מי שמגיע לתל אביב עם רכב מכיר את הסיטואציה המעצבנת בה אתם מחפשים חנייה במשך שעות. המחסור גדול במקומות חנייה, גורם למחפשים להסתער ולשמור כל פיסת חנייה פנויה, ומי שלא מצליח-יבזבז הרבה זמן, או ישלם הרבה על חניון. 

בערים כמו תל אביב בהם חנייה היא מצרך נדיר, מתפתח שוק נדלני חדש. לפי מחקר של קבוצת שמאות המקרקעין אוהד המאירי, שוק החניות הוא שוק שצומח במהירות עם השנים והתשואה בו כפולה מהתשואה הממוצעת בדירות.

ליאור גילפנד, קנה לפני 6 שנים  משרד חדש בבניין בתל אביב ושילם בזמן הרכישה 100 אלף שקלים עבור 12 חניות. היום זה כבר כמעט הכפיל את עצמו- 180,000 שקלים ."כל החניות לכל האורך שלנו, יש לנו סהכ 12 במספר, אם ניקח 12 כפול 180 אלף נגיע ליותר ממיליון , כלומר אפשר היה להמיר את זה בדירה בטבריה". 

אולם החניות שגילפנד לא מספיקות לכל העובדים ולכן נאלץ להשכיר עוד כ-20 חניות בבניין, במחיר חודשי שמטפס ל-1200 שקלים לחניה. " 20 עובדים כפול 1200 שקלים בחודש ואנחנו מגיעים ל-50 אלף שקלים בחודש רק עבור חניה.זה מטורף", הוא אומר.

"כשהתשואה מדירות היא סך הכל 3 אחוזים, אנשים מחפשים אפשרויות השקעה אחרות", מסביר אהוד המאירי, מומחה לנדל"ן ויו"ר לשכת השמאים לשעבר. "התשואה בחניה מגיעה לסדרי גודל של 6-7 אחוזים, אתה לא צריך תיקוני שזה אומר- כמעט רווח נקי".

ואם המחירים על פיסת קרקע זעירה בלי קירות נשמעים לכם מוגזם- זה רק קצה הקרחון. חניות למכירה במקומות נוספים בתל אביב יעלו לכם סכומים אסטרונומים. בנווה צדק למשל תשלמו על חנייה בחודש 520 שקלים, ברחוב שנקין תוכלו לקנות את החנייה תמורת חצי מיליון שקלים.

מחוץ לתל אביב, בבת ים למשל מצאנו חניה לקנייה ב-249,000 שקלים, וברמת גן יותר מ-350,000 שקלים. בהשכרה ברחבי תל אביב המחירים מופרזים בהתאם- רונן משלם על חנייה במרכז העיר 900 שקלים בחודש. "כשאני אומר שאני שוכר חניה עבור 900 שקלים ההורים חושבים שאני משוגע, החברים חושבים שאני משוגע, אבל זה חוסך לי בשקט הנפשי", הוא מסביר. " יש לי 3 חברים באזור שמשלמים 1000-1100 שקלים- זה עצוב. אני מתבאס מזה ש- 900 שקלים יכלו להיות מיועדים לקניות, מסעדות ואפילו חיסכון של 3 חודשים יסדר לי חופשה".

בהתחשב בזה שמדובר בשטח שלא צריך להשקיע בו בשיפוצים , וכל עוד הממשלה לא מקדמת תחבורה ציבורית ראויה, זה ללא ספק בועה נדלנית שמיטיבה עם המשקיעים, ומרוששת את השוכרים.