כשאנחנו מגיעים לביקור בסופרמרקט השלטים מבטיחים  בשרים מובחרים  דגים טריים  וגבינות משובחות. הרצפה תמיד נקייה והעובדים לובשים  חלוקים  וכפפות  – הכל כדי לייצר  מראה של סטריליות ואיכות.

אלא מתיעוד שאנחנו מביאים לכם– במקום ניקיון תקבלו חתולים ועכברים  ובמקום טריות תקבלו גבינות שלא ראויות למאכל.

בשבועות האחרונים  התלווינו לצוות מיוחד של משרד הבריאות  שערך פשיטות על  רשתות השיווק הגדולות בישראל -  שופרסל, יינות ביתן ורמי לוי. הממצאים  שגילינו הם לא פחות ממדאיגים, מטרידים ובעיקר מוציאים כל חשק  לעשות את הקניות הקרובות באותן רשתות.

התחלנו עם רשת השיווק הגדולה בישראל - רשת שופרסל. את הביקור ערכנו באחד הסניפים המרכזיים של הרשת –   שופרסל דיל תלפיות ירושלים. 

התחנה הראשונה מחלקת הדגים - אחד המוצרים הכי רגישים למאכל.  לאחר בדיקת הטמפרטורה - מנהל הסניף מוביל את ד"ר גל זגרון ממשרד הבריאות לאזור שבו הדגים ושאר מוצרי המזון מאוחסנים - ושם אנחנו נתקלים באורח מפתיע.

בזמן שהעובדים מחפשים את העכבר - אנחנו נתקלים בחיה נוספת שמסתובבת חופשי באין מפריע. לא מדובר בביקור חד פעמי אלא בבעיה מתמשכת - באופן קבוע חתולים ועכברים מסתובבים  ליד  מוצרי המזון והדגים

ואם זה לא מספיק הדגים  מאוחסנים במקפיא יחד עם עופות בניגוד לתקנות משרד הבריאות.

ממשיכים לתחנה השנייה - מחלקת  הבשר - בכניסה הצוות מבחין בריח לא מזוהה שמגיע מהחדר הסמוך לקצביה.

משם לתחנה השלישית מחלקת העופות. עוף טרי הוא אחד המוצרים הפופולריים בקרב הקונים - אלא שהתגלו בו חיידקים מסוכנים 

צוות משרד הבריאות ממשיך  למעדניה - אחת המחלקות  הכי האוהבות על ידי הצרכנים - הסיבה היא המחיר כמובן - הגבינות שנמכרות במשקל במעדניה זולות בעשרות אחוזים  מהמוצרים הארוזים שנמכרים על המדף. אבל מאחורי  המחיר הנמוך  מסתתרת מציאות מטרידה - גבינות ממוחזרות וסלטים עם עובש. 

משרד הבריאות מחליט להשמיד את הגבינות  הממוחזרות,  הסלטים והדגים במעדניה - כל אלו אינם ראויים למאכל.  

אז בפעם הבאה שאתם בסופר  אל תסתכלו רק על המחירים אלא גם בדקו היטב  את איכות המוצרים - כי מדובר בבריאות שלכם.

משופרסל נמסר בתגובה: "בסניף המדובר מבוצעים באופן תדיר תהליכי בקרה, הדברה וניקיון עמוקים, בתדירות רבה במיוחד, לאור בעיה הקיימת בסביבה בה נמצא הסניף של הימצאות מזיקים מסוגים שונים. תהליכים אלו אמורים לתת מענה לאירועים מהסוג שמתואר בביקורת שתועדה, והם בוצעו גם בשבועות האחרונים. שופרסל משקיעה מידי שנה למעלה מ-130 מיליון שקל בתחום בקרת איכות והוצאות ניקיון.

"אנו מופתעים מהדברים שהוצגו, מצרים מאד על ממצאי הביקורת ופועלים מהדרגים הבכירים ביותר בחברה ועד דרגי השטח להפקת לקחים ולשיפור תהליכים. אנו נדאג לטיפול מעמיק ושורשי בכל הנושאים שעלו בסניף זה כמו גם בשאר סניפי הרשת".