nסליל די.אן.איי
DNA בעייתי או תרגיל שיווקי? | צילום:

באיחור אופנתי, בוודאי עבור אושיית אינטרנט כמוהו, סרגיי ברין (35), ממייסדי גוגל, הצטרף לספירת הבלוגים, שכבר מזמן אינה נחלתם של חובבנים בלבד. המיליארדר ברין פתח בסוף השבוע בלוג חדש, תחת השם too. אם היה צריך היה לנחש במה יעסוק הפוסט הראשון, אפשר היה לשער שיהיה פוסט גוגליאני קלאסי, שמספר על ערכי החברה או הייחודיות של גוגל בהשוואה למתחרים. או אולי אפילו יתייחס למשבר הכלכלי הנוכחי, ויכלול הכרזה מרגיעה בדבר חסינותו של ענף האינטרנט.

אולם ברין בחר בפוסט הראשון לחשוף את קרביו ולהתעסק בנושא אישי: מצבו הבריאותי. בעוד שהתעשייה מתעסקת במצבו הבריאותי של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, שבוחר בזכות השתיקה, ברין נקט בגישת השיתופיות הפופולרית בעולם האינטרנט, ובחר לשתף את הגולשים במידע הרפואי האישי שלו.

ברין כתב בפוסט הפתיחה על האופן שבו הוא גילה כי הוא נושא גנים דומים לאלו שיש לאמו, אשר מגדילים את ההסתברות שגם הוא יחלה במחלת הפרקינסון. "במשך יותר מ-20 שנה אמא שלי עבדה עם מחשבים בנאס"א", כתב, "לכן, כאשר פיתחה כאב בידיה - הדיאגנוזה נראתה פשוטה: פגיעה בשל המאמץ הגופני המתמשך. אבל זה לא היה כל-כך פשוט ואחרי ביקור אצל מספר מומחים התגלה שמדובר בפרקינסון".

כיצד הוא גילה זאת לגביו? באמצעות הסטארט-אפ 23andMe שהקימה אשתו, אן, ובו גם גוגל מושקעת, שניתן לעשות דרכו בדיקות גנטיות. "עכשיו יש לי את ההזדמנות להתאים את אורח החיים שלי על מנת להקטין את הסיכויים הללו", נכתב בבלוג. "אני מרגיש בר מזל להיות בעמדה הזו, ועשורים רבים עוד לפני על מנת להכין את עצמי לאפשרויות השונות". ההשלכות לנשיאת הגן, לדבריו, אינן ברורות, אך ברור שיש לו סיכוי גבוה יותר ללקות בפרקינסון - בין 20% ל-80%, תלוי במחקר המצוטט.

לגולשים ולעיתונאים, שהתרגלו לכך שעובדי גוגל, ובעיקר העומדים בראש טייקון האינטרנט, נמנעים מלדבר לתקשורת או לומר משהו משמעותי. כשהם כבר כן עושים זאת - נפתח מהיום צוהר לחייו של אחד היזמים המעניינים ביותר שמגדיר את הבלוג הזה כ"אישי".

לגבי מקור השם, ברין ממשיך באובססיה שלו למספרים. "בעוד ש-Google היא פרפראזה של המילה Googol 10) בחזקת 100), too הוא פרפראזה על מספר קטן בהרבה - two (שתיים)", הוא כותב. "הכוונה היא גם ל'בנוסף', שכן הבלוג מתייחס לחיים שלי מחוץ לעבודה". הבלוג נמצא, די ברור, בפלטפורמת Google's Blogger.

מדובר במהלך שיווקי לא רע בכלל. הפוסט הראשון שלו מעיד על כך שמעבר לכישורי היזמות של ברין, הוא גם איש יחסי ציבור די טוב. דוגמה? "כלקוח של 23andMe, תמיד הייתי נרגש לגבי המוצר", כותב ברין. "מצאתי אלו פיסות DNA אני חולק עם חלק מהקרובים שלי", הוא כותב ומיחצ"ן את המיזם של רעייתו.

התגובה של בלוגרים אחרים ברשת היא אוהדת לבלוג הראשון של ברין, בין היתר בגלל הנימה האישית שלו והאופן שבו בחר להיחשף בפני קהילת הגולשים העולמית. אולם, יש כמה שמפקפקים באמיתות הבלוג ולא כולם בטוחים שאכן ברין עומד מאחוריו. בינתיים, לא יצאה הכחשה מכיוונו של ברין.