים אלו".
יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות: לפעול למען חסרי הקול
"המנטרה שלי היא שגם בימים הכי חשוכים שאני עוברת והמראות הקשים של בעלי החיים הסובלים, אני יודעת שזה כלום לעומת מה שבעלי החיים עוברים, ואז אני משנסת מותניים וממשיכה להילחם עם כל הכלים שעומדים לרשותי למענם, למען חסרי הקול".
דורון רנד, מנכ"ל יקב אמפורה: הקשבה
"לצד אתגרים והחלטות משמעותיות שמנהל צריך לקבל במסגרת תפקידו, אחד הכלים המשמעותיים להצלחה הוא הקשבה. הנכונות להקשיב לעובדים בשטח, למנהלים בתחילת דרכם ולקולגות יאפשרו ללמוד משהו חדש, לצד שימוש במידע ונתונים לשם קבלת החלטות מושכלת, ולא על סמך תחושות והנחות בלבד. כמו כן, הנהגה והובלת עובדים על ידי דוגמה אישית מחברות את העובדים למנהל ומעוררות השראה".
דוד חקק, מנכ"ל BSH, יבואנית בוש, סימנס, קונסטרוקוטה וגגנאו: הידע מצוי אצל העובדים
"כמנהל ותיק זה שנים רבות למדתי שאחד הדברים המהותיים בניהול חברות הוא להבין שהידע לא תמיד נמצא אצל מקבלי ההחלטות שרואים את הדברים מלמעלה, אלא דווקא בקרב העובדים שמכירים את הסוגיות והפרטים הקטנים בשטח. בהתאם לכך, כשמבקשים לעשות שינויים משמעותיים בארגון, חייבים לעבור תהליך יחד עם העובדים עצמם, המחזיקים את הבסיס והידע שאגור בו".
גלי ירום, מנכ"לית ומייסדת משותפת Better Juice מחממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס: שותפות אמיתית
"אני מאמינה בצוותיות. עם השנים ראיתי שוב ושוב שהיכולת של חברה לייצר את התחושה האמיתית של שותפות, אכפתיות ורצון להצליח יביאו לסינרגיה והתגברות על מכשולים. למדתי שהעוצמות שלנו כחברה יגיעו רק מתוך עבודה משותפת והפריה הדדית".
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: ניהול הוא מקצוע
"פעמים רבות אני נתקל במנהלים שמקודמים מתפקיד מקצועי לתפקיד ניהולי וממשיכים להתעסק באזור הנוחות, בפן המקצועי במקום במאקרו. חשוב להבין שניהול זה מקצוע לכל דבר, ולכן אני ממליץ לכל אדם שמקודם לתפקיד ניהולי לסגל תפיסה ניהולית הדורשת סט כישורים אחר וחדש, להסתכל על התמונה הרחבה ולאפשר לאנשי המקצוע להתעסק בפן המקצועי".
רן נאור מנכ"ל אורטק, חברה למיגון מבנים מפני טילים: תנו למשאית הכישלונות לנסוע לצדכם
"אחרי כישלון גדול שעברתי, החלטתי שיש לי שני רכבים. האחד הוא הרכב הפיזי שלי (אופנוע, טרקטור או הפרטי) והשני הוא רכב וירטואלי. משאית הכישלונות שלי, שנוסעת לצדי כל הדרך. כך הכישלונות לא מעיקים עלי, אלא לצדי, ובכל פעם אני בוחר עם מה להתמודד כדי לא ליפול".
הראל טייב, מנכ"ל חברת האדטק eTeacher- Enabler: גרמו לעובד למצות את הפוטנציאל שלו
"תפקיד המנכ"ל הוא לאפשר, לגרום למי שסביבו למצות את הפוטנציאל ולהיות טוב יותר. כך אני מצליח להניע אנשים ולהגיע לסכום שהוא הרבה יותר גדול מסך החלקים".
רינת הרמן, מנכ"לית מיינד, חברת השמה של בכירים בפארמה: גרמו לעובדים להרגיש טוב
"אנשים לא יזכרו מה אמרת, אנשים לא יזכרו מה עשית, אנשים יזכרו לכולם איך גרמת להם להרגיש. איך שאנחנו מרגישים בעבודה משפיע על איך שאנחנו גם אחרי שעות העבודה, ולכן המשימה שלי כמנהלת לתת לאנשים להרגיש טוב בסביבה שבה הם פועלים, ביחס לעצמם. להיות קשובה אליהם ולראות את הצרכים והמורכבות שלהם".
רונן יהושע, מנכ"ל חברת הסייבר הישראלית מורפיסק: מנהיגות בגובה העיניים
"מבחינתי השקיפות בתהליכי העבודה מביאה את העובדים להירתם ולשתף פעולה מתוך רצון אמיתי. זאת, למען מטרות שבסופו של דבר יוצרות צמיחה הדדית".
עומר גלס, מנכ"ל ומייסד GrowthSpace: לצמוח ולהשתפר
"אני מאמין שכבני אדם, הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לגדול ולהרחיב את הפוטנציאל שלנו. זאת המנטרה שמלווה אותי בכל רובד בחיים: אם זה בממד האישי (ריצת מרתון, טיפוס הרים, ויפאסנה או יוגה), או המקצועי – אני מבין שאני צריך להשתפר כמנכ"ל, כדי שאוכל להיות מנכ"ל טוב לחברה של עוד שנתיים, שתהיה הרבה יותר גדולה מהחברה של היום. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לחפש פידבק, להטמיע וחוזר חלילה. זה הכלי הכי טוב שלנו לצמיחה".
דגן הלוי, מנכ"ל אלעד מערכות: קשרים ארוכי טווח
"אני מאמין בקשרים ארוכי טווח, ולכן משקיע בעובדים מרווחי החברה ובלקוחות באמצעות מתן ערך עסקי נוסף בכל פרויקט טכנולוגי שאני מבצע".
בת חן ישועה, מנכ"לית מלונות מטיילים: יישום טכנולוגיות חדשות
"טכנולוגיה לא מחליפה בני אדם. אני מאמינה שהטכנולוגיות סביבנו יכולות להביא לצמיחה. לכן אני סורקת באופן קבוע את הסביבה העסקית שלי, חושבת כל הזמן מהם הטרנדים, לאן העולם הולך, ומיישמת טכנולוגיות חדשות כדי להוביל את החברה".
גדי בלייכר, מנכ"ל CURIOSITY ROBOTICS: צוות מנצח
"כמנכ"ל צריך לדעת לזהות אילו עובדים אתה צריך. חשוב מאוד לתאם ציפיות, לתת דוגמה אישית, לתת פידבק כן, לעודד ולתת לעובדים הזדמנות אמיתית להצליח. כאשר כוח האדם מסונכרן, העבודה טובה יותר, העובדים עונים על הציפיות של הלקוח בצורה מקסימלית ומעלים את רמת העבודה".
מורן צ'מסי, שותף מנהל בקרן Amplefields Investments: להעצים ולהאציל סמכויות
"מנהל שמעצים את הקולגות והצוות לא רק תורם לתחושה נעימה בקרב העובדים אלא גם תורם בכך לקידום הצמיחה בחברה. אם עובד מציע רעיון או תובנה מעניינת, נסו לקדם אותם ככל האפשר ובכך תעודדו את העובדים ליזום ולקדם תהליכים גם בפעם הבאה. גם אחרי ביצוע הרעיון או הפעולה שהציע העובד, פידבק חיובי יסגור מעגל ויתרום לתחושת הערך של העובד".
אביב הוקר, שותף מייסד FADDOM, חברת תוכנה בתחום הענן ההיברדי: איזון וניווט בין מצבים משתנים
"מנהל טוב יודע להניע את אנשיו ולהוציא מהם את הטוב ביותר, אך במקביל להיות במודעות וקשיבות לגבולותיהם הפיזיים והמנטליים. יודע להיות אמיץ, אבל גם לא חסר אחריות. להתוות עבורם את הדרך, אך גם לשמור על פתיחות מחשבתית. גישה ניהולית מאוזנת של 'גם וגם' היא שמובילה בקלות וביעילות את החברה לצמיחה ולהישגים משמעותיים".
ענת לוי, שותפה ובעלים של משרד האדריכלים בר לוי אדריכלים: מקסימום יעילות ויצירתיות באווירה חיובית
"תכנון אולטימטיבי מביא להגשמת מטרות הפרויקט, מצוינות ומקצועיות. יש לשמור על הכול בגובה העיניים, בשיתוף פעולה של העובדים, ההנהלה וכלל הגורמים בפרויקט כדי ליצור הבנה והדדיות בין החברה ללקוחותיה. אותה אווירה חיובית מתורגמת כלפי פנים לתרבות הארגונית ומחלחלת בכל שדרות ארגון".
שי מורג, מנכ"ל ומייסד שותף של הסטרטאפ ארמטיק: Listen first – קודם כול להקשיב
"יש נטייה כמעט אוטומטית לא להקשיב לקולגות או לעובדים שלנו, אלא ישר להגיב. הגישה הנכונה היא קודם כול להקשיב עד הסוף למי שמולנו, לנסות להבין אותו ולרדת לשורש העניין, ובעיקר – לא להתווכח. אפשר לא להסכים, אבל צריך תמיד להישאר בפן המקצועי והמכבד. תשובה אוטומטית נותנת לעובד או לקולגה תחושה שלא באמת מקשיבים לו ומנציחה את הוויכוח במקום להגיע לפתרון הבעיה".
אריאל כץ, מנכ"ל סייסנס: Conduct the Jazz band – נצח על המקהלה
"כמי שמוביל את להקת הג'אז שלו, סגנון ההנהגה שלי מתבסס על טיפוח יחידים מוכשרים בתוך מסגרת ברורה. בדיוק כמו שמוזיקאי הג'אז מאלתרים בתוך מבנה של יצירה, אני מעודד את הצוות שלי לחדש ולהסתגל לשינוי. אני מעריך את הברק האישי שלהם – הסולו שלהם והריפים הבלתי צפויים – תוך כדי שאני מוודא שאנחנו נשארים בהרמוניה. זה קורה בעזרת התערובת הזו של מבנה סדור ויצירתיות חופשית, של שמירה על הטון עם אימוץ של שינויים, כדי ליצור את המוזיקה הייחודית שלנו יחד".
איתן דוניץ, מנכ"ל המכון למורשת בן-גוריון: מאמין בלהסתכל לאנשים בעיניים
"רק ככה אפשר באמת לראות מה שלומם ויחד להתגבר על קשיים ולהגשים חלומות".