ממש כמו נטפליקס שמציעה לכם את תכנים חדשים שיש סיכוי גבוה שתתעניינו בהם וספוטיפיי שתגניב לכם שיר חדש לפלייליסט שבטוח תתלהב ממנו, טכנולוגיית הפרסונליזציה לא פסחה גם על תחום האופנה.
אם כבר התרגלתם לקנות בגדים בלי לצאת מהבית, תכירו את הדבר הבא: stitch fix הוא מיזם שמתפקד בתור סטייליסט אישי, כאלו שאין להם מושג מה יחמיא להם או שאין להם כוח או זמן ללכת לקנות בגדים בעצמם. פשוט שבו על הספה ואל תעשו כלום, כי פיצ'ר מיוחד ידע להתאים לכם את הבגדים שאתם הכי תאהבו וישלח אותם אליכם עד הבית.
המיזם אומנם כבר קיים משנת 2011 אבל אפליקציה קטנה בשם "סטייל שאפל" שנכנסה לשימוש לפני קצת יותר משנה הצליחה להזניק את המותג להכנסות של 1.25 מיליארד דולרים רק בשנת 2018 והיא נמצאת בשימוש של 3 מיליון משתמשים.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להירשם לאתר, למלא שאלון שכולל מלבד המידות שלך והעדפות אישיות גם שאלון שמציג לך פרטי לבוש שונים ואתם פשוט צריכים לגלול ימינה אם אהבתם או שמאלה אם לא.
מטרת השאלון הוא לאוסף עליכם דאטה ובסופו של דבר על פי הפריטים שסימנתם שאתם אוהבים, התקציב שהגדרתם והתדירות שקבעתם- תגיע לסף דלתכם קופסה עם 5 פרטי אופנה שונים שהסטייליסטים בחברה בחרו לכם.
האתר, שעובד עם למעלה מ-1,000 מותגי נשים, גברים וילדים, בניהם גם קייט ספייד, קארל לגרפלד פריז, סם אדלמן ורבקה מינקוף מאפשר לכם להחליט תוך שלושה ימים מרגע קבלת החבילה אלו פרטים תרצו להשאיר ואלו להחזיר. השירות עולה 20 דולרים שמוחזרים לכם אם החלטת לרכוש משהו מהפרטים שהציעו לכם. אם רכשתם הכל יש אפילו הנחה של 25 אחוזים. בכל מקרה אין תשלום על משלוח חזרה.
בינתיים המיזם הזה לא צפוי לעשות עלייה לארץ וקיים רק בארה"ב ובקרוב גם באנגליה אבל טכנולוגיה דומה אפשר למצוא מיזמים שעובדים בטכנולוגיה דומה כמו בקופסת "ביוטיבוקס" - קופסת שמכילה מוצרי איפור, בישום, או מוצרי קוסמטיקה.
המוצרים בקופסה נשלחים בהתאמה אישית לפי שאלון העדפות שהמנויה ממלאת באתר. כל חודש המנויה מקבלת "בהפתעה" שבעה מוצרים שהחברה חושבת שהיא תאהב על פי השאלון. ביוטיבוקס הקיים כבר כמה שנים ויש לו גרעין מעריצות לא מבוטל, לצד ביקורות על כך שמנויות טוענות שהאלגוריתם לא ממש עובד והן מקבלות מוצרי קוסמטיקה בגוון שלא מתאים להן או מוצרים שפחות מתאימות לסוג העור שלהן.
ניכר כי הטכנולוגיה בכל התחומים הולכת היום לתחום הפרסונליזציה שהטרה העיקרית של עסקים היא שהם ידעו יותר טוב ממך מה אתה אוהב ועל סמך זה – להתאים לכם את המוצרים הספציפיים שלכם שיעלו את אחוזי המכירות של החברות.
תגובת ביוטיבוקס: לעניין התלונות - זה מובן וטבעי כשמדובר בקהל רחב אך הכמות נמוכה ביחס למגוון המוצרים בכל קופסה ולאופציות המוגשות. חשוב להבין, שמדובר בתהליך אופטימיזציה מתמשך, שמושקעים בו משאבים רבים במטרה לשפר ולדייק את התאמת המוצרים להעדפות הספציפיות של הלקוחות השונות לאורך זמן.
בכל מקרה, אנחנו מאפשרים לכל לקוחה לקבל החזר כספי מלא, באופן מיידי, אם מסיבה כלשהי היא איננה מרוצה מתכולת מארז ההפתעות.