אין תמונה
שם נרדף לחופש הביטוי והעיתונות. אבי ניר

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, בחרה באבי ניר, מנכ"ל קשת, לאיש השיווק של חודש נובמבר 2008.

הועדה, שעל חבריה נמנים כ–15 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק בכירים, מציינת את שנת 2008 כ"שנת הריאליטי" ואת אבי ניר כמי שהוביל את מהפכת הריאליטי הבאה לידי ביטוי אופטימלי במהלך השיווקי המזהיר של "האח הגדול" של קשת. "האח הגדול" -מעבר להיותה תוכנית הריאליטי השוברת שיאי רייטינג, היא גם התוכנית הראשונה המשודרת 24 שעות ביממה בכבלים, בפורטל mako ובסלולר.

לטענת השופטים – "האח הגדול" הפכה לתופעה שהינה הרבה מעבר לתוכנית ריאליטי מוצלחת. "האח הגדול" הינה למעשה תוכנית המהווה מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית על כל גווניה ומורכבויותיה, והשיח החברתי שהיא יצרה מכה גלים ואינו יורד מסדר היום החברתי בישראל.

ניר החל את פעילותו כמנכ"ל קשת ב- 2002 ומאז מוביל את הזכיינית להישגים והצלחות בכל תחומי העשייה הטלוויזיוניים. תחת ניהולו של ניר הפכה קשת לזכיין המוביל בישראל המבשר פריצות דרך משמעותיות בעשייה הטלוויזיונית הישראלית כמו גם בחדירה לשוק הבינלאומי עם מכירת פורמטים מקוריים לחו"ל. תחת ניהולו של ניר הפכה קשת מזכיין טלוויזיה מסחרית לגוף תוכן הפועל בכל הפלטפורמות הקיימות: בברודקאסט באמצעות ערוץ 2, בכבלים באמצעות ערוץ "ביפ" וערוץ 20, באינטרנט באמצעות פורטל mako ובסלולר דרך פורטל ייעודי לתוכניות קשת.

שבוע לאחר שניר התבשר על הבחירה מפי מנכ"ל האיגוד תלמה בירו, הוא הותקף באכזריות בקרבת ביתו. על כך אומרת בירו: תקיפתו האלימה של חברנו אבי ניר התקבלה על ידי המפרסמים ואנשי השיווק בישראל בתחושת זעזוע, פלצות וחרדה. אנו מוקיעים בכעס, בשאט נפש ובנחרצות כל ניסיון לפגוע בחופש הביטוי ובחופש העיתונות שאבי ניר הוא שם נרדף לשניהם. אנו שולחים לאבי איחולי החלמה שלמה, מחזקים את ידי המשפחה ואת ידי חברינו בקשת, ומחכים יחד אתם שיחזור אלינו במהרה, בבריאות ובשלום".