נתוני הרכישה של הישראלים באמזון נחשפים: מסתבר שלא לחינם החליטה אמזון להיכנס לישראל. הישראלים רוכשים לא פחות מחצי מיליארד שקל בשנה, וביום ממוצע בכ-1.2 מיליון שקל מאמזון בלבד. בפריים דיי הם אף הגדילו את רכישותיהם פי 2.3 בהשוואה ליום קניות ממוצע ביוני, כך על פי נתוני חברת האשראי ישראכרט שנבדקו בעבור TheMarker.

ישראכרט מהווה כמחצית מהשוק בהיקף השימוש בכרטיסים (48%) בעוד ששאר החברות - לאומי קארד, כאל ואחרות - מתחלקות בשאר. לכן, נתוניה מהווים אינדיקציה לרכישות הישראלים הכלליות באמזון. 

על פי הנתונים, הקנייה של הישראלים מאמזון דרך ישראכרט ביום רגיל עומדת על 600 אלף שקל בממוצע - כלומר, כ-1.2 מיליון שקל בממוצע מכלל חברות האשראי. המשמעות בפועל היא כי הקניות של הישראלים מאתר אמזון בלבד בשנה עומדות על לפחות חצי מיליארד שקל.

במהלך אמזון פריים דיי, יום המבצעים המיוחד של ענקית המסחר המקוון, שהתרחש בין ה-17-15 ביולי, הנתונים קופצים משמעותית ונראה כי המודעות מצד הקהל הישראלי גדלה - על פי ישראכרט, קנו הישראלים ביותר מ-3 מיליון שקל מישראכרט בלבד, כך שבפועל הקניות הכלליות מאמזון באותו היום חצו את רף ה-6 מיליון שקל.

גם מספר העסקות עלה פי שניים בהתאם, ובהשוואה לפריים דיי אשתקד, היקף הקניות עלה בכ-30%. סכום הקנייה הממוצעת באותו היום עולה אף היא ועומדת על 260 שקל בממוצע, לעומת 210 שקל בממוצע - סכום הקנייה ביום רגיל.

נתון מעניין נוסף הוא כי 70% מהעסקות באמזון נעשות על ידי גברים ישראלים, זאת בשונה מאתרים אחרים כמו עלי אקספקס, אסוס, נקסט ואחרים - שם נתוני הקנייה של נשים גבוה בהרבה. 

בחודש מאי עלתה הפעילות של אמזון בישראל מדרגה, לקראת פתיחה של אתר מותאם שימכור לישראלים מוצרים בשפה העברית. עד כה אפשר היה למכור באמזון ארה"ב באנגלית בלבד ובאתרים הנוספים של אמזון באנגלית ובשפה המקומית.

הסיבה להתעניינות הגדולה של אמזון במדינה קטנה כמו ישראל הוא היקף הקניות הגדול יחסית ממדינה המונה בסך הכל כ-8.5 מיליון תושבים. 

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית לשעבר של eBay ישראל ומייסד משותף Digital IL, שבחן את נתוני שוק האיקומרס הישראלי לקראת כנס ב-Go eCommerce Israel מצא כי היקף הקניות של ישראלים באונליין ב-2019 הוא 19 מיליארד שקל - 6 מיליארד שקל בקניות מאתרים ישראלים והשאר בקניות מאתרים מחו"ל.

רם גב, משנה למנכ"ל בקבוצת ישראכרט מסביר: "אנו רואים שהציבור הישראלי למד לזהות את הערך הצרכני שיש בקניות באונליין. מבצעים כמו אמזון פריים דיי ואחרים מדגישים שוב את המגמה הזו ומעצימים אותה. לאורך השנים האחרונות אנו רואים גידול מתמיד דו ספרתי עקבי ברכישות של ישראלים בזמן מבצעים, וכך קורה גם באמזון פריים דיי. ביום המבצעים האחרון זיהינו עלייה ברכישה על ידי גברים, של מוצרים מתחומי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה. המגמה הזו מייצרת אתגרים לזירה הקמעונאית הפיזית אבל גם הזדמנויות, והיא מבטאת את ההתפתחות בקמעונות האונליין וגם בתשלומים דיגיטליים".

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

עוד לפני שעליתם על הטיסה: השותפים השקטים שיעשו לכם חור בכיס בטיול ליער השחור

בדרך ל-30 מיליארד שקל בשנה: המס השקט שזינק ב-20% בעשור