להיט הקיץ הנוכחי, "גומיגם", של הצמד סטטיק ובן אל כבר חורך את יו –טיוב ועשה למעלה מ-2 מיליון צפיות. לצד הביקורות המוזיקליות, היו מי שהתפלאו על בחירת המוצרים הספציפיים: הגלידות "גומיגם" של נסטלה והגלידה "שוקובו" של שטראוס, והאשימו אותם בפרסומת סמויה.

בריאיון לגיא פינס מיהר הצמד מיהר להכחיש שקיבל חסות על השיר. "סטט בוי הגיע יום אחד לאולפן עם 'שוקובו' ו'גומיגם'. זה השיר שאמור להיות", סיפר בן אל. "הרבה שואלים את זה, אבל זה לא הגיוני כי 'גומיגם' ו'שוקובו' הן מתחרות, 'נסטלה' ו'שטראוס'".

פרסומת או לא, המנהלים של הצמד, אורון כלפון ויואב גרוס הפיצו אתמול גרף שמציג עליה חדה במניה של שטראוס בטענה שהמנייה מזנקת בשבוע האחרון בגלל עלייה במכירות הארטיק שמוזכר בשיר. מה שאורן כלפון ויואב גרוס לא יודעים הו שדו"חות מניית שטראוס המופצים על ידיהם, פשוט אינם רלוונטיים.

"שוקובו" הינו מותג של גלידת שטראוס, שהינה בבעלות תאגיד יוניליוור מזה עשור, ואין לה כל קשר לשטראוס הישראלית והחברה איננה נסחרת בישראל. באותה מידה הם היו יכולים להציג נתונים של בנק הפועלים ולטעון שהעלייה החדה במנייה היא בעקבות המותג שמוזכר בו.

ובכל זאת החלטנו לבדוק האם באמת הייתה עלייה במכירות הארטיקים של החברות נסטלה ושטראוס בעקבות השיר.

תחילה פנינו לחברת "שטראוס" המשווקת את "שוקובו".שם נמסר לנו כי למעשה נתונים על עלייה אינם ידועים עדיין וכי הם יתקבלו רק בסוף החודש. "מבחינתנו יצור השוקובו מתנהל כסדרו מאחר ומדובר בשלגון מאוד מבוקש, גם לפני סטטיק ובן אל, ופשוט וידאנו מול המפיצים שלא יחסר ממנו במקררים", מסרו בחברה.

ומה לגבי "גומיגם"? מגלידות נסטלה נמסר כי בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית בביקוש לגומיגם והחברה נערכת להגדיל את הייצור כדי לעמוד בביקוש.