החלטתם לשפץ את הדירה, התלבטתם, חסכתם, בדקתם עד שבסוף מצאתם את מה שחלמתם עליו וסגרתם עסקה. הבעיה מתחילה כשהרהיטים לא מגיעים אלינו והתשלומים כבר עברו לבית העסק.

"הזמנו מ'דרים דיזיין' רהיטים ב-8,500 שקל", אומר י', לקוח שנכווה. "שילמנו מקדמה של 4,000 שקל במזומן. כבר באותו יום בדרך הביתה, גילינו באינטרנט תגובות של אנשים שלא קיבלו סחורה. התקשרנו לחנות. בעל החנות סירב לבטל את העסקה. למחרת הגענו לחנות וביקשנו שוב לבטל. הוא שוב סרב".

גם ד' לא קיבלה את הרהיטים ששילמה עליהם. "אנחנו, כמו ילדים טובים, חיכינו שלושים, שישים ועד לקראת תשעים יום, אחרי טלפונים מאוד מרובים ביקרנו בחנות. וההבטחה של הבעלים, של סיימון, ועוד מכתב אפילו ממנו, שהרכוש הגיע, לצערנו לא קיבלנו אותו עד היום. 3,500 שקל מתוך 5,500 הלכו לפח".

הלקוחות האלה רכשו במיטב כספם רהיטים מחנות "דרים דיזיין" ברחוב הרצל תל אביב. אלא שאז התרחש תסריט האימים והרהיטים לא הגיעו. לקוח שניצל בתביעה מולם שמע מבעל החנות את התגובה המדהימה הבאה: "אני בפשיטת רגל ואתה יכול לתבוע אותי עד מחר. אתה יודע מה אתה תקבל?".

"עסק שממשיך למכור מוצרים, כשהוא יודע שהוא לא יוכל לספק אותם, עובר שורה ארוכה מאוד של עבירות", מסביר עו"ד עפרה לוי, יועצת משפטית בארגון "אמון הציבור".

בחשבוניות שניתנו ללקוחות, העסק מציג את עצמו בכל פעם בשם אחר. פעם "דרים דיזיין", פעם "אמפוריום", פעם "מרכז הרהיטים" ופעם "E.D. design". מה שבטוח, כל התלונות האלה לא מונעות ממנו להמשיך למכור.

יצאנו עם המצלמה בשביל לדרוש תשובות מבעל החנות. אחרי שדרש חיוך כתנאי לראיון, סיימון, שמציג את עצמו כמנהל החנות, עובר איתנו על הרשימה וטוען שכל הלקוחות קיבלו את הרהיטים.  "את כנראה אנאלפביתית. מה כתוב פה? שילם, לא קיבל את המוצר שהוא הזמין. זה טענה ממנו שהוא לא קיבל. את לא יכולה לבוא ולהגיד 'הוא לא קיבל מוצר'. הוא 'לא קיבל מוצר שהוא הזמין'. יש הבדל עצום".

מה בכל זאת ניתן לעשות כדי למנוע מקרים כאלו? "לקוח שרכש רהיט או רכש שירות, וגילה באמצע הדרך שהוא לא יקבל את המוצר יכול לעשות שני דברים: דבר ראשון להודיע לחברת האשראי שהעסקה מבחינתו מבוטלת, ולבקש להספיק חיובים עתידיים. דבר שני, להודיע למפרק שמונה על ידי בית משפט, שהוא בעל חוב מול החברה".

תגובת "דרים דיזיין: "לקוחה אחת עשתה עלינו שיימינג ואספה איתה חמישה-שישה לקוחות. הוגשה נגדה תלונה במשטרה וגם תביעת דיבה. אנחנו עסק שפועל 25 שנה ונותן שירות ללקוחות מרוצים. לא קרה שאדם קנה מאיתנו ריהוט ולא קיבל. לגבי הטענות שעלו בבית משפט – מדובר באנשים לא ישרים שניסו לקבל את כספם בחזרה ולהשאיר את המוצרים אצלם. אין לנו שום סיבה לתת מוצר פגום. אנחנו מכבדים את לקוחותינו. נשמח להמשיך לתת שירות בכל זמן נתון".