נובמבר נגמר ואיתו מגיע הזמן לסכם את חודש הקניות הגדול של הרשת. במיוחד לכבוד זה דרור גלוברמן פגש את מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, וביקש ממנו לסכם את החודש המטורף. "היה לנו חודש שביטא בדיוק את החשיבה שלנו לגבי עתיד הקמעונאות. אנחנו כבר יודעים בוודאות שעולם מכירות האינטרנט בשופרסל בחודש הזה צמח למספרים שנעים בין 18 אחוז ל-20 אחוז ממכירות הרשת והמכירות מהעולמות של ה'נון-פוד' וה'ניר-פוד' הכפילו את עצמם משנה שעברה".

עוד בשנה החולפת דיברנו על הציפיה לכניסה של אמזון לשוק הישראלי, והנה היא הגיעה. שאלנו את אברכהן איך זה השפיע על שופרסל. "יש מקומות שמצליחים יותר או מצליחים פחות", הוא מסביר ואומר, "אחת המגבלות הקשות של אמזון היא שאין להם מחסן ייעודי משלהם כאן בישראל. הם מתמודדים גם עם בעיות רגולציה אחרות בתחום המיסוי. כל זמן שלא יפתרו את הבעות הללו, יהיה להם קצת יותר קשה. בשבילנו כאן זה הבית ואנחנו נעשה את הכול על מנת שבתחום המזון אנחנו נהיה הכי טובים בזירה של מכירות אונליין ושבתחומים האחרים נדע לתת פייט כמו שצריך כדי להמשיך ולצמוח".

"לייצר מנועי צמיחה חדשים"

שופרסל התרחבה לאמריקן אאוטלט, לרשת BE ולשופרסל טראוול, אך האם אפשר לומר בפה מלא שאמריקן אאוטלט היה כישלון? "יצאנו לדרך, מהר מאוד זיהינו שיש לנו פער בין ההערכה לבין יכולת הביצוע. עשינו הדממה, הורדנו את הווליום לרמה של אפס, לקחנו את הזמן וכשנחליט לעלות עם זה מחדש – נעלה".

"בדיוק בגלל זה אתה חייב לייצר כל הזמן מנועי צמיחה חדשים. אני משוכנע שהמחסנים האוטומטיים החדשים שאנחנו מקימים עכשיו במודיעין וליד נתניה יהיו המילה הבאה בעולם המכירות האינטרנטיות לבית ולמשרדים", אומר אברכהן ומוסיף, "יש לנו המון דברים שנמצאים בקנה ונועדו להרחבת הפעילות שלנו, כשבראש המטרה היא לייצר מעין קניון וירטואלי שאפשר יהיה לקנות בו הכול. אני באופן אישי מאמין שאנחנו נגיע למצב שגופים בעולם יבחרו לעבור דרך שופרסל כדי למכור בארץ".

ועכשיו מתעוררת השאלה - מה לגבי הקופות הרגילות שאת מקומן תופסות קופות בשירות עצמי? ומה לגבי הקניות באונליין שבאות על חשבון הסניפים המסורתיים? האם זה אומר שהחנויות המסורתיות לאט לאט יצטמצמו ויעלמו מן העולם? אברכהן מרגיע אותנו ומשיב שהתשובה היא לא. "יש צמיחה טבעית בקרב האוכלוסייה. הרשתות שהן למעשה ליבת המכירות בישראל מתחזקות באופן כללי. מה שיקרה זה שיהיה שינוי בבאלנס – אני מעריך שזה יגיע לאזור של ה-70 אחוז פיזיות ו 30 אחוז מכירות אינטרנטיות".