הפרסומת המטעה של מי עדן

רעות, בת 33 מראש העין, רצתה לרכוש בר מים, ונתקלה בפרסום של חברת מי עדן שהבטיחה "הטבה מיוחדת לקיץ". במודעה נכתב כי מי שמצטרף לחברה, יקבל בבר מים וכדים ל- 3 חודשים במתנה.

הלקוחה שמחה וצלצלה לחברה על מנת להצטרף, אבל שם חיכתה לה הפתעה. "הנציג אמר לי שזה טעות ולא הבנתי טוב. הוא אמר לי שהבר לא במבצע אל רק כדים. הוא אמר שהוא ישמח לתת לי במתנה 72 בקבוקי מים קטנים". עדן הפנתה את הנציג למודעה וזה הודה בפניה כי יש טעות והבטיח להעביר את הדברים הלאה.

רעות לא התייאשה. "חשבתי שמדובר בטעות של נציג בודד, ולכן צלצלתי שוב ודיברתי עם נציג אחר, אבל הנציג הנוסף ענה לי אותו דבר. אמרתי לו שיעמדו מאחורי הטעות שלהם. בפועל הם נותנים רק את הכדים. הבר מים בתשלום לשכירות 50 או 40 שקלים ואת זה הם לא נותנים בהטבה. אמרתי לו אולי הוא טועה ולא יודע, אבל אמרו לי שרק אם התחייבות לשנה אפשר לתת את ההטבה אבל בפרסום רשום ללא התחייבות".

רעות עמדה לוותר אבל אז צל ל אליה נציג נוסף שהזדהה כבכיר בחברה וניסה לשכנע אותה לרכוש את המכשיר למרות הפרסום המטעה: "הוא הבטיח להביא לי מכשיר טוב יותר, הבטיח מתנות אבל הגישה היתה ברורה- את תשלמי על הבר מים בכל מקרה".

הנציג מנסה לשכנע ולא לוותר על הלקוחה. "אני יכול להגיד שזה מטעה. אני מבין שזה לא כתוב ברור, אני אשמח להעביר את זה הלאה. אבל המתקן בחינם לא יהיה. זה מה שיקנה אותך? המתקן בחינם?".

"הם ממש התעקשו שלא הבנתי את המודעה ולא קראתי כמו שצריך, על אף שהדברים כתובים ברורים בשפה שלא משתמעת לשני פנים. שני הנציגים הבטיחו שיעבירו זאת הלאה", היא אומרת. "בסופו של דבר, מדובר בחברה גדולה שלא עומדת מאחורי המילה שלהם".

 

מחברת מי עדן נמסר: ״מודעות הפרסום של מבצע הקיץ עומדות בעינן. מי עדן יצאה במספר מבצעים במקביל ואי לכך יתכן והנציג טעה בין המבצעים. למען הסר ספק אנו נחדד את פרטי ההטבה לכלל נציגי המוקד ונשמח לסייע ללקוחה בכל הדרוש כדי להנות מההטבה ומשתיית מי עדן כל השנה״.