התחרות בתחום משלוחי המזון מתחממת: שבוע אחרי שרמי לוי השיק את המרכז הרובוטי שאמור לשדרג את זמן המשלוחים מהסופרים שלו לשעתיים - כעת קוויק (Quik, לשעבר ברינג ברינג), הודעה על הרחבת פעילותה לפריסה ארצית מחיפה ועד באר שבע, ומתחילה לגבות דמי משלוח.
קוויק, שבבעלות החברה המרכזית קוקה־קולה, סופר־פארם ויוניון־טק (זרוע ההשקעות של ג'ורג' חורש), מפעילה מ-2017 שירות סופרמרקט אונליין, עם הבטחה למשלוח בתוך ארבע שעות, או איסוף עצמי בתוך שעה.
עד לאחרונה עבדה קוויק רק עם סופרמרקטים פרטיים וסבלה מפרישה גיאוגרפית מוגבלת. כעת הם מבטיחים פרישה לכ-75% מאוכלוסיית ישראל.
אבירם גנות מנכ״ל קוויק, מסר: "כבר מהחודש הקרוב נציע שירות מחיפה ועד אשקלון, כולל אזור ירושלים רבתי, נכסה עד קו באר שבע כבר ברבעון הראשון של 2020 - ומשם נמשיך לפרישה מלאה".
בנוסף, הודיעה קוויק כי ביטלה לחלוטין את המינימום למשלוח. עם זאת, עד כה לא גבתה החברה דמי משלוח, ואילו עתה הודיעה כי תגבה 24.9 שקל עבור כל משלוח (בעוד הסטנדרט בחברות כמו שופרסל ורמי לוי הוא כ-30 שקל למשלוח). עבור לקוחותיה של קוויק מדובר בהרעת תנאים.
כמו כן, הודיעה החברה על תוכנית מינויים בעלות של 44.9 שקל לחודש. הלקוחות יוכלו להזמין כל יום משלוח חינם, והחברה מתחייבת כי יקבלו עדיפות למשלוח בתוך יום, גם אם אין חלונות אספקה פנויים. מנוי שנתי יעלה 37.4 שקל לחודש (יינתנו חודשיים חינם), והאספקה תכלול את ימי שישי וערבי חג.
תחום משלוחי המזון הוא מהתחומים הצומחים בישראל. הרשת החזקה ביותר בתחום המשלוחים אונליין היא שופרסל, ששיעור מכירותיה באמצעות אתר האינטרנט הוא 15% מכלל מכירות הרשת. מאז התחילה החברה לדווח ב-2013 על המכירות בתחום, הן גדלו בכמיליארד שקל. ברשת רמי לוי שיעור המכירות אונליין הוא 7.2% מכלל המכירות. מנכ"ל החברה, רמי לוי, טוען כי התחום צמח בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים. בקוויק לא מדווחים על כמות המכירות, אך טוענים כי הגיעו לכ-30 אלף משקי בית.
הרשתות בישראל עדיין לא הצליחו להפוך את תחום משלוחי המזון אונליין לרווחי, ועדיין לא יכולים לשמש תחליף אמיתי להליכה לחנות הפיזית. כעת התחרות מתחממת - רמי לוי הודיע על השקת המחסן הרובוטי הראשון בתל אביב והוא מתכנן לפתוח 11 נוספים עד סוף 2021, שופרסל בונה אף היא בימים אלה מרכז לוגיסטי רובוטי בשטח של 37 אלף מ”ר במודיעין, בהשקעת ענק של 600 מיליון שקל.
ההבדל העיקרי בין שתי התוכניות הוא מחסן אחד ענק במודיעין של שופרסל, לעומת מחסנים קטנים יותר ומפוזרים שקרובים יותר לבית הלקוחות אצל רמי לוי. קוויוק לעומתם פועלים במודל של משלוח דרך חנויות פרטיות בחנויות ברשתות ויקטורי וברקת.
קוויק מבקשת לתת פייט דרך הרחבת הפרישה, הורדת דמי המשלוח ותוכנית המנויים. לצד פעולות אלה, היא משיקה קמפיין פרסומי בטלוויזיה, בדיגיטל, בשילוט חוצות וברדיו, בהשקעה של כ-4 מיליון שקל.