למרות המיתון בשוק המזון, מחירי הסופגניות השנה גבוהים השנה מאשר בשנה שעברה, כך נמצא בבדיקת TheMarker בקרב שחקנים מרכזיים בתחום. כך, השחקנית הגדולה היותר בתחום רולדין, ייקרה השנה את סופגניות ה"צ'ייסר" שלה (ארבע סופגניות עם מזרק שניתן להזריק לסופגניה קרם נוסף), ממחיר של 10 שקל בשנה שעברה ל-11 שקל השנה. יתר המחירים נותרו כשהיו (5 שקלים לסופגניה רגילה במילוי ריבת תות, 6 שקלים לסופגניה עם ריבת חלב ו-10 שקלים לסופגניות מיוחדות).

רולדין העלתה את מחיריה בהדרגתיות בשנים האחרונות: בשנת 2014 היא את כל מחירי הסופגניות שלה משנת 2013, אז מכרה סופגניית ריבת תות ב-4.5 שקלים, ריבת חלב 5.5 שקלים, מיוחדות 9 שקלים, צ'ייסר 9.5 שקלים). בשנת 2010 מכרה הרשת סופגניות מיוחדות ב-8.5 שקלים.

במאפיית ברמן ייקרו השנה את כל סוגי הסופגניות – מחיר סופגניה רגילה עם ריבת תות עלה מ-4.8 שקלים בשנה שעברה ל-5.7 שקלים השנה, ואילו הסופגניות המיוחדות התייקרו מ-6.8 שקלים בשנה שעברה ל-7.9 שקלים השנה. גם הסופגניות המיוחדות פרווה התייקרו בשקל.


בקונדיטוריות ביסקוטי העלו את מחירי כל הסופגניות למעט ריבת התות – סופגניות במילוי ריבת חלב, שוקולד או פטיסייר נמכרות במחיר של 6 שקלים לעומת 5 שקלים בשנה שעברה, והסופגניות המיוחדות נמכרות ב-9 שקלים לעומת 8 שקלים בשנה שעברה.

גם ברשת בתי הקפה קפה גרג מציעים השנה סופגניות ב-7 שקלים לעומת 5-6 שקלים בשנה שעברה, אך טוענים כי מדובר בסופגניות גדולות יותר.

מי שממשיכות להציע מחירים נמוכים גם השנה, אלה חלק מרשתות השיווק שמשתמשות בסופגניות כמוצרי לוס לידר, הנמכרים במחירים נמוכים מאוד כדי למשוך לקוחות לחנויות. כך, ברשת רמי לוי שיווק השקמה מוכרים סופגניות במילוי ריבת תות או שוקולד במחיר של 0.9 שקלים ומיומיים לפני החג המחיר יירד ל-0.49 שקלים בהגבלת קנייה של חמש יחידות, ביינות ביתן מוכרים סופגניות בשקל ליחידה. בשופרסל המחיר גבוה יותר ונע בין 2-3 שקלים לסופגנייה עם ריבת תות (מיני או רגילה) ו-4-3.5 שקלים לסופגניית שוקולד.

 

במאפיות והקונדיטוריות טוענים שעליית המחיר נובעת  בעיקר מהעלייה בשכר המינימום  בשנים האחרונות וגם במחירי חומרי הגלם. במאפיית ברמן למשל ציינו שחומר הגלם העיקרי שהתייקר עבורם היה הסוכר. גרף מחירי הסוכר (לפי בלומברג) אכן מראה עלייה חדה במחירים של כ-25% בשנה האחרונה, אולם אם בוחנים את מה שקרה למחיר הסוכר בחמש השנים האחרונות רואים ירידה של כ-20%. כאמור, העלייה במחירי הסופגניות בענף הינה הדרגתית והם לא ירדו כשמחירי הסוכר חוו ירידה גדולה משנת 2012 ועד אוגוסט 2015, אז החלו לעלות.

"המחיר של סופגניות הולך ועולה ובהחלט יש מגמה של עליית מחירים בתחום. אני מסתובב בקניונים ורואה ספגניות עם ריבת חלב נמכרות במחיר מוגזם של 6 שקלים וסופגניות מיוחדות במחיר של 10-12 שקל", אומר יוחאי שמו, מנכ"ל רשת קונדיטוריות שמו. "זה נכון שהכנה של סופגניות מיוחדות מצריכה הרבה עבודה אבל עדיין חשוב לשמור על מחיר סביר ולא מוגזם . לכן לא העלינו מחירים משנה שעברה וגם ביטלנו עם הסופגניית ערמונים שמכרנו בשנה שעברה ב-19 שקל".

שמו מוכרת סופגניית עם ריבת תות, ריבת חלב ושוקולד ב-5 שקלים, סופגניות מיוחדות ב-8 שקלים וסופגניות עם מזרק ב-10 שקלים. 

קובי חקק, מבעלי רולדין, מציין כי "עיקר העלייה במחיר בתחום נובעת מעליית שכר המינימום. אנחנו, אמנם, לא משלמים שכר מינימום לעובדים במאפיות אלא כמה שקלים יותר, אבל ברגע ששכר המינימום התייקר כך גם השכר שאנחנו משלמים עלה. בחרנו לא להעלות את המחיר ברוב הסופגניות שלנו, למעט 4 סופגניות עם צ'ייסר שהתייקרו בשקל ולדעתי זה בהחלט הגיוני".

עוד נמסר מרולדין כי "העלאת המחירים בחלק מסופגניות הגורמה נובעת מעליית חומרי הגלם האיכותיים והמורכבות בהכנת הסופגניות. קולקציית הסופגניות שלל רולדין מורכבת מ-45 מצרכים, מה שהופך את הסופגנייה לקינוח בסטנדרטים המובילים בעולם".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

 

כתבות נוספות:
טראמפ יגרום למיתון החמור ביותר מאז שנות ה-80
בני 24, הייתם קונים כוס קפה ב-10 דולר?